ProteinPannekaker


Dagens dessert ble disse deilige pannekakene.

Sunne, proteinrike pannekaker med kjempe god smak.
Hele oppskriften inneholder:
210 kcal, 33 g protein, 7 g fett og 4 g karbohydrater.


Jeg fikk fem store pannekaker.
Server med ønsket tilbehør.
Jeg lagde  topping av skyr naturell iblandet sukrin og kanel, og hadde over pannekakene sammen med jordbær, bringebær og yaconsirup.

Dagens trening ble en god skogtur med hunden :grin:
Jeg bestemte meg for å ikke gå langs Tyrifjorden som jeg vanligvis gjør.
Vi kom ut fra skogen ved enden av fjorden og det var alt annet enn et koselig syn. De søker fortsatt etter de savnede fra Utøya. Politiet og dykkere står klare. Det går kaldt nedover hele kroppen. Grusomt!
Det vil aldri bli det samme å gå min vanlige morgentur langs Tyrifjorden. Vår nasjon vil aldri bli den samme. Massakren har satt varige spor i oss alle. Nå må vi holde sammen, og vise kjærlighet for våre medmennesker og pårørende ♥
Pulsklokken var med på turen. Gjennomsnittspulsen var på 131, makspulsen på 147, 815 kcal forbrent og en totaltid på 2 timer og 2 minutter.
En rolig tur for å klarne hodene. 


Etter turen ventet god mat.
Rester etter gårsdagens middag.
God salat (paprika i mange farger, salat, cherrytomater, rødløk, maiskorn) grillet, marinert fleskfilet (svensk svinefilet) og hjemmelaget tzatziki (skyr naturell, hvitløk, agurkstrimler og hvitt pepper).

Resten av kvelden skal brukes til avslapping, kos og planlegging av den kommende uken. Jeg lader opp til nok en god treningsuke.
Fortsatt god søndag.

Kristine ♥

25 kommentarer
    1. Mimi:
      Fiberhusk tilsetter du akkurat som alle andre ingredienser. Ha det tørre i en bolle, da også fiberhusk, og tilsett så væske 🙂 Putt de rett i bollen.
      Håper det smaker 🙂

    2. Camilla:
      Om de brenner seg er det fordi du har for høy varme.
      Setter de seg fast i pannen også? Da kan det være fordi du bruker feil panne.

    3. Trening, kosthold, helse og mat:
      Jeg er veldig glad i mat, og mat er derfor viktig for meg. Sunn mat er god mat 🙂
      Pannekaker er alltid en sikker vinner 🙂

    4. Du har så utrolig mange gode oppsrkifter! har prøvd ut flere av dem, elsker det!!! Smaker himmelsk

    5. Sunniva: Jeg så en gledelig nyhet her forleden, de har fått inn sukrin og sukrinmelis på Meny!! Ikke så mye billigere da men..
      Pannekakene så digg ut 🙂

    6. Kristine! Hver gang jeg skal lage proteinpannekaker så brenner de seg.. Selv om jeg steker med sånn 1 kcal spray på middels varme.. Hva gjør jeg feil? 😛

    7. Ser knallbra ut!! Skal prøve pannekakene i morgen 🙂
      Men lurer på en ting… Hva gjør du med fiberhusken? Jeg ser du har det i mange oppskrifter, og du skriver “bland alle ingredienser”. Må jeg først blande det i vann, eller bare putte rett i ingrediens bollen? Takk for en inspirerende blogg, og fantastiske oppskrifter! Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg