LØRDAGSLUKSUS

Riktig god morgen skjønninger.
Først og fremst må jeg skryte og takke så mye for kommentarene deres under muskelinnlegget.
I og med at dere leser min blogg er det muligens feil å spørre dere om tanker rundt kvinner og muskler da jeg tror dere alle er litt hjernevasket?.eller muskel-vasket. Jeg blogger om trening, med hovedfokus på styrketrening. Hadde dere ikke likte det, ville jeg tror dere ikke titter innom.
Jeg setter veldig pris på alle ord og at du titter innom
Husk, som dagens ord sier (ta en titt her): du fortjener det beste.


Denne lørdagen blir bra.
Faktisk tror jeg det blir den beste dagen på lenge.
Jeg startet dagen med å sove lenge. For en gangs skyld våknet jeg sulten, noe jeg aldri gjør. Da bar det rett på kjøkkenet for å lage en deilig frokost.
Dette var utrolig godt.
Proteinkaffe og nydelige pannekaker med masse deilig tilbehør.

Frokostkaker

2 egg
1 ss sukrin
50 g mager kesam
2 ss kokosmel, eventuelt annen meltype
2 ss bakepro, eventuelt annet proteinpulver eller meltype
1 ts fiberhusk
Melk til passe konsistens
Kanel og kardemomme

Pisk eggene lett med en gaffel.
Tilsett sukrin og rør godt.
Ha i kokosmel, bakepro, fiberhusk, kanel og kardemomme.
Tilsett melk til passe røre.
Stek som pannekaker eller lapper.
Jeg valgte lapper, da kan jeg velge flere forskjellige påleggstyper.


Proteinkaffen består av kaffe iblandet mocca-protein og et par dråper steiva sjokolade.
Nydelig mocca-kaffe.


Som pålegg valgte jeg en søt variant og en salt variant.
Cottage cheese, mager kesam, sukrin, kanel og rørte jordbær (frosne jordbær med varmet i mirko med sukrinmelis).
Wasabi, dijonsennep, sukekrfri kethcup, biffbacon, lettere jarlsberg, ruccola, tomat, gul og rød paprika.

Nå skal jeg komme meg på trening.
Der skal jeg kose meg med en pumpeøkt på biceps, triceps og skuldre.
Om jeg får tid blir det i tillegg et kvarter i solariet.
Deretter er det bort til Oslo for å ta en kaffe med to søte jenter før Grand Prix står for tur. I kveld er vi en hel gjeng som skal ut å spise på Four Seasons og muligens en tur på byen.
En perfekt lørdag med andre ord :grin:

Ha en strålende dag
Kristine

26 kommentarer
    1. Hei
      kjempe gode lapper! hvor mye kcalorier er det i denne oppskriften ca?
      mvh Doris

    2. Turte ikke hilse på deg i går. Du er fin Kristine og en god inspirasjon. I mponert over blodåre på armen 😉

    3. Hei Kristine !
      Du ser fantastisk ut og jeg liker bloggen din utrolig godt. Den er liksom så annerledes andre andre blogger. Har et tips om sirup til kaffe. Gå inn på torino.com, der har de masse varianter og smaker. Både sukkerfrie og ikke. Har ikke prøvd de selv, men har lyst til å prøve å bestille en gang. Var ikke så dyrt heller så det ut som, selv om man kanskje må betale porto da. De har mange gode oppskrifter der på ulike typer kaffe osv. også 😉
      Håper helga har vært bra ! 😀

    4. du ser utrolig bra ut Kristine! Jeg har et spørsmål til deg og det er om rumpa di, vi ser alltid så mye av deg forfra, men hvordan ser du ut bak ifra? Det er ut som du har en liten stjert – stemmer det eller tar jeg helt feil? Håper ikke jeg er for personlig! Kan du ikke stramme ryggen bakfra og ta bilde, uten noe for for bh eller slikt, bare bukse liksom! JEG ER NYSGJERRIG PÅ BAKSIDEN DIN, HEHEneida, men du er jo så fin forran, men bak kan jeg jo faktisk ikke uttale meg om… goood helg skjønne deg <3
      kan du fortelle hvor lang tid du bruker på de forskjellige øktene dine?

    5. Hei Kristine!
      Jeg leser bloggen din hovedsaklig fordi du er sinnsykt flink til å få gjort alt du skal. Du er ung, du studerer og du jobber, har eget hus og også kjæreste, i tillegg til at du får tid til å lage all denne maten! Det er maten jeg beundrer mest, og der har jeg hentet mye inspirasjon! (Sunn proteinpasta slo an virkelig her i heimen).
      I tillegg virkelig digger jeg jenter som SPISER. Masse, og sunt. I den forbindelse har jeg også et spørsmål: Hvor mye penger (i gjennomsnitt) bruker du på mat i uken? Og hvor mange ganger i uken handler du?
      Jeg er selvsagt også fascinert av styrketreningen din, selv om det for meg er løping jeg synes er interessant, og som jeg også driver med. Du har virkelig hatt fremgang (utseendemessig) den siste måneden. Jeg sliter med å ta meg tid og ork til å trene styrke innimellom all løpinga, men det er jo kjempeviktig for å forebygge skader. Problemet er bare at jeg blir helt sinnssykt støl av styrketrening (jeg løfter tungt, som deg).
      Ønsker deg en god lørdag og trivelig helg 🙂

    6. Såååå utrolig deilig! Jeg lagde noen lignende pannekaker til frokost! Var utrolig godt 😀 Håper du har hatt en strålende dag, ha en finfin helg videre! Elsker bloggen din!

    7. Jeg er ingen styrkejente, og trener mye mer kondis enn styrke, kun 2-3 ganger i uken. Likevel er jeg fast følger av bloggen din! Selv om jeg har løperelaterte mål synes jeg det er kjempegøy å se på de som har styrkerelaterte mål – disiplinen din er jo motiverende uansett hva man holder på med!=) Ha en strålende lørdagskveld:)

    8. Hei fine, søte deg! Jeg har nylig kjøpt meg t-rex men gruer meg litt for å bruke disse. Har du erfaring å dele? I så fall; var de behjelpelig med vektnedgang, merket du noe hjerteklapp eller lignende? Jeg er litt redd :p
      Klem H

    9. Jeg er fast leser av bloggen din, selv om jeg absolutt ikke liker styrketrening!
      Hos meg går det mest i kondisjonstrening. likevel elsker jeg bloggen din: D
      Du skriver utrolig godt, og det er alltid et lite høydepunkt å sjekke bloggen din:D
      Det gleder jeg meg til hver eneste dag.
      God klem fra Anette.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg