www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

KikertSalat

  • 31.03.2011, 19:13


Jeg hadde egentlig ikke lyst til å trene i dag, men jeg vet jo at jeg føler meg så mye bedre etterpå.
Det ble 40 minutters kardio.
Bedre enn ikke noe, right? :roll:
20 minutter intervaller på ellipsemaskinen etterfulgt av 20 minutter med moderatintensitet.
Pulsklokken viste en makspuls på 190 og en gjennomsnittspuls på 162.


Jeg lagde en kjempe god kikertsalatt til middag.
Denne må dere prøve.

Kikerter er rike på næringsstoffer og er en god proteinkilde.
De inneholder mye jern, magnesium, folat, fosfor, mangan og kalsium.
Kikertene inneholder også mye fiber som gjør at de har lav glykemis indeks og bidrar til å holde blodsukkeret stabilt.
De smakfulle ertene har fem ganger så høyt proteininnhold og fire ganger så høyt fiberinnhold som poteter!

KikertSalat
Kikerter i boks, helst økologiske og usukrede
Ruccola
Søt paprika
Rødløk
Stangselleri
Hvitløk
Chili
Olje
Sitronsaft
Hvit pepper
Bittlitt eddik, kan sløyfes

Hakk grønnsakene i biter og bland sammen med kikertene.
Ha olje, sitronsaft, hvitt pepper og eddik i en bolle sammen med finhakket chili og hvitløk. Bland godt før du heller dressingen over salaten.
Server og nyt.

Jeg serverte salaten til kyllingfilet med pesto og soltørket tomat.
Så mye smak. Rene festmåltidet! :grin:


Kristine ♥

Husmora

31.03.2011 kl. 19:23
namnam! Det så kjempegodt ut=)

Andrea sin treningsblogg

31.03.2011 kl. 19:31
Du er så flink, Krisitne!!:-)

Karoline

31.03.2011 kl. 20:03
Vann i munn av det måltidet! Kunne ønske jeg var gjest hos deg til middag i dag :) Heehe. Ha en fin kveld. Klem K :)

anonym

31.03.2011 kl. 20:39
hei, ikke for være gledesdreper , men kikerter (belgfrukt genrelt) er vel noe av det minst smarte man kan spise dersom man sliter med mageproblemer.. ha selv erfart det på det sterkeste...:S

Ida

31.03.2011 kl. 21:54
Den middagen så kjempegod ut! :-)

Hadde ikke lyst til å trene i dag, jeg heller. Var trøtt og sliten, og derfor tok jeg det heller med ro hjemme ;-) Deilig det også iblant. Jeg har lært meg å lytte til kroppen min, og etter en stund blir man vant til det, og først da klarer en å nyte rolige dager og stunder fullt ut - uten dårlig samvittighet for at man BURDE ha vært på trening eller BURDE ha gjort det og det. Man må på en måtte presse seg til å lære det. - Det har gjort meg mye mer avslappet og harmonisk som person :)

Dessuten blir det ekstra herlig å komme på trening igjen etter litt fri og avkobling! :-)
Kikerter er gull!

Silje Mariela

31.03.2011 kl. 23:12
Tusentakk for så hyggelig kommentar på bloggen min Kristine!;)

Kosthold, trening og hverdagen

01.04.2011 kl. 00:04
Nam! Kikerter er så godt.

Anita Husevåg

01.04.2011 kl. 11:42
Dette så kjempegodt ut!

Og 40 min trening er absolutt mye bedre enn ingenting.

Silje

01.04.2011 kl. 17:56
Blir alltid litt bedre etter trening..:D
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits