MONDAY BLUES

Vanligvis elsker jeg mandager.
Ny uke, nye muligheter og masse spennende å se frem til.
Denne mandagen derimot var ikke min beste.
Skikkelig blåmandag hvor alt går galt.
Jaja, man kan ikke være på topp hver dag.


Bentrening stod på dagens agenda.
Selv om jeg ikke hadde spesielt lyst, kom jeg meg avgårde.

-Knebøy
4 sett * 8 -6 repetisjoner
-Markløft
4 sett * 6 -8repetisjoner
-Gående utfall
4 sett * 5 repetisjoner
– Ettbens skrå benpress
4 sett * 10 -12 repetisjoner

I knebøy løftet jeg 15 kilo mindre (!!) enn hva jeg gjorde forrige uke.
Det var en kjip start på treningsøkten.
Heldigvis var kjæresten der og hjalp meg.
Det var utrolig deilig når det var unnagjort og vel overstått.


Middagen ble kjempegod.
Jeg lagde kjøttboller med tomatsaus og rotstappe.

Kjøttbollene laget jeg av 1 pakke (500 g) karbonadedeig som jeg blandet med 1 egg, 1 hakket løk og litt finhakket chili og hvitløk. Deretter formet jeg små boller med hendene og stekte i pannen.
Rotstappen består av kokt potet og sellerirot som jeg moste med en stavmikser sammen med cottage cheese og muskatnøtt.
Til tomatsausen stekte jeg hele cherrytomater i pannen, hadde i ketchup, tomatpure, melk (kun et par spiseskjeer) og krydder, jeg brukte oregano, basilikum, paprika, salt og pepper.

Jeg prøvde akkurat å slenge sammen proteinvafler til dessert, etter denne oppskriften.
Det gikk til he****!
Først klarte jeg å velte bollen så halvparten av røren forsvant. Deretter glemte jeg å rengjøre vaffeljernet slik at all røre satt igjen i jernet.
Nå gir jeg opp vafler til fordel for et frukt fat. Noen ganger er det enkleste ofte det beste.

Det blir tidlig kvelden i dag.
Da jeg er klar for en toppers dag i morgen :grin:
Ha en super kveld.

Kristine

35 kommentarer
    1. kan du lage en styrkeøkt der du ikke trenger noe annet enn en behagelig matte å ligge på, vann og deg selv ?

    2. Trille:
      Det var en fantastisk tankegang. Jeg har en hel uke på å ta det igjen, ja. Takk for at du fikk meg til å tanke på det.
      Ha en fin kveld 🙂

    3. Anonym:
      Hei du 🙂
      Jeg fikk flere diagnoser, der i blant irritabel tarm. Da jeg stresset ned og fikk mer balanse i livet ble så og si alle plagene borte. Løsningen for meg var derfor å ha det bra rent psykisk.
      Håper du finner ut av det 🙂

    4. Marianne:
      Hei du 🙂 Så koselig at du fant veien til min blogg.
      Håper du klarer å gi jernet og følger med videre.

    5. Vilde Sofie:
      Håper dagen i dag var bedre enn gårsdagen og at du kom litt sterkere frem på trening. Jeg satser på dobbelt så sterk som du sier 😉

    6. rannveigmarlene:
      Uff, hørtes ut som om du hadde litt av en mandag du også.
      Håper tirsdagen har vært bra.
      God kveld 🙂

    7. Studinne:
      Takk for tipset. Jordbærbiter skal jeg teste neste gang 🙂 Håper det smakte og at tirsdagen har vært bra.

    8. sunthjerte:
      Takk for det Sunthjerte.
      En god natts søvn var alt som skulle til.
      Håper du får en super uke selv 🙂

    9. Anonym:
      Det kommer ann på hva du mener med liten? Rumpen min er ikke stor, men ikke liten. Hehe… Kjæresten min elsker den 😉
      Jeg har prøvd meg på et ryggbilde i dag, så du kan jo bedømme ryggen selv.
      På treningsøktene bruker jeg alt fra 30 -50 minutter 🙂

    10. du ser utrolig bra ut Kristine! Jeg har et spørsmål til deg og det er om rumpa di, vi ser alltid så mye av deg forfra, men hvordan ser du ut bak ifra? Det er ut som du har en liten stjert – stemmer det eller tar jeg helt feil? Håper ikke jeg er for personlig! Kan du ikke stramme ryggen bakfra og ta bilde, uten noe for for bh eller slikt, bare bukse liksom! JEG ER NYSGJERRIG PÅ BAKSIDEN DIN, HEHEneida, men du er jo så fin forran, men bak kan jeg jo faktisk ikke uttale meg om… goood tirsdag skjønne deg <3
      kan du fortelle hvor lang tid du bruker på de forskjellige øktene dine?

    11. Huff, for en kjip mandag. Håper tirsdagen blir bedre. Jeg våknet med migrene i dag, så min tirsdag er absolutt ikke god 🙁 Men men, får bruke dagen til å slappe av. Det er vel bare kroppen som sier ifra når nok er nok 😉

    12. Off da, heldigvis er det slik at man trenger de mindre gode dagene for å sette pris på de dagene man virkelig har det bra! La oss håpe resten av uken blir bedre. Middagen din så jo bare så fristende ut og du ser like flott ut som alltid. Nattinatt:-)

    13. ikke verst å komme seg gjennom en slik økt og lage en slik middag på en blåmandag! selv startet dagen veldig kjipt, men heldigvis endte den veldig bra! 🙂 men som “de” sier “evig solskinn gir ørken”, alle dager er ikke gode, og uten de dårlige, ville man ikke satt pris på de gode! imorgen blir nok en flott dag for deg <3 jeg krysser fingrene! 🙂

    14. Lørdag lagde jeg dine myke sjokoladekjeks, som forøvrig ble helt flate. (men jeg spiste dem likevel;)) Godt at alt ikke går som planlagt hele tiden, da setter vi kanskje enda mer pris på når vi har gode eller “bare” normale dager 🙂 Jeg hadde forøvrig jordbær i biter i kjeksene, det smakte veldig bra! 🙂
      Håper du får en fin natt, og en enda bedre dag imorgen! 🙂

    15. Ble nesten litt glad når jeg ser at du også kan feile litt på kjøkkenet 🙂
      Kos deg masse ikveld, imorgen er en ny dag 🙂

    16. huffda, det er jo litt kjedelig med sånne dager 😮 Har hatt en slik mandag selv. For lite søvn i natt resulterte i at jeg droppet den etterlengtede morgenkardioen (det var sol!) og i tillegg forverret jeg noen seriøse muskelplager i ryggen under dagens økt.. Menmen, som du sier, alle dager kan ikke være topp, og det er jo egentlig bare bra 🙂 Så setter man mer pris på toppdagene 😉 Håper du har hatt en ellers fin kveld! Og fruktfat hørtes jo overhodet ikke dumt ut 🙂

    17. Slike dager skulle man gjerne vært foruten!
      Men det er jo heldigvis ikke så ofte det er sånn, som godt er! 🙂
      Håper du får en super dag i morgen! 🙂

    18. Det er ikke alle dager som er like lette, men du skal jaggumeg ha creds for å komme deg gjennom det likevel! Min trening i dag var heller ikke av de sterkeste, men da kommer vi vel dobbelt så sterke tilbake neste gang 😉

    19. Middagen så jo veldig god ut, selv om vafflene ikke ble så vellykkede… Jeg er ny leser av bloggen din, og skal definitivt fortsette. Jeg blir virkelig inspirert til å gi jernet på trening! Håper morgendagen din blir bedre…

    20. Jeg husker at du hadde en del trøbbel med magen for en tid tilbake. Mener å huske at du hadde en del av de samme symptomene som jeg. Hadde satt veldig pris på det om du delte litt informasjon om de problemene du har/hadde med magen, de endringene du gjorde og hvordan dette har fungert for deg!
      Ellers elsker jeg bloggen din (smisksmisk, hehe neida!), ha en suuuuper dag!

    21. Æsj, det er så kjedelig med sånne (man)dager. Kos deg med frukten din, og så blir det forhåpentligvis bedre i morgen.
      Og at du tar 15 kg mindre enn i forrige uke, det gjør vel ingenting når du har en hel uke på å gjøre opp for det. Og så er du jo så fin! <3

    22. Sånne dager har vi alle innimellom! Godt av deg å få trent fordet om 🙂 Men er sikkert kroppens måte å si at den kanskje trenger å koble litt av?

    23. Sender deg noen gode tanker! Du er så fin jente 🙂
      Selv lagde jeg vafler til lunsj i dag, så jeg har nok spist vafler for oss begge 😉 Nyt frukten din, og så håper jeg at morgendagen blir bedre for deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg