LØKRINGER


Krispy, salt, light og smakfullt.
Rett og slett herlig snaks.
Løkringer forbindes med noe forferdelig usunt.
Denne versjonen er sunn og lett, men utrolig god.



Sunne løkringer

1 løk, jeg synes rødløk er best
1 eggehvite
3 ss mandelmel
Salt og pepper

Skjær løken i en halv centimeter tykke ringer.
Pisk eggehvitene lett med en gaffel.
Bland sammen mandelmel, salt og pepper.
Dypp løkringene i eggehviten og bland den så i mandelmelet.
Stek på middels varme i pannen et par minutter på hver siden.

Disse løkringene kan spises som snacks, som tilbehør til annen mat eller på hamburgeren.
Jeg serverte de som knaske-mat sammen med en dipp av skyr naturell, finhakket chili og hvitløk og tomatpure.
Kjempe godt.
Prøv selv :razz:

Kristine

14 kommentarer
    1. Vilde: Tusen takk! Jeg har vært innom en, men vet at de har “kuttet ut” noen matvarer så da kan det være skyr naturell var blandt dem. Skal i en annen Meny butikk senere i uken, så da skal jeg se godt etter 😀

    2. wææ! Genialt! Jeg var i Gøteborg i helgen og det ble en del drittmat kan man si. Ble hektet på løkringer og dette kunne jo ikke passet bedre! Sunne løkringer ftw, det skal lages ja!

    3. Akkurat dette gjorde jeg i forrige uke, bare at jeg dyppet i litt sukkerfri ketchup da jeg ikke hadde noe kesam eller tomatpuré i kjøleskapet. Det smakte utrolig godt!
      Forresten, hvor får du kjøpt skyr naturell? Nå har jeg vært i så og si alle matbutikker og jeg klarer ikke å finne det, utrolig irriterende! 🙁

    4. NAM! Jeg har aldri smakt løkringer, pga jeg har cøliaki (de putter jo mel i ALT..). Dette har jeg lyst til å prøve ut 😉 Jeg tåler ikke løk noe særlig heller da men, må man så må man 😉 hehe.

    5. Herlig!! Det er SÅ sjeldent jeg unner meg løkringer. Endelig kan man gjøre det med god amvittighet 😉 Dette må testes ut. 🙂 Ha en super dag 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg