www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

Ny vri

  • 14.10.2010, 10:00


I dag prøvde jeg meg på en ny vir på frokosten.
Banan, müsli, syltetøy og vaniljemelk.

Vaniljemelk er blitt en slager hos meg.
Proteinrik, fydlig og god  :grin:

Vaniljemelken lager jeg slik:
Bland sammen 2 dl soya melk eller skummet melk og rør inn 20 g zero carb proteinpulver med vaniljesmak. La melken stå kaldt et par minutter får du bruker den.

Per porsjon med soya melk gir denne oppskriften:
136 kcal, 23 g protein, 4 g fett og 3 g karbohydrater.

Per porsjon med skummet melk:
140 kcal, 24 g protein, 1 g fett og 10 g karbohydrater.


Nå har jeg tenkt meg på en spinningtime.
Ha en strålende torsdag  :grin:
Kristine ♥

FM

14.10.2010 kl. 10:10
Hvilke frokostblanding(musli) spiser du?:-) (Hva heter den)

Catharina Adele Nordli

14.10.2010 kl. 10:25
nam, det så godt ut :)

Silje

14.10.2010 kl. 11:05
Såg ikke dumt ut det der, kose deg kjempe mye på spinning..=)

Camilla

14.10.2010 kl. 11:24
Nomminom :)

Maria M

14.10.2010 kl. 15:24
Hei Kristine! Jeg har ikke helt fått med meg hva slags skade du har pådratt deg og hvordan? var det i forbindelse med treningen?

Tina

14.10.2010 kl. 17:08
Heisann:) Så utrolig flink og strukturert du er! Blir motivert av å se jenter som deg! Hvor skaffer du deg Zero Carb Pulveret? Ser veldig enkelt ut godt ut :)

annette

14.10.2010 kl. 18:59
Elsker bloggen din Kristine:) blitt fast leser nå!! du er så flink med oppskrifter, motivasjon og er så inspirerende:D fortsett med det! jeg lurer på om speltlomper er sunt? hvor mange kalorier er det i en foreksempel? næringsinnholdet per lefse:) tenkte de var bedre enn knekkebrød! og hvor mye havregryn pleier du å spise:D? klem

Karoline

14.10.2010 kl. 20:37
Noen tips til hva man kan kjøpe med seg fra sverige? :D

Jacob

14.10.2010 kl. 22:31
Tørr jeg spørre, 140kcal per måltid? Det er jo alt for lite kalorier til å kunne kalles et fullverdig måltid??

Ida

14.10.2010 kl. 23:18
Noen burde lese litt bedre.

Jacob, 140 kcal er kun for melken. Melken servers jo sammen med noe, som her med müsli, banan og syltetøy.

Fredrik Gyllensten

15.10.2010 kl. 11:27
Så godt ut det :)

Kristine

15.10.2010 kl. 13:52
FM:

Dette er frukt fra axla.

Kristine

15.10.2010 kl. 13:56
Maria M:

Jeg røk en muskel i lysken. Ikke noe godt :(

Jeg klarte ikke gå på en uke, og måtte ta det helt med ro i to måneder. Det er fotsatt to måneder til jeg kan løfte tung og trene ben. Men det går sakte med sikkert fremmover :)

Maria M

15.10.2010 kl. 14:00
Huff da! ;/ Bra det går fremover! :) Men hva kom det av? Trente for tungt? Så vet jeg hva jeg skal unngå i fremtiden, for det høres ikke veldig fristende ut å ha det sånn du har hatt det... Vondt OG treningpause..

Kristine

15.10.2010 kl. 14:06
annette:

Å, tusen takk Anette. Dette var en hilsen jeg trengte i dag (det er en litt tung dag i dag, av personlige årsaker). Takk :)

Speltlomper er vel så sunt som knekkebrød. En lompe innholder litt under 50 kcal, 9 g karbohydrater og så og si ingen proteiner eller fett. Det smaker utrolig godt :D

Mengden på havregryn varierer veldig, det kommer ann på hvor sulten jeg er og hva jeg spiser til. Alt fra 50 -100 g.

God helg :)

Kristine

15.10.2010 kl. 14:08
Karoline:

BCAA, kylling, forksjellige skinke/roastbeef produkter og ytrefilet av storfe.

Jeg pleier også å handle meg meg ost, keso, forskjellige fun light safter, proteinbarer og pepperkakekrydder.

Yoghurtgodteri og litt små godt må også alltid med.

God tur :)

Kristine

15.10.2010 kl. 14:15
Ida:

Det var kanskje jeg som formulerte meg litt dårlig.

Det er 140 kcal for kun melken, ja. Det andre i frokosten kommer i tillegg :)

Kristine

15.10.2010 kl. 14:17
Jacob:

140 kcal er kun for melken, den andre i måltidet kommer da i tilegg.

Kristine

15.10.2010 kl. 14:28
Maria M:

Det mest sannsynligvis en overbleastning og feil utførelse.

Det kom da jeg tok knebøy og hadde lagt på litt for mye vekter. Da jeg stod nede, altså i bunnposisjon, om du skjønner hva jeg mener, kom jeg meg ikke opp. Da samlet jeg alt mot og skjøt meg opp. Det sa bare pang! Anbefalles ikke. Vær forsiktig når du trener knebøy :)

Maria M

15.10.2010 kl. 19:52
Ææ.. Hjelpes.. Ja da vet jeg! Skal være forsiktig :) Håper det ordner seg snart. Du har forresten en fantastisk blogg. Men det vet du vel allerede :) Megaflink er du! God helg!

Kristine

17.10.2010 kl. 13:32
Maria M:

Takk igjen Maria :)

Ønsker deg en flott uke :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits