www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

Wok i vei!

  • 01.03.2011, 19:03


Wok er genialt enkelt.
Tenker du litt over hva du putter i woken, er dette også super mat for den sunne, og ikke minst veldig godt :razz:
Slipp løs fantasien og bruk det du liker best - biff, kylling, svin, laks, elg, scampi, steinbit, eple, ananas, banan, gulrøtter, squash, løk, paprika, ingefær, chili, hvitløk, kinakål, poteter, nøtter, avokado, kokosmelk, sitronsaft, buljong, osv, mulighetene er uendelige!

Dagens middag tok hele 6 minutter og 47 sekunder fra jeg satte stekepannen på komfyren til maten var servert på tallerkenen. Jeg testet med stoppeklokke.
 Raskt, veldig godt og sunt, kan jeg forlange mer?

Kyllingfiletene skjæres i skiver og stekes raskt i pannen på sterk varme med litt cocosa-olje. Ta ut bitene og legg i grønnsaker og stek et minuttstid. Jeg bruke cherrytomater, rødløk, paprika og blomkål, sammen med fersk chili, hvitløk og ingefær. Deretter mikset jeg sammen litt sitronsaft, soyasaus og chilisaus (ikke bruker sweet chili saus, den er tilsatt masse sukker), helte sausen over grønnsakene og legg i kyllingen. Kok opp og ha woken over på tallerkenen. Topp med nøtter, jeg brukte salte cashewnøtter.
Mmmm...

Tidligere i dag hadde jeg en super intervalløkt.
Den så slik ut:
-5 min oppvarming på tredemølle
-12 min intervaller på mølle, 1 min løpe + 1 min gange
-5 min pause
-40 minutter moderat kardio på ellipse

Her har jeg brukt en av protokollene som er beskrevet i denne e-boken.
'Fettforbrenning gjort enkelt' gir deg tre enkle og gode strategier for fettforbrenning. Det er kommet en ny versjon nå, om du bestiller den i dag eller i morgen får du den til kun 197.


Fortsatt god tirsdag :grin:
Kristine ♥

Kjersti

01.03.2011 kl. 19:15
Nam nam :D Elsker Wok :D

Linn

01.03.2011 kl. 20:19
Hei! Super blogg, du er flink!

Jeg skal kjøpe proteinpulver, har du noen anbefalinger? Tenker på pris/smak osv.

Og ønsker minst mulig karbohydrater.

Ha en flott kveld! :)

Eva

01.03.2011 kl. 20:46
Hei! Liker bloggen din skikkelig godt, og følger den fast :-)

Jeg bare lurer på en ting... Hvor fort løper du på mølla til oppvarming og i dragene på intervallene?

Du er virkelig et forbilde!

Synne

01.03.2011 kl. 21:00
Jeg har lest den og lært masse. Anbefalles =)

stine

01.03.2011 kl. 21:27
Bruker du wok panne? Og hvor høy er egentlig styrken på plata, føler at med vanlig stekepanne så brenner maten seg så fort fast :-S

lovelyliller :)

01.03.2011 kl. 23:23
mmm wok!

June

01.03.2011 kl. 23:32
Hvor fort løper du i arbeidsperiodene?

Aina Emilie - Friluftsbloggeren

01.03.2011 kl. 23:48
Wok er helt fantastisk, og det er virkelig ingen bgrensninger over hva man kan ha i wok-panna!!!

Her er det en favoritt med laks,litt urtekrydder og gode og ferske grønnsaker, pluss en liiiten posjon creme fresh vedsidenav:) Himmelsk!!

Julie Marlén Remman Antonsen

02.03.2011 kl. 00:41
namm<3

Malin Rysstad

02.03.2011 kl. 10:19
Elsker at du legger ut så mye mat-tips . Du er inspirerende!

Keep up the good work!

Fredrik Gyllensten

02.03.2011 kl. 12:15
Namnam, jeg bare elsker røstede cashewnøtter :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits