www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

KraftFrokost

  • 15.11.2010, 09:32


Jeg har hatt den absolutt beste starten på en ny uke.
En stor og god kraft frokost.

Favoritt omelett
3 egg
100 g kesam
1/2 pakke løvtynn kalkunskinke
6 skiver vita hjertegod ost
Purre i tynne ringer
Tomat i skiver
Krydder,  jeg brukte hvitløk, chili, oregano, salt og pepper

Visp eggene sammen med kesam og ha røren i en panne. Legg over grønnsakene og la omeletten steke.
Mot slutten av steketiden har du over skinke og ost, og setter pannen inn i ovnen noen minutter.

Jeg serverte med litt salat, agurk, paprika og cherrytomater, samt to epler og en kopp te.
Dette er en av de beste omelettene jeg har smakt noen sinne.
Nå er jeg(litt for) god og mett.

Da er jeg klar for en ny og fantastisk uke.
Ønsker deg en god mandag :grin:


Kristine ♥




ida

15.11.2010 kl. 10:24
det så utrolig digg ut!! Den skal jeg teste ut , begynner å bli litt lei av havregrøt med epler..

Julie - Trening & Kosthold

15.11.2010 kl. 10:25
namnam!! Ha en fin dag Kristine :)

katrine v

15.11.2010 kl. 10:26
hei hei:)

god mandag! lurer bare på om du kan skrive hvor du får tak i jyttemel? hva er næringsinnholdet i dette melet?:) den pizzaen må prøves! fortsatt god mandag

lovelyliller: trening mm.

15.11.2010 kl. 10:54
hehe.. kansje på tide å bytte til større asjetter? :p ha en fin dag

K

15.11.2010 kl. 11:07
Hei du! det så jammen meg godt ut:)

du har fortalt flere ganger at du har så mye energi fordi du spiser mer. Heldig du er:)

Jeg trener ca 4 ganger i uka og spiser 1600 kalorier. trener både kardio og styrke. Veier sånn ca 52 og er 1,72 høy. Trives egentlig ganske godt i min egen kropp nå. Har slitt me anoreksia og veide mange kilo mindre. Nå har jeg klart å være fornøyd slik jeg ser ut nå. Skal ikke skyve under en stol at det var svært tungt å akseptere meg selv med mange kilo flere. Men i de siste månedene har jeg opplevd at jeg går opp i vekt. det skjønner jeg ingenting av. I og me at jeg spiser relativt lite i forhold til treningsmengden. Burde jeg spise mer slik at ikke kroppen sparer på alt?

Er så slitsomt å gå rundt å tenke på alt det der, og jeg håper du tar deg tid til å svare meg om du vet hvorfor det er slik.

Hilsen fortvilet K

Marianne

15.11.2010 kl. 12:16
Nam, dette såg godt ut!

Fint spørsmål fra K over her, har stusset litt på det der jeg også :)

lene

15.11.2010 kl. 12:19
er du under utdanning nå?jeg trodde du jobbet fulltid på treningssenteret jeg,er jo en veldig lang utdanning da:/

kristine

15.11.2010 kl. 12:49
http://www.seher.no/856024/tone-damli-aaberge-nekter-aa-kommentere-kritikken

hanne

15.11.2010 kl. 13:54
Kristine: takk for at dette endelig er et tema som blir tatt opp!

Benefit

15.11.2010 kl. 14:27
Nam!

Maria

15.11.2010 kl. 14:43
Kristine: Helt enig med Hanne, det er virkelig kjempe bra at dette blir tatt opp. Jeg for min del har blitt så påvirket at det har ført til store problemer for meg...

Men denne bloggen er sunn og fin. Jeg har konsekvent sluttet å lese enkelte matblogger for det har gjort meg små-gal, men jeg følger denne bloggen, for hun er et kjempe fint og sunt forbilde:)

Hun spiser ihvertfall store og gode posjoner med mat, og jeg får litt mer inspirasjon til hva jeg kan lage som er et litt sunnere alternativ enn hva jeg spiste før:)

Så stå på Kristine, jeg er skikkelig imponert over deg, du er sunn og frisk og spiser bra med mat, akkurat slik jeg vil være!!!:) Sliter med å spise nok, men er ihvertfall litt på rikitg vei, du inspirerer meg:)

Louise

15.11.2010 kl. 17:36
å så godt. ønsket jeg var like flink med maten som deg!

Puls

15.11.2010 kl. 19:01
Tror ikke det var Kristine Kristine som la ut den linken...når Kristine skriver

kommentar, så er det jo bilde av henne :)

kristine

15.11.2010 kl. 19:26
beklager,ja jeg er en annen kristine,som la ut denne linken:)

Kristine

17.11.2010 kl. 15:29
Nei, det var ikke jeg som la ut linken. Men jeg må si meg enig i mye av det Tone sier.

Maria:

Takk for en koselig tilbakemelding.

Jeg prøver å fremgå som et sunt forbilde, men ord kan dessverre missforstås og feiltolkes.

Riktig og nok mat er viktig for meg, da jeg vet hvor mye lite mat kan ødelegge for kropp og sjel. Lykke til :)

Lene:

Jeg har fått et års permisjon fra mitt studium. Så nå jobber jeg fulltid, ja J

K:

1600 kcal er veldig lite i forhold til din høyde og treningsmengde.

Grunnen til at du går opp lit være fordi kroppen din trekker til seg all næring etter en periode hvor den har fått lite næring. Jeg gikk opp 20 (!!!) kilo på to måneder, da jeg begynte å spise mer etter min spiseforstyrrelse. Kroppen lengter etter næring og trekker til seg alt den kan få.

Øk gradvis kaloriene slik at du etter hvert kommer opp i et normalt matinntak. Legg vekten fra deg, badevekten gjør ingen god nytte. Om du øker i muskelmasse og går ned i fettprosent, kan vekten faktisk gå opp, selv om en ser og blir slankere. Vekten er kun dum! Øk kaloriene gradvis, og du vil se at kaloriene sakte men sikkert stabilisere seg. Lykke til kjære deg.

Lovelyliller:

Hihi.. De burde kanskje vært litt større, ja.

Kristine

17.11.2010 kl. 15:30
katrine v:

Jeg har kjøpt det på Ultra.

Næringsinnholdet vet jeg ikke, google.no vet det nok :)

Ida: Det kan være deilig å variere litt, ja :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits