FIBER BRØD

God morgen :grin:
Håper du har sovet godt og er klar for en strålende tirsdag.
Jeg har allerede unnagjort en runde morgenkardio og er klar for forelesning.


Dagens matpakke består av:
– Fiberbrød (og pålegg)
– Grønt, ruccola, gul og rød paprika i skiver og cherrytomater
– Kalkunskinke
– Skyr naturell
– Sukkerfritt jordbærsyltetøy


Fiberbrødene laget jeg av 1 egg, 2 eggehviter, 15 g kruskakli, 5 g pofiber, 1 ts fiberhusk og litt salt.
Først stivpisket jeg de to hvitene med litt salt. Deretter blandes det hele egget med kruskakli, pofiber og fiberhusk. Juster med et par ss med vann for å få deigkonsistens. Deigen vendes så forsiktig inn i de stivpiskede eggehvitene.
Lag rundinger på en bakepapirkledd stekeplate og stek på 175 grader i 15 – 20 minutter.
Hele oppskriften, hvorav jeg fikk 15 skiver, inneholder
156 kcal, 18 g protein, 5 g fett og 6 g karbohydrater.

Gode brødskiver fulle av fiber.
De kan toppes med alt!

Kristine

32 kommentarer
    1. Jeg har akkurat prøvd oppskriften din. Jeg likte den kjempe godt men byttet ut krusklakli med havrekli siden jeg ikke kan spise noe med hvete! Er her ofte og leter etter oppskrifter.. Jeg fikk heller ikke så mange som 15 skiver ! Jeg fikkb8, men lagde det litt store for da spiser jeg som regl mindre av de! Du er en stor inspirasjonskilde for meg med kostholdet ditt!
      Leser og følger med hver dag!!:) forsett slik!!! You go girl

    2. Elisabeth:
      I og med at jeg ikke har en dl måler, blir det litt vanskelig.
      Når jeg baker bruker jeg alltid vekten.
      Det er mulig at skivene dine var litt større enn mine.
      Ha en super søndag 🙂

    3. Hei :)! Eg laget dem idag, men fekk ikkje så mange skriver så du fekk? Det virkes så lite ut av
      Melet. Kan du skrive opp i dl?
      Håper du svarer :)!
      Fantastisk blogg, er innom og leser flere ganger til dagen 🙂

    4. Hanne:
      Kjempe godt med skyr og sukkerfritt syltetøy sammen 🙂
      Om du går på kategorien oppskrifter har jeg en hel haug av sunn og god maks 🙂

    5. Natalie:
      Jeg synes den jeg har laget av 4 hvitter (sitv piskes for så å ha i resten som en deig), 10 g kokosmel, 10 g pofiber, 1 ts fiberhusk, sukrin, smøreesnes, kanel, kardemomme og litt salt, er den beste 🙂

    6. Rikke:
      Tusen takk for hjelpen Rikke.
      Du er fantastisk 🙂

      Jeg er på jobb resten av kvelden, men svarer dere andre i morgen.
      Ha en god kveld 🙂

    7. for en genial oppskrift! Må prøves 😉 har lagd proteinrullen din tre ganger, og den er helt herlig 🙂

    8. Astrid: Jeg tror det vil gå bra og bytte ut pofiber med mer kruskakli, du bør ikke bytte det ut med pofiber 🙂
      Frøken Fryd: Pofiber er et slaks mel som inneholder 70 % fiber og er utvinnet fra potet 🙂

    9. Hvilke av de proteinrullene du har lagd smakte best?? Med egg ett, eller bare hvitteR?? =)

    10. Anna: Du får tak i pofiber og fiberhusk på villasorterte dagligvarebutikker (Ultra f. eks) og på helsekostbutikker.

    11. Så bra tips, smaker sikkert bra med sukkerfritt syltetøy!
      Trenger tips til gode og sunne bakst, kan du lage et innlegg om det snart
      Du er så gøy å lese 🙂

    12. Har såå lyst og prøve denne oppskriften, men trenger Profiber og Fiberhusk?
      Noen så har ei nettside de går an å bestille?
      Håper noen svarer 🙂
      Ha en flott Tirsdag 🙂

    13. Disse såg jo kjempe gode ut :D!! så dei vil eg prøve :)! men kor får eg kjøpt profiber?
      Helsekost butikker kansje? 🙂
      Ha en nydelig Tirsdag 🙂
      Klem

    14. vil det funke å bytte ut pofiber med noe annet, feks mer kruskakli eller fiberhusk?

    15. Hei igjen, jeg fortsetter på mine idiotspørsmål på veien til et sunnere liv. Hva er pofiber -og kan det erstattes med noe? Bakepro eller annet?
      Ha en herlig dag 🙂

    16. Hahaha, jeg må bare le.. =P Proteinrullen er så genial, bytter man ut bakepro/kokosmel med kruskakli så blir det ultrasunne crispy brødskiver. Latterlig enkelt, sunt og sikkert dødsgodt. Disse skal jeg teste i kveld! Ha en strålende tirsdag, sunnhetsguruen min 😀

    17. Oioioi, det ble skikkelig lavkarbo med skikkelig lite fett! Håper du får en strålende tirrsdag du også. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg