PANNEKAKE I BOKS

I dagens matboks lurer det seg deilig pannekaker.
Proteinrike, søte, gode og med et hint av sjokolade.

Proteinpannekaker 

1 egg
1 eggehvite
15 g melkesjokolade protein
10 g mandelmel
3 ss skyr naturell
1 ts fiberhusk
1 ss sukrin
Kanel, kardemomme

Pisk sammen eggehviten, det hele egget og sukrin med en gaffel.
Ha over de resterende ingrediensene og la røren svelle et par minutter.
Stek som to tykke pannekaker og server med ønsket tilbehør.

Hele oppskriften inneholder:
204 kcal, 32 g protein, 7 g fett og 3 g karbohydrater.


Jeg serverte med cottage cheese, kanel, nøtter og eplemost.
En tilhørende proteinkaffe hører også med. 
Gjett om jeg skal nyte lunsjen nå :grin:

Kristine  

34 kommentarer
    1. Du må smake disse med Peanøtt smør ! Og med sukkerfritt bringebær syltetøy! Var dødsdigg 🙂

    2. Hej!
      The recipe you gave out is purely amazing! I’v been having this pancake for breakfast on three mornings in a row now! I just wish I could have this as my every meal, heh 🙂

    3. Bestille du mandelmel,fiberhusk og sukrin fra iherb? Vet du om hvis man bestille knekkerbrød,cracker,rice cake,sunne eller vanlige kjeks om det e gamelt/muglat når det kommer til norge? Eller går det fint å bestille det fra iherb uten at det blir gamelt/muglat? E skyr naturell den eneste veska i pannekake oppskrifta eller har du melk/vann eller noe annet i også?

    4. Silje:
      Jeg har prøvd protienfabrikken sin, ja.
      Men den inneholder både sukker og rent hvetemel, noe som betyr mye raske karbohydrater og mindre proteiner. Jeg lager derfor min egen, så får jeg det næringsinnholdet jeg vil ha 🙂

    5. helle:

      Synd at du føler det slik. Mail har jeg sakt flere ganger at jeg er dårlig til å svare på. Jeg har akkurat nå 142 ubesvarte mail på facebook og godt over 200 på hotmailen. Jeg bruker flere timer om dagen på bloggen, har ikke tid til å sitte å svare på flere mail om dette i tillegg.
      Kommentarene derimot svarer jeg på så å si hver dag, om jeg har hoppet over akkurat din så beklager jeg det.
      Jeg får ikke et eneste øret for å blogge og gjør det helt og holdent for dere. Jeg sier meg derfor fornøyd med å legge igjen timer på bloggen nå som det er hektisk i livet mitt, mailen får komme når jeg har tid.

    6. Jenny:
      Så fint du synes det 🙂
      Da kan du trekke fra ca 80 kcal og 12 g protein fra det næringsinnholdet jeg har regnet ut.

    7. Kristine Mowmow : Prosjekt Bod:
      Pannekaker med brunost er himmelsk.
      Disse er jo så sunne at du kan spise de hver eneste dag 🙂 men brunost er nok ikke hverdagskost, nei!

    8. Karoline:
      Det går veldig bra å erstatte skyr med yoghurt. Kesam fungerer også veldig bra 🙂
      Ja, jeg gledet meg veldig til matpause i går. Stas med så deilig lunsj 😉

    9. Spisemonsteret
      Dessverre går den i søppla ca 50 % av tiden. Ellers lager jeg eggedosis med sukrin (piske eggeplomme og sukrin), omelett med flere plommer eller har plommen i smoothien 🙂

    10. Heihei:
      Du kan droppe proteinpulveret, ja, eller bruke et annet proteibpulver 🙂 Om du bytter ut proteinpuvleret og mandelmelet med vanlig mel blir det et helt annet næringsinnhold. Høyere på kalorier, lavt på proteiner og mer karbohydrater.

    11. Catharina Adele:
      ÅÅ, er det bake-onsdag? 🙂 Så herlig!
      Håper du finner noe som frister og får kost deg masse i kveld.

    12. Cecilie Lykke:
      Har aldri hatt grønnsaker og karbonadedeig på pannekakene, nå må jeg teste det også. Takk for tipset 🙂

    13. Dette fristet jo ikke i det hele tatt du! 😉
      Jeg fikk nettopp Proteinfabrikken sin proteinpannekake-mix, har du prøvd den? Utroolig god! Smaker som pannekaker skal smake, søte og gode, og med lett fløtemysost og sukkerfitt jordbærsyltetøy.. Nam!
      Men du er jo så flink som lager så mye godt selv!

    14. K svarer jo på kom nesten hver dag, bare se bakover.
      Lagde pannenaker etter din oppskrift i går, så godt! 🙂

    15. syns det er virkelig dårlig av deg å kjeldent svare på kommetarer og mail! sendt deg både mail og kommentar, men aldri fått noe svar!

    16. Hei! Elsker oppskriftene dine. Fortsett med de 🙂 Også supert at du legger ved næringsinnholdet. Vet du forresten hva innholdet i kcal blir om jeg utelukker melkesjokoladeproteinet?
      Jenny

    17. Dette så veldig deilig ut 🙂 En god matpakke å glede seg til. Tror du det er mulig å erstatte naturell skyr med naturell yoghurt? Ble fristet, må bare skaffe meg det proteinet da! … 🙂

    18. Ser helt fantastisk ut 🙂
      Takk for gode tips, og ikke minst, raske svar på spørsmål :)!!
      Ha en super dag, og fortsett å skriv og inspirer oss 🙂

    19. Kan man på pannekakene skippe melksjokolade protein? Kan man bytte ut noen av melet du har brukt hær med vanlig grovt mel? Blir det, det samme kcal/næringinnhold i dem?
      Bringebærmuffins: Kan man bytte ut bakepro med ett eller annet?

    20. Nam! MÅ ta meg tid til en slik lunsj snart.. Åh frister utrolig! Skal bake noe i dag, så leser oppskrifter på bloggen din for fult nå. Du lager jo så mye godt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg