www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

Lekker og sunn grillkos

  • 13.05.2011, 19:26


Dagen i dag har vært en riktig så flott fredag  :grin:
Jeg sov ti timer i natt og fikk hentet meg litt opp igjen.
Jeg startet først dagen rett før ni, da med en stor kopp kaffe mens jeg svarte på mailene deres.
Så bar det på Elixia for en benøkt.
-Dype knebøy
30 kg: 3 sett * 6 repetisjoner
-Knebøy, 90 grader
40 kg: 3 sett * 6 repetisjoner
-Markløft
50 kg: 4 sett * 10 repetisjoner
-Bulgarsk utfall med manualer
20 kg: 3 sett * 8 repetisjoner
-Lår curl
35 kg: 3 sett * 10 repetisjoner

Denne uken har jeg kun trent på tom mage og det fungerer veldig bra for meg.
I og med at jeg ikke spiser frokost før i tolv -ettiden, trener jeg uten å ha spist de dagene jeg trener på morgenen / formiddagen.
Da tar jeg en t-rex 30 -25 minutter før treningsøkten og tar så en shake BCAA rett før trening.
Jeg føler meg faktisk lettere i kroppen og med bedre energi under disse treningsøktene.

Middagen i dag ble deilig, grillet biff.
Jeg hadde middagsbesøk og vi koste oss i hagen med en engangsgrill.
Det gav mersmak, jeg må skaffe meg en ordentlig grill!
Jeg serverte biffen med "potetgull" (poteter i tynne skiver, krydret godt og stekt i ovnen på 200 grader i 25 minutter), hvitløksstekt brokkoli, salat med fetaost og soltrøket tomat og grillet cherrytomater (pakk tomatene inn i folie og ha på ønsket krydder, grill i 10 minutter).
Rene festmåltidet på en fredag.

Vi var alle enige om at brokkolien var en hit! Dette skal lages igjen.
Varm litt kokosolje eller annen olje i en wokpanne.
Skrell hvitløkfedd (jeg brukte 4 stk til en brokkolibukett) og kutt i skiver. Ha hvitløken i oljen og surr til hvitløken er brun.
Kutt brokkoli i små buketter og tilsett i pannen.
Stek raskt til brokkolien er sprø og crispy.
Perfekt tilbehør til all mat.


Desserten ble deilige jordbær med magrere krem.
Til to personer pisket jeg 1 dl kremfløte med litt sukrin og blandet dette med 1 boks skyr naturell.
Kjempe godt, sunt og friskt.


Ha en fortsatt flott kveld. :grin:
Håper ulykkene har holdt seg unna til tross for fredag den trettende.

Kristine ♥


Silje

13.05.2011 kl. 19:45
Jeg spiste også jordbær idag! :D

Maten din så herlig ut!

Karoline

13.05.2011 kl. 21:19
Jordbærene venter på meg i kjøleskapet :D

Vil anbefale å kutte opp jordbærene som du har gjort, kverne litt pepper over og presse lime/sitronsaft over til slutt. Det smaker helt herlig! :)

En liten kulegrill tror jeg hadde vært noe for deg. Du får den gode grilleffekten, men selve grillen tar ikke så mye plass. Liten og søt :D Har sett de har ganske rimelige på Kitch'n, Clas Ohlson og BilTema faktisk! :)

Skal prøve å trene på tom mage en dag - må nesten teste ut hvordan effekten blir :)

God fredagsklem!

Catharina Adele Nordli

13.05.2011 kl. 21:32
Den middagen så bare herlig ut! Og jordbær, nam. Spist hver dag denne uken.. Tilbud på rimi er ikke dumt for en jordbær elsker som meg :) Riktig god helg videre Kristine!

Helen - Kjernesunn Nordkvinne

13.05.2011 kl. 23:07
Grilling er topp :)

lovelyliller.com

14.05.2011 kl. 00:35
hørtes ut som en hærlig økt da :D

Anna - www.anna.teamfmt.no

14.05.2011 kl. 02:18
Morsomt hvor forskjellig man fungerer med og uten mat i magen når man trener. Jeg fulgte lavkarbo og PF i 8 måneder og følte det fungerte "superbra" for meg. Så fikk jeg et nytt diettopplegg og fikk plutselig kjempestore resultater. Jeg ble fastere i fisken og mer deffinert med en gang. Alle bløte partier som er typisk på oss jenter forsvant.

Så bra at det funker for deg :) Beste er jo å finne sin egen måte

Cecilie

14.05.2011 kl. 07:57
Hei Kristine! Uff, jammen har det skjedd mye de siste ukene! Så flink du er til å snu alt til noe positivt - og så godt å høre at du er bedre helsemessig! Og kan du ikke stille i Figure 2012 likevel? :) Håper du får en flott helg!

Kristin

14.05.2011 kl. 09:45
Er det pga skaden at du kjører såpass høyreps på beintreningen? :)

*nysgjerrig*

Ingrid

14.05.2011 kl. 10:15
mange gode tips til benøvelser :o) tok deg på ordet å sjekket opp på youtube, og det funket kjempe bra!

kan jeg spørre hvordan du utfører markløft? går du helt ned i gulv med stang, eller stopper du på legg?

ha en super dag i solskinnet :o) håper det varer for skal springe Holmenkollstafetten i dag!

Hege

14.05.2011 kl. 10:59
Jeg bruker vaniljekesam på jordbær, helt nydelig :)

Kristine

15.05.2011 kl. 19:21
Ingrid:

Ja, youtube er genialt :)

Jeg kjører strak markløft helt ned i gulvet, jeg føler at jeg får bedre kontakt da.

Hvordan gikk det på staffetten? :)

Kristine

15.05.2011 kl. 19:21
Hege:

Jeg har sluttet å bruke vaniljekesamen da jeg fant ut at det er 7,5 sukkerbiter i en boks!! Nå bruker jeg isteden vanlig skyr og blander med stevia og sukrin :)

Kristine

15.05.2011 kl. 19:23
Kristin:

Jeg har aldri kjørt typisk 5 *5 opplegg. Jeg vil ikke si at 6 reps er høyreps. Jeg velger dette fordi jeg føler det fungerer best for meg:)

Kristine

15.05.2011 kl. 19:24
Cecilie:

Jeg prøver i hvertfall, men jeg skal innrømme at jeg har mine stunder hvor det ikke er så lett.

Jeg får ikke stilig i Figure da det ikke finnes i Norge, og jeg tror det blir mye styr med å dra til London får å få til å stille der.

Jaja, kanskje jeg kan gjøre noe annet spennende :)

Tonje

15.05.2011 kl. 20:49
Men trener du uten mat før styrketrening og? eller er det bare før cardio trening du trener uten mat?:)

Kristine

15.05.2011 kl. 21:18
Tonje:

Jeg spiser aldri frokost før i tolv - ettiden. Om jeg da trener før dette, uansett om det er styrketrening eller kardio, trener jeg da på tom mage :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits