www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

NEDOVERBAKKEN KOMMER

  • 06.05.2012, 18:59


Frst m jeg bare si tusen hjertelig takk for alle hyggelige ord og gode tips fredagens innlegg.
Jeg har lest igjennom grundig. Det er flaut innrmme men jeg satt faktisk og smilte og lo for meg selv mens jeg leste. 'Hva er det du driver meg egentlig?' kom det fra P. Dere er utrolig skjnne
Hver gang jeg synes bloggen tar for mye tid eller rett og slett mister gnisten, tar jeg meg en god rundtur igjennom kommentarfeltet og vips s skjnner jeg hvorfor jeg fortsetter. Det er du som holder liv i bloggen og gjr dette til en glede. Tusen, tusen takk.

Kort oppsummert var nskene
-Flere oppskrifter
gjerne noen uten eller med alternativer til spesielle ingredienser som bakepro og lignende
-Om studiet mitt, bachelorgraden i ernring
-Alternativ trening og trening for nybegynnere
-Hvordan jeg tenker i forhold til mat, hvordan jeg setter opp mltidene
-Forklaring av velser, med filmer
-Hvordan jeg har kommet dit jeg er n
Ellers at jeg fortsetter i samme spor.


Frken kern klar for trening i gr.

I gr hadde jeg en kort styrkekt p biceps og triceps.
Knappe 25 minutter, men nok til f trent godt.
- Chins
- Franskpress
- Bicepscurl med stang
- Triceps pushdown
- Hammercurl


I dag feirer jeg at jeg har vrt fem uker totalt uten noen form for kondisjonstrening.
Jeg tok meg en lpetur og det var fantastisk deilig.
P forhnd var jeg litt redd for at det skulle bli forferdelig tungt, men det gikk strlende :grin:
Totalt ble det en kt p 50 minutter hvor 5 minutter var rask gange som oppvarming og 5 minutter var gange som nedtrapping.
De frste 5 minuttene med jogging var tunge. Jeg slet med finne ut hvordan jeg skulle bevege armene, det fltes litt merkelig. S fort jeg hadde funnet rytmen var det en lek.
Bortsett fra oppoverbakkene. De var tunge. Spesielt den ene, da vurderte jeg sterkt gi meg, helt til jeg kom p at etter en oppoverbakke kommer det alltids en nedoverbakke etter hvert. Da var det ikke noe alternativ gi seg, jeg fr jo hentet meg inn i nedoverbakken.
Etter hvert ble jeg grepet av runnershigh. Jeg lp smilte og lo og flte egentlig at jeg svede!
Solen skinte i tillegg.
Herlig!


Fr lpeturen spiste jeg et deilig oppladningslunsj.
- Protein-latte-mocca
usikker p hva jeg skal kalle det, en blanding av proteinkaffe, kaffe mocca og kaffe latte
- Egg og bacon tallerken
- Br med kanelkesam

Kaffen laget jeg av 20 g sjokoladeprotein som jeg blandet ut i litt vann sammen med 1 ss kakaopulver. S blandet jeg sjokoladerren i kaffen. Jeg varmet opp melk som jeg skummet opp og helte over sjokoladekaffen.


P tallerkenen min er det stekte egg, bacon, minimais, ruccola, cherrytomat, agurk, paprika, avokado og jordbr.
Det frste hjerteegget ble misfostret og mtte gjemmes under det fine.
Hjerteegg lager jeg enkelt ved ha pepperkakeformer i stekepannen. Er de ikke ste?

Ingen mltid uten dessert.
Jordbr, bringebr og blbr strdd med litt sukrin.
Over har jeg en blanding av cottage cheese, mager kesam, et par drper stevia og kanel sammen med hakkede mandler.
Da var det godt med energi til en lpetur.


Hper du har hatt en flott sndag s langt.
Nyt kvelden videre:grin:
Det er tid for lage middag her i huset. S blir det sofasliting, kjrestekos og film.

Kristine

Personlig Trener - Julie Rafoss

06.05.2012 kl. 19:03
maten din ser s herlig ut, alltid!! skjnner ikke hvordan du fr det til :)
min ser alltid ut som oppkast ...-.-

Susanne Eines

06.05.2012 kl. 19:21
s veldig godt ut!

Anette

06.05.2012 kl. 19:30
Ahh, jaaa, vil gjerne lese litt flere oppskrifter av ting som ikke inneholder proteinpulver og masse mel og produkter man fr hos iHerb. Hilsen jente 17 med foreldre som nekter kjpe "tull" p internett. Hmphff..

Helene

06.05.2012 kl. 19:37
Maten din ser kjempe god ut, som alltid! :)

Vilde Sofie

06.05.2012 kl. 19:59
Matebildene dine nr nye hyder, alts, Kristine. Det der ser bare helt sinnsykt godt ut! :) Og bra med en god lpetur, da. Det er sjeldent jeg lper, og det er enda sjeldnere jeg liker det, men nr man frst gjr det - da er det lykkerus ^^
fin du er!! :D maten s nydelig ut! artig med stjerneagurk :p

stine

06.05.2012 kl. 20:29
godt hre at du trener ute innimellom og fr frisk luft, og ikke gror helt fast inne p trenigssenteret ;)

Jeg lurer forresten p en liten ting: hvor mye penger bruker du p mat i mnd? Ser at du alltid har s digg mat: friske grnnsaker, friske br, osv. det er jo sykt dyrt, og jeg bruker selv ddsmye peng p mat, S bel bare litt nysgjerrig.

Susanne

06.05.2012 kl. 20:33
Sund,frisk og muskuls! - Flott er du! :)

Ikke bare er du flott, maten din er ogs! Mm!

Kos deg masse med middag, kjresten og film i kveld! :)

Thonje

06.05.2012 kl. 20:40
S hrlig ut! Som alltid ;)

Lurer litt p noe, hvor mye og ofte spiser du egentlig til dagen?

Er veldig usikker p om eg spiser for lite, eller for mye. Holder meg til en hy-proteins diett, uten noe srlig med karbs, som deg. Men nr eg ser hvor mye du spiser til et mltid, tror jeg at eg spiser alt for lite.

Takk for super blogg!

fredrikkeslilleboble

06.05.2012 kl. 20:42
Masse herlig mat :) Du er innmari flink til gjre alt delikat!

Ann Kristin

06.05.2012 kl. 21:34
Jeg lurer p om man kan spise egg hver dag? Feks til kveldsmat kan jeg lage omelett med 3 stk egg. Er det OK spise 3-4 egg daglig i form av feks omelett (stekt med veldig lite smr) eller er det for mye? :/

06.05.2012 kl. 21:36
veldig bra blogg:)

jeg greide bestille raw kakaosmr og ikke kakaopulver ved en feiltakelse, og lurte p om du hadde noen tips til hva jeg kan bruke kakaosmret til?:)

Vibeke Litland

06.05.2012 kl. 21:54
Synes du har et utrolig bra og varriert innhold i bloggen din, jeg. Du har s fin energi som fr en til tenke litt klarer og mte dagen med litt mer positivitet.

Du som skal ha takk! :)

Sunniva Nilsen

06.05.2012 kl. 22:22
Du er en solstrle, Kristine, og mange setter nok stor pris p alt du deler med oss. Det gjr ihvertfall jeg! St p videre, du er fantastisk :-)

Siri

07.05.2012 kl. 09:22
Solstrle med masse god mat :-)

YV

07.05.2012 kl. 10:31
Flotte matbilder, elsker at du leker litt med ulike former og farger. Og det var en flott jente p det ene bildet ditt ogs! :) Ha en fin dag!

Kristin

07.05.2012 kl. 11:46
jeg ble s inspirerert av dette innlegget at jeg mtte legge ut p en lpetur selv! haha :-) ikke minst s maten din digg ut selv om jeg ikke klarer lpe med s mye mat i magen hehe.

Therese

07.05.2012 kl. 12:22
Forklaring av velsene med film er noe jeg nsker at du har innlegg om! Gjerne dine favorittvelser for de forskjellige kroppsdelene, evt velser som ikke s mange vet om/pleier trene, men som er effektive som FY! Hehe ;)

Fineliner

07.05.2012 kl. 16:24
Kjenner godt til den runnershigh:) Nr jeg fr det smiler jeg for meg selv, kan tralle litt og fler meg s bra der jeg jogger! S positiv og optimistisk.

Malin

08.05.2012 kl. 09:26
Hvor er tightsen din fra? Jeg har lett s lenge etter en fin tights med FARGE, det er s fresht!

Lisbeth

08.05.2012 kl. 18:37
Nam, s herlig ut :)

Camilla

09.05.2012 kl. 11:22
Hvorofr har du hatt pause fra kondisjonstrening i 5 uker? :) Nysgjerrig!

Caroline

10.05.2012 kl. 09:23
Du er s utrolig flink! Skulle nesten vrt kokk :) Alt er sunt og det ser kjempe godt ut!
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits