LANGT FRA KJEDELIG

I går hadde jeg en god styrkeøkt på ben og core-muskulatur.
Den bestod hovedsakelig av knebøy, markløft, utfall og plankeøvelser i terapimaster.

Dagens styrkeøkt på rygg, bryst og skuldre så slik ut:
– Nedtrekk
2 sett, lett som oppvarming
– Chins
3 sett * 8 repetisjoner
– Sittende roing
1 sett * 10 repetisjoner
2 sett * 7 -8 repetisjoner
– Enarms roing
2 sett * 8 -10 repetisjoner
– Reverse flyes
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Benkpress
3 sett ** 6 -8 repetisjoner
– Sidehev
2 sett * 10
– Skulderpress
8 + 3 x (myo-reps)

 

En svært god og nok så lang økt.
Ettersom jeg satte opp en lang styrkeøkt i dag, droppet jeg rett og slett morgenkardioen.
Jeg jobber for å komme i litt bedre form nå, da er det ingen vits i å presse seg selv for mye i starten. Det er bedre å holde litt igjen slik at du kan øke treningsmengden etter hvert som fremgangen stagnerer.


Kjæresten begynte på diett i går, oppkjøring mot classic bodybuilding Oslo Grand Prix i april.
Diettplanen kan se noe kjedelig ut, men jeg er opptatt av at mat ikke skal være kjedelig.
Mat skal smake godt, være god for kropp og sjel og inneholde riktig næringsstoffer.
Nei, diettmat er langt fra kjedelig!
Bare se på dagens lekre middag.


Indrefilet av svin med grønnsaker og fullkornsris.
Kutt opp ønsket mengde grønnsaker og ha på en stekeplate sammen med svin indrefilet.
Så å si alle typer grønnsaker og kjøtt kan brukes.
Ha over godt med krydder og/eller urter. Vi brukte fersk rosmarin, hvitløk, og salt og pepper.
For best resultat burde det benyttes et steketermometer i kjøttet. Svinefilet er ferdig på cirka 80 grader. Da vet du at den ikke blir over- eller understekt. Dette tar cirka 40 minutter på 180 grader avhengig av tykkelse.
Server med fullkornsris og soyasaus.
Enkelt og veldig godt, og ikke minst; helt etter diettplanen.

Håper du har hatt en strålende tirsdag :grin:
Fortsatt god kveld.

Kristine♥

20 kommentarer
    1. Anonym:
      Jeg begynner med å løfte hele meg opp, men jeg klarer ikke så mange repetisjoner. Etter hvert får jeg hjelp 🙂

    2. Caroline:
      Takk for det Caroline 🙂
      Veldig hyggelig å høre.
      Jeg skal prøve å få filmet litt. Kjæresten kan sikkert hjelpe meg litt der. I mellomtiden kan jeg anbefale youtube. Der kan du søke opp øvelsene og se korrekt utførelse 🙂

    3. fitliving.blogg.no:
      Hei Maren.
      Ja, vi så det. Den dagen du la han til på face lurte han på hvem du var. Da viste jeg han bloggen din 🙂
      Verden er liten.
      Håper du har hatt en god helg på kurs 🙂

    4. Astrid:
      Jeg har aldri prøvd å drikke denne da jeg aldri drikker shakes.
      Hva med å bake med den? Lage kaker, pannekaker, osv. Det er mye godt du kan bruke den til 🙂
      Du kan også prøve å tilsette litt ekstra kakaopulver i shaken for å se om det blir bedre da 🙂

    5. Helt enig i at diettmat ikke er kjedelig. Jeg leser maange logger og mange av dem får det kjempebra til! Du får ønske han lykke til 😀

    6. Kjøpte Whey Gourmet Milk Chocolate for ikke lenge siden, men jeg får meg ikke til å like den. Skulle egentlig ha ZeroCarb sin, men kom jo aldri inn på NN. Synes den lukter ekkelt, har prøvd den i både kaffe og som shake (med vann) også. Har du noen tips? Virker ubrukelig, var jo ikke drikkbart engang.

    7. Helt enig!! Diett-mat trenger absolutt ikke bety kjedelig mat. Det så nydelig ut, takk for inspirasjon! Ser forresten at din kjære tar PT-utdannelse sammen med meg på AFPT. Hyggelig:):)
      Ha en herlig uke!! Smil M

    8. Sunn mat trenger ikke være kjedelig nei! Er bare å variere krydderet og tilberedningsmåte og så har man det 🙂 Dette ser veldig godt ut i alle fall!

    9. Hei!
      Jeg syns bloggen din er veldig inspirerende, men jeg ønsker meg flere videoer eller illustrasjoner på hvordan en gjør ulike øvelser. Jeg gjør gjerne de jeg kan og holder meg til de, er så redd for å gjøre noe feil. Ellers får jeg alltid lyst på god mat og en god treningsøkt etter å ha lest bloggen din! Takk for motivasjon!

    10. Jeg er så enig. Har vært på diett flere ganger for show og det er mye bedre å starte rolig og heller øke etterhvert. Det er mange som kjører hardt helt fra start og da møter man oftest en smell. Lykke til 🙂

    11. Hei, Kristine! Jeg spurte deg for en stund tilbake, men da svarte du ikke, så jeg prøver igjen: Jeg bare lurer på når du sender adventskalenderpremie? Jeg vant Supermat-boka, og jeg er så spent på å få den! 😀 Håper den kommer snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg