CHOCOLATE CHIP OATMEAL

Havregrøt som er super sunn og smaker kake,
kan det bli bedre? :grin: 
Jeg tipper denne blir et fast innslag fremover.
 



Chocolate chip oatmea
l

Du tar ønsket mengde havregryn og koker opp til havregrøt.
Jeg brukte 80 g havregryn som jeg kokte opp med vann og lot koke i ti minutter.
Når grøten er ferdigkokt tilsetter du vaniljeproteinpulver eller et annet proteinpulver.
Jeg brukte 30 g zero carb vaniljeprotein og tilsatte i tillegg et par dråper stevia vanilje.
Deretter blander du inn en håndfull sukkerfrie chocolate chips før går grøten i en skål.
Topp med ønsket topping.
Jeg brukte peanøttsmør, soyamelk, sukkerfritt bringebærsyltetøy og enda litt mer chocolate chips.
Real festgrøt som inneholder grove karbohydrater, godt med proteiner og sunt fett.

Ha en riktig herlig fredag.
Jeg skal bruke dagen på semesteroppgave, baking og trening.

Kristine

22 kommentarer
    1. Camilla:
      Det synes jeg høres veldig merkelig ut. Blir hvert produkt litt dyrere eller er det frakten som blir litt dyrere?
      Jeg har aldri opplevd det, nei. Da ville jeg sendt en mail til iHerb, for det høres helt feil ut!

    2. Helene:
      Du kan tilsette vaniljeesens isteden eller vaniljepulver, eller rett og slett droppe det.
      Håper det smaker 🙂

    3. Kjernesunn:
      Ja, de smelter litt på gørten om de står litt.
      Det er så godt 🙂
      Jeg synse kakaonibs er litt bittert.
      God søndag 🙂

    4. Frøken Fryd:
      Protein er det næringsemnet som metter mest.
      Blander du proteinpulver i grøten vil du holde deg lenger mett samtidig som blodsukkeret vil stige saktere.
      Om du skal ned i vekt er proteiner det næringsemnet som burde legges størst vekt på.
      Totaltsett må en være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Om du tilsetter proteinpulver vil du trolig spise mindre ellers og føle deg mer mett.

    5. Har blitt glad i produktene fra iherb etter dine anbefalinger. Har imidlertid opplevd på de siste bestillingene mine at prisen som kommer når jeg sjekker ut, ikke stemmer overens med prisen på produktene. Har du opplevd dette? totalprisen blir alltid noen dollar over (før de legger på frakten).

    6. Har ekstremt lyst å lage brownie babies, men har ikke stevia vanilje. Kan jeg erstatte det med noe?

    7. Det så ut som en perfekt start på dagen! Smelter de på grøten eller? 🙂 Selv brukte jeg kakao nibs på havregrøten min idag, ganske ålreit med crunchy havregrøt også syns jeg 😀 Ha en flott dag!

    8. Ser herlig ut Kristine! 🙂
      Håper du får en fin dag og en fin helg 🙂 Jeg har spisedag i morgen og gleder meg som en unge 😉

    9. Ser ny-ydelig ut! De sjokoladechipsene må prøves. Kunne du sagt litt om hvordan proteinpulver påvirker det totale kostholdet -om man beriker for eksempel grøt med proteinpulver, bør man kutte med på andre kalorier når man skal ned i vekt?
      Ha en strålende helg, fine deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg