JIPPI!

Det er fredag og helg :grin:
Denne helgen byr på masse kos og hygge.
Jeg skal rett og slett bare nyte helgen.
Nå har jeg kollapset meg ned i sofaen med den beste desserten på lenge.
Sjokoladekake med smørkrem (ja, du leste riktig – smør), peanøtttkrem, frukt og et glass pepsi max.


Kaken laget jeg av 1 egg som jeg blandet med 15 g melkesjokoladeprotein, 10 g mandelmel, 1 stor spiseskje med kakaopulver, 2 spiseskjeer med mager kesam, sukrin, en liten klype salt og skummet melk til passe røre. Deretter stivpisket jeg to hvitter som jeg blandet inn i røren. Jeg hadde deigen i en form og stekte på full guffe i mikroen i 2 minutter.


Smørkremen ala sjokoladeglasuren laget jeg av 1 spiseskje med smør (the real deal, tine meierismør), sukrinmelis, stevia vanilje og kakaopulver. Bland alt godt sammen. Smaker akkurat som mammas glasur.
Peanøttkremen består av 2 spiseskjeer med peanøttmel, noen dråper stevia english toffee, salt og mager kesam.
Som frukt brukte jeg eple, kiwi, jordbær, appelsin og druer. Jeg fikk ikke plass til alt på en tallerken og måtte derfor bruke to.
Jeg hev over noen peanøtter og litt sukrinmelis på toppen.
Akkurat nå er jeg i himmelen!
Det beste jeg har smakt på lenge.


På trening i dag tok jeg ny rekord, jippi!
Forrige fredag klarte jeg syv chins, i dag klarte jeg åtte :mrgreen:
Jeg krysser fingrende for at det fortsetter i samme spor til neste uke.

– Chins
2 sett * maks repetisjoner: 8 repetisjoner, 7 repetisjoner
Med spotting fra kjæresten: 7 repetisjoner
– Nedtrekk
5 sett * 5 repetisjoner
– Roing
5 sett * 5 repetisjoner
– Flyes
5 sett * 5 -7 repetisjoner
– Situps maskin
4 sett * 15 repetisjoner
– Face pull
4 sett * 10 -12 repetisjoner

En god økt på rygg, bryst og mage.

Jeg ønsker alle en fantastisk god helg.
Har forresten noen av dere tenkt dere på Grand Prix i morgen?
Jeg tar turen og vet at stort sett “hele” bloggverden gjør det samme.

Kristine

21 kommentarer
    1. Oh frukt, elsker det. Men siden jeg begynte med lavkarbo så har jeg kuttet det helt ut.
      Jeg begynte ikke med lavkarbo fordi jeg skal ned i vekt, jeg er tross alt 179cm og veier 54 kg, gjorde det kun for å leve sunnere. Men jeg SAVNER frukt, du nevnte selv her om dagen at pga alt det lavkarbo styret i avisene, så var du redd at du skulle legge på deg om du økte karbene, sånn har jeg det nå. Men når jeg spiste masse frukt før, så opplevde jeg å ha masse energi på treninga, mer enn det jeg har nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre

    2. Den desserten så skikkelig god ut, men jeg må innrømme at jeg har blitt lurt av bilder før.. SÅ derfor spør jeg: Blir den veldig tør? Eller “hard” liksom.. Har dårlig erfaring med disse microkakene, derfor er jeg litt skeptisk! 😛

    3. Det så veldig deilig ut:)
      Jeg spiste også kake i går. Hadde omtrent de samme ingrediensene, men droppet melken. Hadde det i mikroen i 75 sek, og voila, en deilig, litt deigete brownies kake, med masse proteiner:) Hadde lett is ved siden av, så vi mumset i oss og koste oss til The voice:)
      Ønsker deg en fin lørdag:)

    4. det hørtes ut som en veldig bra fredag 🙂 og vet du, jeg tror det er sunt både for kropp, hjertet og hjerne med “the real deal” iblant! sunnifiserer man alt blir man smålig hjernevasket til slutt tror jeg. selv ELSKER jeg og bake sunt og gjør det både helg og hverdag, men litt “ordentlig” må også med! 🙂 idag har jeg kost meg med både karamell og lakrisfudge samt litt lakrissmpgodt <3 en finfin fredag med andre ord! ha en flott helg, navnesøster 😀

    5. Hei! Jeg har et spørsmål om hvor lang tid du vanligvis pleier å bruke når du trener?

    6. oooo jeg tror jeg må lage den kaken i morgen selv… kanskje til frokost? haha 🙂 det kan definitivt likes! ha en topp helg 🙂

    7. Desserten så deilig ut! Skulle ønske jeg kom til Grand Prix, men bor for langt unna til å ha anledning denne uka, og kjenner det er litt bittert. Og for å svare på det forrige innlegget: muskler er vakkert, sexy og gir et inntrykk av at jenta er tøff! Ha en god helg 🙂

    8. Hei Kristine:)
      Jeg lurte på hvor du kjøper alle de bakeproduktene dine.. jeg kjøper mine på sunnkost, men bruker ikke så mye som deg. Alikevel syns jeg dette blir veldig dyrt. Som for eksempel kakaosmør som koster 299 kr.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg