GLED DEG OVER DET DU HAR


Er det flere enn meg som begynner å bli fryktelig lei dette regnet?
Nå har det regnet siden lørdag. Jeg er veldig klar for solskinn!
Jeg hadde planer om å ta en kaffe med en venninne ute i dag. Da jeg sendte henne en sms og klagde over været fikk jeg tilbake “Hadde det vært jeg som klagde over været ville du sagt noe slik som ?lykkelig er den som ikke sørger over hva hun mangler, men gelder seg over hva hun har?. Regn skader vel ingen ;-)”
Det er så sant. Vi får tidsnok tid til å ta en kaffe i solskinnet, i dag får vi heller nyte den inne.


Dagens traningsoppladning slash kos ble en søt kombinasjon av mye godt.
Grønne druer (de beste heter thomson, i hvertfall om man skal tro reklamen), plommer, nøttemiks med mandler, pistasjnøtter, pekannøtter og peanøtter, mørk sukkerfri sjokolade og fin cripsk knekkebrød med skyr naturell og sukkerfritt bringbær- og blåbærsyltetøy.
Da er det godt med energi til trening.
Elixia next :grin:

Det er egentlig ben og mage som står på planen i dag, men det frister ikke.
Jeg går for en økt på biceps, triceps og mage isteden.
Trening skal være gøy og lystbetont.
Benøkten tar jeg i morgen.
Jeg skal dra og trene nå. Økten vil se slik ut:
– Bicepscurl med stang
– Fransk press
-Triceps pushdown eller dips på benk
-Hammercurl med manualer
-Planke i terapimaster
-Situps i skråbenk


Jeg må vise dere dagens lunsj.
Sushi er blant favorittrettene mine.
Jeg fikk akutt lyst på sushi men hadde verken fisk eller ris tilgjengelig.
Det jeg derimot hadde var noriark – se mulighetene man har!
Resultatet var liksom suhsi.


Jeg rev squash, blomkål, paprika og løk grovt på et rivjern og stekte det lett i pannen sammen med finhakket hvitløk, chili og ingefær. På slutten av steketiden hadde jeg over litt sitronsaft og soyasaus.
Noriarkene lag jeg utover benken og fordelte grønnsaksblandingen over.
Jeg toppet med løvtynn kalkunskinke før jeg rullet sammen rulle og skar i skiver.
Server med syltet ingefær, wasabi og soyasaus.
Godt!


Gled deg over det du har :grin:
Istedenfor å klage over det du ikke har, jobb heller mot det.

Kristine

23 kommentarer
    1. Hei! Takk for masse inspirasjon. Jeg lurer på hvor du får kjøpt helt sukkerfritt syltetøy? Har ikke sett det hittil!

    2. hei du nydelige. jeg lurer på noe. så at du en gang, at du brukte et proteinpulver av en eller annen sjokolade-type som var low-carb. prøver å lete meg frem etter navnet på den du bruker her inne på bloggen din. Vet du hvilket jeg snakker om? Så den for ca 2-3 mnd siden her på bloggen din. 🙂
      ha en fin kveld. mvh stine.

    3. Det der så jammen godt ut! Har kjøpt inn noriark selv jeg, så nå skal det eksperimenteres 🙂
      Og så har jeg blitt helt hekta på de “Brownie Babies” som du har lagt ut oppskriften på. Men det er nok absolutt ikke så veldig sunt lenger da jeg spiser hele den oppskrifta flere ganger i uka. Skikkelig godtemoms dessverre!

    4. Du er så kreativ! Liksom sushi så meget godt ut! 😀
      Håper du har hatt en fin torsdag 🙂

    5. Når du sier “chins”, mener du med pronert eller supinert grep?
      Kan du legge ut en video av deg da chins?

    6. Oi – så smart! Har ikke tenkt på at Nori-ark kan brukes som “lefseruller”. Det skal jeg jammen prøve.
      Snart er det helg og sol i sikte. Tenk som vi kommer til å glede oss over det, da!

    7. Åh, så herlig innlegg. Nydelige venninnen din, altså. Men jeg er veldig lei av regnet, altså. Når det regner så himla mye som dette her, så får jeg jo ikke jogget. Jeg får heller glede meg over at jeg skal hjem til mamma og pappa i morgen, og der har vi tredemølle. <3 Og hvis regnet ikke har tatt all snøen på fjellet, så får jeg meg en skitur eller to, så jeg har det så fint, så. 🙂
      Håper du fikk en god økt! 🙂

    8. Fine visdomsord, verdt å følge! 🙂
      Kunne du skrevet en innlegg om jobben din og hva du gjør der for tiden? Det er så lenge siden vi har hørt noe om det! ^^

    9. Nam! Jeg og har alltid masse noriark liggende, men skjelden salmalaks eller annen fersk fisk. Liksom-sushi skal definitivt prøves;)

    10. Spennende lunsj på deg i dag! Mmm 🙂
      Og det gjelder å glede seg over det man har – men det er jammen ikke enkelt alltid 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg