BENHARDT


Vel, jeg kom meg ikke på trening så tidlig som planlagt.
Skolelesingen tok litt lenger tid enn forventet, deretter følte jeg at jeg måtte ha mer mat, så var kjæresten treg og vips ble klokken over fire.
Det tror jeg faktisk var bra.
Jeg hadde den beste benøkten på lenge :mrgreen:
Å pushe meg selv er noe jeg egentlig ikke er så veldig flink til – jeg øver på det, og i dag fikk jeg det virkelig til.
Jeg pustet og peset.
Så deilig!!

– Knebøy
5 sett * 5 -8 repetisjoner
– Benpress
5 sett * 5 -6 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 8 repetisjoner
– Step up
3 sett * 15 repetisjoner
– Lår curl i kabel
15 + 5x myo-reps
– Legger i benpress
10 + 4x myo-reps

Benhardt!
Jeg slet med å komme meg ut av Elixia.
Ben er min svakeste side og den delen jeg trenger å jobbe mest med. Det er bare å stå på.


Selv om jeg alltid får i meg næring rett etter trening, da blir det banan most med sjokoladeprotein og kanel, er jeg sulten som en ulv i det jeg kommer inn døren hjemme.
Da er det bokstavelig talt rett inn i kjøleskapet.
Jeg fant lille søtpotet på butikken i dag og det var en selvfølge at det måtte prøves. Alt nytt er spennende.
Den var god men jeg synes vanlig søtpotet, den er oransje og søtere, er bedre.
Dagens middag ble da kalkun med ovnsbakte grønnsaker og søtpotetbiter.


Jeg skar grønnsakene i biter. Jeg liker å bruke forskjellige farger på grønnsakene, det ser så lekkert ut. Du kan selvfølgelig bruke det du har eller liker best. I dag brukte jeg squash, tomat, gul paprika og løk. Pakk grønnsakene inn i aluminiumsfolie sammen med noen hele hvitløksfedd, oregano og gjerne litt god olje. Bak i ovnen på 200 grader i 25 minutter.
Kalkunen er kalkunstek som var ferdigstekt. Jeg krydrer den med salt, pepper og hvitløk før jeg har den i ovnen på 180 grader til steketermometeret viser 75 grader.
Søtpoteten skar jeg i firkantede biter og stekte i pannen sammen med finhakket hvitløk og et dryss med kanel.


Nå er det dessertid.
Det er egentlig latterlig at jeg må ha dessert hver dag, men enn så lenge er det en (u?)vane jeg ikke gidder å venne meg av enda.
I min deilige skål har jeg kiwi, jordbær, blåbær og bringebær sammen med en halv boks skyr naturell, en halv boks cottage cheese, peanøttkrem, sukrin og kanel.
Peanøttkremen er laget av peanøttmel iblandet melk, litt salt og stevia english toffee.

Sa jeg at mat er godt og at sunn mat er enda bedre?
Mmmmm….

Håper du har hatt en fin torsdag :grin:
Helgen nærmer seg.

Kristine

25 kommentarer
    1. Mari Mushom:
      Det er sant Mari. Sunn dessert kan nytes hver dag, og derfor gjør jeg det 🙂
      Takk, koselig at du synes det. Jeg har øvd meg på bildene 😉

    2. Anja:
      Så koselig at du synes det Anja 🙂
      Jeg trener ingen kardio i det hele tatt nå. Har ikke gjort det på over fire uker, men kun fokusert på styrketreningen og har hatt utrolig bra fremgang på det.
      Uff, betennelse er vondt. Gå til en dyktig fysioterapaut og få hjelp.
      Jeg teller ikke nei, men har en lett oversikt i hodet ås jeg vet at jeg ikke får i meg for lite mat. Nå ligger jeg på rundt 2300 kcal daglig.
      God kveld 🙂

    3. Helene:
      Så hyggelig at du synes bildene blir bedre. Jeg har øvd meg 😉
      Skulle gjerne tatt en kurs, men det er så dyrt!
      Jeg bruker nærbilde modus og vanlig linse, men jeg har en ekstra blits-sak på. Jeg har jo ikke peiling på kamera, men øvelse gjør mester 😉

    4. Keros:
      Det er jeg glad for. Jeg elsker jordbær 😀
      Peanøttmel inneholder 367 kcal, 53 g protein, 13 g fett og 27 g karbs per 100 g. Jeg blander melet ut med litt melk, salt og stevia. Det får en del ferre kalorier enn vanlig peanøttsmør. Og er utrolig godt 🙂

    5. Det gjør jo ingenting å ha dessert hver dag når den inneholder det der! Den er jo fantastisk bra for deg 😀 Du er alltid så inspirerende, spesielt når det gjelder å lage sunn og god mat!

    6. Det er ingen dum vane, jeg har det som vane selv! 😀 Deilig med god og sunn mat!
      Uff, ikke snakk om bentrening, skal ned etter litt mer skolelesing… Men deilig start på helgen er det når man er ferdig! Ha en strålende helg Kristine 🙂 <3

    7. Åå, nå starter fråtse-i-jordbær-sesongen, det er så sykt godt sammen med ALT!:) Peanøttkremen din ser så god ut, hvordan er næringsinnholdet i forhold til peanøttsmør?

    8. Herlig dessert 🙂
      Jeg lurer på hvilke mageøvelser du tar? Du har en flott mage! 😀

    9. Er ikke dumt med dessert når den er så sunn hver dag! 🙂 Selv har jeg gått gjennom to økter med yoga idag, mine aller første! Ser frem til å få en mykere og strammere kropp med yoga i tilegg til min vanlige trening 🙂

    10. Lager du slik dessert til meg når jeg kommer kjære ! ? Sitter å sikler… Hehe
      Herlig økt på deg, kjenner jg gleder meg til beina mine skal dø imorgen 🙂
      Håper du har kost deg idag<3

    11. Jeg blir så inspirert av deg! Takk 🙂 Trener du en del intervaller/løping i tillegg til styrkeøktene? Jeg har dessverre fått betennelse i helen. Glad i løping, men har nå skiftet fokus over på styrketrening. Teller du i forhold til ca antall gram proteiner/kcal du får i dag per dag? Du er flott! Nå skal jeg jammen ta tak i styrketreningen fremover. 🙂 Ha en fin kveld!

    12. Det gjør jo ikke noe å ha dessert hver dag så lenge den er bra for deg?! 😀 Du inspirerer meg hver dag! Synes også bildene dine har blitt enda bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg