MANDAGSGRATENG

Har dere hatt en fin start på uken? :grin:
Jeg stod opp litt før syv i morges, satte meg ned meg en god kopp kaffe og planla uken min.
Nå har jeg treningsplanen hengt opp på kjøleskapet, samt ukens matpakke-liste og gjøremålsliste.
Da var jeg klar for å ta fatt på en ny uke og komme meg av gåre til forelesning.

Etter skolen, jeg tar en bachelor i ernæring, kriblet det i kroppen etter å komme meg på Elixia.
Ben og mage stod på treningskjemaet i dag.
Økten så slik ut:
-Knebøy
1 sett * 8 repetisjoner, lett oppvarming
2 sett * 8 repetisjoner
2 sett * 6 repetisjoner
-Strak markløft
1 sett * 10 repetisjoner, lett oppvarming
3 sett * 8 repetisjoner
1 sett * 10 repetisjoner
-Gående utfall
3 sett * 9 -10 repetisjoner
-Leg ex
5 sett * 6 -12 repetisjoner
Droppsett (lavere vektmotstand) for hvert sett
-Hengende benhev
12 + 3 x, myo-reps
-Situps i sråbenk
3 sett * 15 -16 repetisjoner


Vanligvis spiser jeg dessert etter middagen.
Da jeg skulle lage middag i dag var jeg så forferdelig sulten at jeg måtte ha en liten venterett.
Jeg tok derfor dessert til forrett.
Riskrem med sjokolade.
Jeg blandet en halv boks cottage cheese med en halv boks skyr naturell, rørte i et par dråper stevia vanilje og litt sukrinmelis, før jeg hadde over kakaopulver.
Søtt, godt og sjokoladeaktig.


Da var jeg klar for å lage middag.  
Det ble en nydelig pizzagrateng.
Kok opp ½ blomkål sammen med en potet. Når grønnsakene er møre har du i litt hvitløkskrydder og pepper, og moser til mos.
Stek kyllingfilet i terninger, eventuelt karbonadedeig, og ha over litt hakket rødløk, krydder (jeg brukte hvitløk, paprika, cummin, pepper) tomatpure, sukkerfri ketchup og oregano.
Legg mosen i en runding på en bakepapirkledd stekeplate. Ha over kyllingfyllet og topp med revet ost.
Stek på 200 grader i 10 minutter.


Dette ble kjempe godt!
Jeg serverte med mager kesam og hot tacosaus.

Nå er det tid for å hoppe i dusjen, lage morgendagens matpakker og lese ernæringskatalogen.
Ha en fortsatt fin mandag.
Kristine

26 kommentarer
    1. trenfitness:
      Nei, jeg følger ikke noe fast oppsatt kostprogram.
      Jeg synes ikke en skal låse seg fast i et spesifikt opplegg. Jeg vil være fleksibel, kunne spise etter kropp og sult og spise det jeg har lyst på. Selvfølgelig følger jeg noen retningslinjer, men de er ikke nedskrevet. Jeg passer på å få i meg godt med proteiner, en god dose sunt fett og karbohydrater etter aktivitetsnivå.

    2. kristine:
      Du må ikke gå dem fem årene, nei.
      Du kan bare ta en bachelor i ernæring, og så eventuelt bestemme deg for å gå en master 🙂

    3. Lene:
      Jeg tar en bachelor i ernæring.
      Det er delt opp i seks semestre over tre år.
      Nå er jeg i gang med fjerde semester og har fullført Anatomi og fysiologi, sykdomslære, Grunnlegende ernæring 1.
      Dette semesteret har jeg grunnlegende ernæring 2.
      Det er kun et halvt år som skiller en bacehlor i ernæring og en bachelor i medisin. Jeg kommer mest sannsynligvis til å ta dette semesteret også når jeg har tatt en bachelor i ernæring slik at jeg får to bechalorgrader. Hva jeg vil gjøre senere er vanskelig å si. Håpet er å starte mitt eget selskap en dag. Jeg kommer til å ta noen form for utdannelse innenfor trening og muligens gå for en master i ernæring.
      Håper du ble litt klokere 🙂

    4. trenfitness:
      Matprogram, hva tenker du på?
      Som et kostprogram / diett eller om jeg ser på type matprogram på TV?n?
      Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt *flau*

    5. Hei! Nam!! Ser kjempegodt ut! Bruker du vanlig gulost eller lettost? Gleder meg til å prøve denne i løpet av uka! 🙂

    6. Kunne du skrevet et innlegg om utdannelsen du tar? Det virker så spennende, og vurdere å gå noe i den retningen selv.. 🙂

    7. Du er så herlig Kristine:) Den middagen og desserten så nydelig ut:) Sier ja til litt matlaging av Kristine når vi treffes ja:D Jeg har hatt en herlig start på uka, startet med morgenkardio:) Ønsker deg en herlig mandagkveld søte<3

    8. Spennende med ernæringslære, vurderer selv å studere til klinisk ernæringsfysiolog som er en mastergrad, men så lurte jeg på om du vet hvordan det er hvis jeg tar 3årig først, kan jeg evt. ta de siste 2 årene til master etterpå? Eller må jeg bare bestemme meg for å gå alle 5 årene? 🙂
      Maten din ser forresten alltid kjempefristende ut! 😀

    9. Det så ut som en flott treningsøkt 🙂 Maten så nydelig ut .. ble råsulten! tror jeg må prøve den gratengen din denne uken 🙂 å ikke minst desserten… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg