FavorittGrøt

Det har vært dårlig med matlaging de siste ukene, grøt derimot lager jeg mer enn noen sinne!
Grøt er enkelt, svært mettende og veldig, veldig godt :grin:
Dette er blitt min favorittgrøt.

Kristines favorittgrøt
40 g havregryn og/ eller ruggryn, jeg bruker glutenfrie
10 g mandelmel
10 g havrekli
10 g kruskakli
10 g linfrø
1/4 ts himalayasalt
Litt kanel og kardemomme
3 dåper stevia vanilje
30 g zero carb vaniljeprotein

Kok opp havregryn, mandelmel, havrekli, kruskakli, linfrø med ca 4 dl vann.
Kok i 10 -15 minutter.
Ha i himalayasalt, kanel og kardemomme og kok et par minutter til.
Ha i vaniljeprotein sammen med litt ekstra vann.

Vaniljeprotein har jeg bestilt gjennom NordicNutrition.
Himalayasalt, stevia, gojibær og manuka honninh har jeg kjøpt på iHerb (husk at du får 5 $ i rabatt ved å bruke kode OKE701).


Næringsinnholdet i oppskriften er:
373 kcal, 40 g protein, 11 g fett og 27 g karbohydrater.

Denne grøten kan du variere i det uenderlige.
Den er god å spise som den er eller med kanel på toppen, men ekstra god om du tilsetter litt snacks. 

Nå har jeg akkurat spist denne herlige porsjonen med gojibær, jordbær, paranøtter, manuka honning og litt kokosmelk.
Rør i kokosmelk i grøten, hell over litt manuka honning og topp med bær og nøtter.
Dette ble en supergrøt med masse næringsstoffer.
Fantastisk godt.

Nå venter en treningsøkt.
Det blir spinning og venninnekos. 

Det er helg :mrgreen:
Nyt den.

Kristine ♥

13 kommentarer
    1. Grøt er noe jeg bare aldri går lei av! Elsker det. Veldig lett å variere med litt annen krydder, stevia dråper, topping osv! Denne så jo veldig nam ut 🙂

    2. ser du har hatt noen treningsfrie dager. det må til:)
      lurer på hva du gjør da?
      spiser du forressten anderledes de dagene?

    3. Hei!
      <3
      <3
      <3
      Jeg lurer egentlig litt på hvorfor du bruker glutenfrie???
      <3
      <3
      <3
      Klem NN

    4. Fine Kristine 🙂
      Du vet at andre navnesøstre av deg ikke har monopol på å utgi oppskriftshefter?!? 🙂
      Hva med å gjøre noe slik du også?? Du har jo så sinnsykt mye fristende å by på!!!

    5. ser kjempegodt ut!:) selv spiser jeg bare vanlig havregrøt på morgenkvisten og sier meg fornøyd med det:p

    6. Det så godt ut! 🙂
      Lurte på om du kunne gi meg noen tips om hva jeg kan bestille fra iHerb? Noe spesielt man burde ha i et sunt kosthold, eventuelt noe som er greit å ha i skapene. Alt fra tørket frukt/annen snacks til søtning, fett og andre ting?

    7. Ikke for å klage eller noe, men jeg må innrømme at bloggen din begynner å bli litt ensformig og kjedelig. Det går for det meste i oppskrifter og nærmeste ikke noe annet 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg