SØNDAGS PIZZA

Takket være at vi stilte klokken i natt, fikk jeg en time ekstra på byen.
Jeg danset ass’n off og hadde det utrolig gøy.
Mindre gøy var det å stå opp i morges.
Jeg drikker veldig sjeldent alkohol, så fem glass vin er nok til å gi meg hodeverk dagen der på.
Til frokost lagde jeg en herlig proteinrik pizza.
Den falt godt i smak hos både meg og makkeren.
Vi piste opp hele!

Etter pizzaspising var det klart for en runde på Elixia.
Det ble en kick-ass intervalløkt.
Jeg skal ærlig innrømme at det var tungt etter nattens ablegøyer, men så ufattelig deilig når det var overstått.
– 5 min oppvarming
Gange på møllen med økende hastighet
– 45 minutter intervaller
3 minutter løping + 2 minutter gange
– 5 minutter nedtrapping

Totalt løp og gikk jeg en hel mil med gjennomsnittspuls på 170 og makspuls på 193.
Jeg var rød som en tomat når jeg var ferdig.
Deilig, deilig.



Kristines dagen-der-på-pizza

Bunn
0,5 dl -1 dlvann
1 egg

50 g bakepro
70 g mel, jeg brukte en blanding av mandelmel, byggmel og havregryn
10 g pofiber eller fiberfin, kan byttes ut med mel
1 ts fiberhusk
Litt salt
1 ts bakepulver

Ha tørrvarene i en bolle og bland i egg og vann.
Elt deigen godt og tilsestt mer vann om det trengs.
Deigen skal være fast men litt klissete.
Ha deigen utover et bakepapirkledd bakebrett.
Stek på nederste rille i ovnen på 250 grader i 5 minutter.

Saus
1 kilo tomater
1 stor løk
Tomatpure
Sukkerfri Ketchup
4 fedd hvitløk
½ chili
½ ts sukrin
Oregano, salt og pepper.

Hakk tomater og løk.
Finhakk hvitløk og chili.
Ha det over i en gryte sammen med ketchup, tomatpure og krydder.
Kok opp før du moser det jevnt til saus med en stavmikser.

Topping
Kalkunskinke
Gul paprika
Cherrytomater
Ruccola
Jalapeno
Lett ost

Her kan du egentlig bruke hva enn du ønsker.
Ta på det du liker best.
Smør sausen utover bunnen. Ha på kalkunskinke, paprikabiter og masse ost. Topp med cherrytomater i skiver, ruccola og jalapeno.
Stek på 250 grader nederst i ovnen i 10 minutter.
Nyt.


Jeg lagde en dressing av mager kesam i blandet litt pizzasausen og serverte til pizzaen.
Utrolig godt.

Kristine ♥  

22 kommentarer
    1. healthy diane:
      Det er jo ikke noe gjær i denne baksten, så da får du lov til å hate gjærbakst 😉
      Prøv pizzaen!

    2. Tone:
      Og når man i tillegg kan telle alle gangene man rører alkohol i løpet av et år på en hånd, så er fem glass mye 😉

    3. Merethe D:
      Håper tomatsausen faller i smak hos deg.
      Det er ordentlig deilig hjemmelaget tomatsaus, så å si helt naturlig.
      Hehe, likeså greit å bli ferdig med dem på lørdag, ja.
      Håper du får en super uke 🙂

    4. Kristin:
      Det kommer helt ann på intensiteten og energien.
      Jeg hadde faktisk høyere fart på de siste intervallene enn de første 😉

    5. Martine:
      Det er helt inviduelt. Det er ikke en regel som sier at trening dagen der på ikke er bra. Har du vært totalt drita og ligger over doskålen dagen etter, så ja, da ville jeg holdt meg unna trening. Men er formen fin er det ingen grunn til å ikke trene 🙂

    6. Hehe. 5 glass vin er jo ganske mye da 🙂 Ikke rart man får litt vondt i hodet. Så ut som du hadde en fin søndag.

    7. Fikk sykt lyst på pizza nå, tror jeg må mekke min egen til uka. Skal definitivt prøve meg på den tomatsausen din. =) 4 fedd hvitløk er da ingenting, NAM! <3 Fikk helt vann i munn her.
      Intervaller etter en tur på byen er hardt, du er flink, det skal du ha! ;D Er en grunn til at jeg alltid tar mine på lørdager, så er jeg ferdig med det , uansett hva jeg skal. Hehe.
      Jeg har forresten fiksa meg blogg nå, ta en titt når du har tid 😉
      Ha en strålende uke!

    8. Er ikke det litt overdrevent lenge å løpe intervaller? :S
      Hadde du like høy intensitet på første som på siste intervall? – i så fall er jeg grundig imponert !:)

    9. Pizza er alltid en vinner “dagen derpå”. Det har vært en rolig helg her, og jeg glemte faktisk helt bort å stille klokka. Så det var en hyggelig overraskelse å få en time lengre i dag 🙂

    10. MM, for en fristende søndagspizza. Hadde ikke hatt noe imot å våkne opp til den pizzaen der på en dagen-derpå-søndag 🙂 Herlig at du fikk til en bra økt i dag også. Godt gjort!
      Jeg har hatt treningsfri i dag, men hagearbeid og en gåtur i herlig vær. Nå blir det sofa <3

    11. Du som kan så mye om trening, bør da vite at det virkelig ikke er bra for kroppen å trene dagen etter man har drukket alkohol?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg