www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

OPPLADNING

  • 26.03.2012, 16:50


Hei solstråler :grin:
Har du hatt en flott start på uken?
Jeg synes det var forferdelig tungt å stå opp i morges.
Etter litt slumring kom jeg meg omsider opp på forelesning og dagen så langt har vært riktig så bra.


Akkurat nå sitter jeg og lader opp til en styrkeøkt.
Uten mat og drikker, duger helten ikke.
Treningsøktene blir desidert mye bedre med god energi innabords.

Proteinkaffe (kaffe iblandet 20 g zero carb sjokoladeprotein et par dråper stevia sjokolade og kanel).
Speltlompe smurt med wasabi og dijon sennep, toppet med salat, kalkunskinke, lettere jarlsbergost og cherrytomater.
Speltlompe med mager kesam, sukrin og kanel.
Frukttallerken med appelsin, druer og jordbær.




Det er ben og mage som står på treningsplanen i dag.
Øvelsene jeg skal gjøre er:
- Knebøy
- Markløft
- Gående utfall
- Hip thrust
- Hengende benhev

Hovedfokuset de neste ukene er ben.
Jeg kommer til å ligge på vedlikeholdsnivå for å få litt mer benmasse og vedlikeholde fettprosenten. 
Disse bena trengs og jobbes med.  

Bilde fra fredag.


I kveld blir det empanadas til middag.
Jeg skal forsøke å lage en sunn variant.
My heart is in the kitchen - jeg elsker og eksperimentere her.
Fingrende er krysset for at resultatet blir bra, da før dere selvfølgelig oppskriften.
Ha en fortsatt flott ukestart :grin:

Kristine

AnnetteHelene

26.03.2012 kl. 17:00
God mandag vakre :D så herlig måltid! Og fy søren for en herlig form på deg nå, du ser helg nydelig ut:D

Gleder meg til å klemme deg i påsken :) stor klem til deg

Gunnhild

26.03.2012 kl. 17:03
Herlig!!! Må si jeg er mektig imponert av den kroppen din! *misunnelig*

Hvor for man kjøpt spelt lumper? :))

Håper du får en herlig uke, jeg øver til eksamen torsdag før de blir ferie fra fredag ;D

Kristine

26.03.2012 kl. 17:13
Hei solstrålen! Haha, synes du alltid stråler, misunner deg for det! :) Blir forhåpentligvis mer "stråling" fra meg til sommeren når sola titter frem, her regner det konstant....

De vanilla chocolte coociesene du la ut oppskrift til i forrige uke, stivpisket du den ene eggehviten? Bare lurer fordi mine ble også veldig god, men litt bløte inni. Kanskje dette bare kan være av at jeg stekte de for lenge?

Håper du får en fin dag videre!

Fra tjukk til smukk

26.03.2012 kl. 17:22
Åh, så mye deilig mat! Kan du ikke slenge sammen en oppskrift på lomper a? Hvis ikke du har gjort det allerede da?

Mira

26.03.2012 kl. 17:52
Mageformen din er helt RÅ for tiden - og for et smil du har, blir jo glad av det jo :D

Kvardagskos

26.03.2012 kl. 18:02
For eit vaskebrett! Inspirasjon delux :)

Lykke til med beinprosjektet, you go girl! :)

Håpar du får ein nydeleg måndag, personleg er det min favorittdag;)

LisbethS.

26.03.2012 kl. 18:25
Hvor finner du speltlomper? Hvilket merke? :-)

Kristine

26.03.2012 kl. 18:27
Nam, nam! Ha en knall treningsøkt, gleder meg til å se resultatet av middagen seinere :D

Det sunnere liv

26.03.2012 kl. 18:35
God trening! :)

Catharina Adele Nordli

26.03.2012 kl. 18:52
Det så fantastisk ut! Du også, for den saks skyld:) Lykke til med beintrening!

astudentway.com

26.03.2012 kl. 18:58
Åå, det så kjempe godt ut! Takk for nok et godt mattips! :D

Må også bare si: sykt flink du er!! Sann inspirasjonskilde!

M

26.03.2012 kl. 19:48
nam ! ♥

Sol

26.03.2012 kl. 20:29
Tips til hvordan man best mulig får trent de nedre magemusklene? Musklene begynner å komme til syne i de øvre, men finner ikke noen øvelser jeg synes tar ordentlig på de nedre.

Må også nevne at du har en super blogg, med masse gode oppskrifter og treningsmotivasjon!

Henriette

26.03.2012 kl. 20:31
Henger meg på "Sol": tips til trening av nedre magemuskler? :)

Også lurte jeg på om du kunne skrive litt om studiet ditt?

