MISS SPRING – MAKE ROLLS

Det er siste vinterdag.
I morgen er det mars og våren er offisielt i gang :grin:
Jeg er desidert et sommermenneske og tanken på at varme og sol nærmer seg, gjør at jeg får lyst til å juble høyt!
Mens jeg desperat venter på sommer, laget jeg spring rolls – vårruller.
Vanligvis friteres disse, men jeg ville lage en sunn versjon og hadde de i ovnen isteden.


Slik ser de ut før de går i ovnen.

Jeg raspet opp en hel haug med grønnsaker.
Blomkål, rødløk, squash, paprika, vårløk, chili og hvitløk som jeg stekte i pannen sammen med kokosolje, red curry paste, soyasaus og oregano.
Rispapirene får et rask skyll under rennende vann før jeg fylte de med grønnsaksblandingen, reker og laks.
Pakk rispapirene sammen som en pakke og legg skjøten ned.
Stek på 200 grader i 20 minutter.
Nyt.



Jeg serverte vårrullene med sweet chili dressing og litt sitron.
Sweet chili dressing laget jeg av mager kesam, finhakket hvitløk og chili, sitronsaft, sukrin og litt wasabi.
Da kom sommerfølelsen på ordentlig.
Som jeg lengter…..



Det ble nok en rolig treningsøkt i dag.
Biceps, triceps og skuldre fikk en kort gjennomgang.
– Skulderpress
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Sidehev
2 sett * 12 -13  repetisjoner
– Fransk press
3 sett * 10 -12  repetisjoner
– Biceps curl
2 sett * 12  repetisjoner
– Triceps pushdown
15 + 5x (myoreps)
Jeg avsluttet med 12 minutter gange på møllen.
Om formen er så oppadstigende som det den er nå, det går fryktelig sakte oppover med energien etter helgens sjukling-stadiet, klarer jeg kanskje å gå sammenhengende i en halv time når uken er omme.
Jeg krysser fingre og tær!

Ha en riktig god onsdagskveld.
Våren er nær :grin:

Kristine

18 kommentarer
    1. Hei! Et spørsmål om frittering:
      Jeg har forstått det sånn at raps og solsikkeolje er sunne oljer. Blir det fortsatt
      usunt om jeg fritterer i dem?

    2. Kan nesten ikke vente til det blir ordentlig vår med sol og varmere temperatur <3 Godt å høre at du er på bedringens vei!

    3. har du reker eller kjøtt oppi også?, ser sån ut…
      ps. starter nedtelling for THE DAY, 10 dager fom idag 😉
      du vet vell hva jeg snakker om?! =)

    4. Har lenge hatt lyst til å lage vårruller selv, og nå må jeg jammen teste! 🙂 Så dødsgodt ut!
      Jeg er også vår- og sommermenneske, gleder meg vanvittig til varmere tider :o)

    5. jeg leste artikkelen din neden for her, og lurer fordi jeg ikke skjønner
      hvordan du klarte det..men du skrev du avsluttet med 10 minutters gange
      på hastighet 7..hvordan klarte du og gå EN mil på 10 minutter??:) jeg
      klarer så hvitt noen km jeg hehe:) skulle gjerne klart en mil…hvordan
      klarer du det:)?? imponert:)

    6. Er disse sprø? Ser fantastisk gode ut.. Er ikke sånn superfan av vanlige vårruller i og med at de er kaloribomber uten like uten noe særlig mer enn det… NAM 🙂

    7. kanskje du kan begynne med dagens/ukens/månedens handling(spørs hvor ofte du handler)hvor du viser bilde av hva du har kjøpt av mat på handleturen? På hvilken matvarebutikk handler du på forresten? Finner nemlig ikke firstpricebifffen noe sted?
      Men som sagt, kanskje dagens/ukens/månedens mathandling hadde vært en ide?

    8. Åj! Det så helt nydelig ut! Tror jammen jeg skal prøve meg på å lage disse i helgen 🙂
      Håper du blir frisk og rask igjen snart! God bedring:)

    9. Tror ikke det er en eneste ting i matverdenen som du ikke klarer å sunnifisere, Kristine!!!:) Herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg