SUGAR FREE CHOCOLATE CHIPS


Har vi egentlig et godt norsk ord for chocolate chips?
Sjokoladebiter? Sjokoladedråper?

Uansett, jeg holder meg til det engelske ordet enn så lenge.
Jeg har laget sukkerfrie chocolate chips :razz:
Disse er rett og slett geniale!
De er sukkerfrie, mørke, deilige og inneholder under halvparten så mye kalorier som vanlige chocolate chips.

SUGAR FREE CHOCOLATE CHIPS

45 g mørk sukkerfri sjokolade
10 g vita hjertegod lett margarin eller kokosolje
10 g kakaopulver
20 g soya melk eller skummet melk
25 g sukrinmelis

Knekk sjokoladen i biter og smelt den i vannbad eller mikroen.
Ha i margarin og rør inn til det smelter.
Tilsett melk og varm sjokoladen litt til.
Ha i kakaopulver og sukrinmelis og bland godt.

Legg plastfolie over et stekebrett eller lignende.
Ta en pose, jeg brukte en vanlig brødpose, og ha sjokoladerøren over i posen.
Klipp et lite hull i det ene hjørnet av posen.
Sprøyt små chocolate chips på plastfolien.
Sett chocolate chips’ene kaldt.
Når de har stivnet har du de over i en pose eller en krukke som du setter i kjøleskapet.
Da har du sukkerfrie og magre chocolate chips tilgjengelig når som helst.


Per 100 gram gir denne oppskriften:
275 kcal, 5 g protein, 22 g fett og 19 g karbohydrater.
Jeg fikk rett over 300 chips, det vil si at det er under 1 kalori per bit!

Nå skal jeg bake og kose meg.
Chocolate chips havregrøt, chocolate chips proteinkaffe, chocolate chips kuler, chocolate chips bakst….
Jeg kan putte chocolate chips i alt!

Kristine ♥

34 kommentarer

Siste innlegg