Du har btw er råbra blogg, og du er en stor inspirasjon og motivasjon! Stå på videre :)

Stine

26.03.2012 kl. 20:37
Sykt inspirerende blogg! Hvor lenge har du jobbet for å få frem magerutene?

Kjernesunn

26.03.2012 kl. 21:12
flinka! :) Hatt en kjempe dag selv!!

► m i l a n b a n a n

26.03.2012 kl. 21:57
speltlompe med mager kesam, sukrin og kanel smaker så godt!! smaker nesten som vestlandslefse :D

herlig form på deg (Y)

MyL Linh

26.03.2012 kl. 23:53
dette er første gange jeg har vært på bloggen din, og det kommer definitivt ikke til å bli siste gang! Første bloggen jeg digger! Håper på flere tips til å få flat/strammere mage! :)

Kine den tøffe

27.03.2012 kl. 00:40
Trur æ e nødt å innvestere i sjokoladeprotein og stevia! Æ får like løst på kaffe vær gang du skriv om den blandinga, litt synd at klokka va halv 1 på natta nu da! ;)

Inger

27.03.2012 kl. 06:19
tydelig at du liker deg på kjøkkenet for det der med mat dét kan du!! Det er både oppskriftene og magerutene dine et bevis på ;)

Cecilie Lykke

27.03.2012 kl. 07:07
Du er veldig flink til å finne på sunne varianter av gode matretter. Lykke til med all trening denne uka, syns allerede det ser ut som beina har fått mer muskler enn for noen uker siden :-)

Kristine

27.03.2012 kl. 19:57
MyL Linh:

Hei, så koselig at du fant veien til bloggen min :)

Supert med tips til hva dere vil lese om, da blir magen i fokus :)

Kristine

27.03.2012 kl. 19:57
Kine den tøffe:

Er det en ting jeg må ha hver dag så er det proteinkaffe.

Selv når jeg er ute å reiser tar jeg med meg proteinpulver og stevia slik at jeg kan lage proteinkaffe. Hehe? Det er absolutt en god investering ;)

Kristine

27.03.2012 kl. 20:04
Stine:

Takk Stine :)

Nå har jeg trent tung styrketrening i tre år, så det kommer av det.

Kristine

27.03.2012 kl. 20:05
Henriette:

Jeg skal få treneren til å svare på dette. Han er jo nerd på området ;)

Ellers så kan du lese det jeg har skrevet under her.

Hva lurer på du på angående studiet?

Jeg svarer deg gjerne :)

Takk for så koselige ord. Du gjør meg glad!

Kristine

27.03.2012 kl. 20:05
Sol:

Det er ikke mulig og kun trene de nedre magemusklene.

Magemusklene består av external abdominal obliqu ? de skrå magemusklene, internal abdominal oblique, som ligger under de srkå magemusklene, transversus abdominis som ligger innerst under de skrå magemusklene og rectus abdominis ? de rette magemusklene.

Med andre ord har vi skrå og rette magemuskler. Den rette magemuskelen inneholder hele magen. Om du trener øvre del av magen vil du automatisk også få trent de nedre magemusklene i og med at dette er en og samme muskel.

Problemet er at fettet sitter lengst (og «best») på nedre del av magen, det er her det er vanskeligst å fjerne fettet. Så lenge det er fett over muskulaturen vil ikke musklene bli synlig. Det skal mye til for jenter for at de nedre magemusklene blir svært tydelig, dette er heller ikke sunt med en så lav fettprosent og det er ikke noe jeg vil anbefale.

Kristine

27.03.2012 kl. 20:06
LisbethS.:

Det er gøy å se hva trening og mat kan gjøre med kroppen.

Jeg liker speltlompene fra Buer best. De fåes kjøpt på Kiwi, Ultra og Joker.

Kristine

27.03.2012 kl. 20:07
Fra tjukk til smukk:

En sunn lompeoppskrift?

Jo, det skal jeg jammen få til ;)

Kristine

27.03.2012 kl. 20:07
Kristine:

Nei, synes du?

Det var koselig å høre. En lever jo bare en gang, da må man gjøre det beste ut av det ;)

Uff, regn er trist, ja. Jeg sender over masse solstråler!

Jeg stivpisket ikke eggehvitene, nei. Om de er bløte må du nok steke de litt lenger.

Håper du har hatt en super tirsdag :)

Kristine

27.03.2012 kl. 20:07
Gunnhild:

Det er gøy å se hva trening og mat kan gjøre med kroppen.

Jeg liker speltlompene fra Buer best. De fåes kjøpt på Kiwi, Ultra og Joker.

Lykke til på eksamen :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits