www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

METT OG GOD

  • 07.05.2012, 17:42


Mandag.
Nok en gang er en ny uke i gang :grin:
Mange nye muligheter str for tur.
Har du hatt en fin start p uken?

Solen strlte og gjorde det til en ren glede st opp i morges, selv etter altfor f timer i sengen.
Det er nesten litt synd at vret er s bra som det er. De neste to ukene kommer jeg til bure meg inne til eksamen er over, i hvert fall prve. Jeg er nemlig ikke s flink til sitte inne nr jeg helst vil vre ute.

 Jeg skulle egentlig trene ben i dag, men leggene min er stle etter lpeturen i gr.

Det er et tegn p at jeg ikke har lpt p evigheter!

Benkten ble derfor byttet ut med en rygg og mage kt.
-Bredt nedtrekk
-Stende roing
-Enarms roing med manual
-Omvendt flyes
-Situps

Raks og god middag etter trening ble i dag laksesalat.
Rett etter treningskten, i garderoben, fr jeg alltid i meg proteiner g karbohydrater. Som oftest moser jeg en stor og godt moden banan sammen med sjokoladeprotein og kanel, det er utrolig godt.

Nr jeg kommer hjem er det klart for f i seg et mer fullverdig mltid.
Det var fersklaksefilet i porsjonsstykker av 250 gram p tilbud, da mtte jeg sl til. Fersk og saftig laks er kjempe deilig.

 

Jeg krydret laksen med salt, pepper og sitronsaft fr jeg stekte den raskt p begge sider i litt meierismr i pannen.
Grunnen til at jeg bruer smr nr jeg steker laks er rett og slett fordi jeg synes at laksen fr en langt bedre stekeskorpe.

Nr laksen var ferdig hadde jeg oppi noen scampi som jeg stekte i vsken laksen hadde gitt fra seg.
Laksen og scampi ble servert med salat av lollo salat, gul og oransje paprika, cherrytomat og, rdlk, kokt asparges, sitron og fetaost.


Mens jeg spiste middag stod havregrten og putret for seg selv p lav varme.
Da middagen var fortrt var det klart for havregrt til etterrett.
Jeg kokte opp 80 g havregryn sammen med 2 dl vann og 4 dl melk. Jeg synes grten er best nr den koker lenge, s jeg lot den koke p svak varme en halv times tid.
Skyr naturell, blbr, bringebr, go lean frokostblanding med honning og sukrin hrer med p toppen.
N er jeg mett og god.



nsker deg en super og sporty uke videre.

Ha en fin kveld :grin:

Kristine

linawickman

07.05.2012 kl. 18:17
Ser godt ut! :) Her er det ogs laks til middag. Stekt i ovn med tomater, lk, sitron og sopp.

Ha en fin kveld frken! :)

Kristin

07.05.2012 kl. 18:30
Hvor lang tid etter du har spist middag, spiser du havregrten? Og er dette ditt siste mltid, eller spiser du kveldsmat ogs? Det dukker ofte opp slike sprsml nr jeg leser bloggen din. Jeg vet jeg ikke skal sammenligne meg med andre, men det er likevel greit f tips til hvordan du gjr det!

Jeg m selvflgelig skryte av deg nr jeg frst tar meg tid til kommentere :) Du er s utrolig flink og ikke minst inspirerende! Du fr virkelig satt undvendig og usunn mat i skyggen!! Jeg har ikke lyst p "usunn" mat lenger, og jeg finner som regel alltid et sunt alternativ. Og det er takket vre deg og alle de gode tipsene du gir gjennom bloggen din :) Fler meg faktisk heldig, fordi DU blogger. S mye har du lrt meg, s tusen takk :)

Vilde Sofie

07.05.2012 kl. 18:35
Det s helt rlig ut som akkurat den maten jeg har lyst p akkurat n! :)

Har du ftt nytt kamera n nylig eller noe? Jeg synes bildene dine har blitt s veldig fine de siste dagene :)

Silje

07.05.2012 kl. 19:18
Herlig mat....;)

Cathrine

07.05.2012 kl. 19:35
wooooooooooow det var mye mat! imponerende

FIN HELSE

07.05.2012 kl. 19:50
Jeg synes det er s utrolig fint se at du spiser godt! Og det er jo akkurat slik det skal vre, spesielt du som trener s masse! Ha en fin kveld, Kristine <3

missM

07.05.2012 kl. 19:58
Mmmmm, tror virkelig jeg m lage meg en ukesmeny med noen av de oppskriftene dine, det ser s utrolig godt ut!

Men det ser jo ut som det er utrolig mye mat! Vet ikke om jeg hadde klart spise alt det der, p en gang hvertfall... Ser at Kristin her oppe ogs spr om det jeg lurer p :)

Sara

07.05.2012 kl. 20:00
Trening er alltid mye gyere enn sitte inne lese til eksamen! Du er nok ikke alene der ;D

N nyer jeg de siste timene av denne fantastiske frste dagen av uka, p jobb! Ingenting er som jobbe p et treningssenter! Ha en fortsatt fin uke, Kristine:D Lykke til med eksamenslesingen ;D

Oda

07.05.2012 kl. 20:04
Jeg lurer s flt p hvor lenge ktene dine er, med tanke p at du kun pleier ta 5-6 velser :)

M.

07.05.2012 kl. 20:11
Hjelp!! Dette s GODT ut:) Jeg lurte ogs p hvor lenge ktene dine vanligvis varer:)

Anonym123

07.05.2012 kl. 20:29
Hei Kristine!

Jeg er allergisk mot bde havre, rug, spelt og hvete, men det verste er vre allergisk mot alt av melk. Har du noen tips til proteinrik og sunn mat jeg kan spise? Tenker frst og fremst p jobb/skole eller hvis man m ha med seg noe et sted, men ogs frokost.

sunthjerte

07.05.2012 kl. 21:16
Maten din ser s fristende ut, fr lyst lage alt du lager omtrent. Laks var det til middag her i hus ogs idag med ovnsbakte grnnsaker og aspargesbnner stekt i panna. Alltid en vinner det. Ha ei fin uke og lykke til med eksamenslesingen. Hvis det er til noen trst, s sitter jeg ogs med bkene foran meg;-)

Ragnhild

07.05.2012 kl. 22:00
Jeg har litt angst for slike store mltider jeg. Men akkurat derfor synes jeg det er s godt at du spiser slik :D Har snn greie med at jenter skal spise s lite jeg, selv om jeg VET det ikke er sant!

Ha en fin kveld :)

Edny

07.05.2012 kl. 22:15
oj! fant bloggen din for noen dager siden og satt i over fire timer fant oppskrifter og

leste i arkivet. jeg m si, du har virkelig inspirert meg! Etter bare noen dager har jeg

lagt om kostholde og jeg ELSKER det. Tusen takk! setter stor pris p bloggen og

alle oppskriftene du legger ut, st p!

michelle

07.05.2012 kl. 22:50
Deilig med den maten der! Du spiser og trener ganske likt som meg faktisk :) hadde ben p programmet i dag, ukens lengste kt faktisk! men i dag gikk det superbra, 200 kilo i liggende beinpress :D ny rekord for meg da =)

bare lurer, spiser du etter periodisk faste? :)

hper du hadde en strlende klem, klem

michelle

07.05.2012 kl. 22:50
En strlende dag skulle det st =P

rannveigmarlene

08.05.2012 kl. 10:17
N kjente jeg et sterkt savn etter havregrynsgrt! Litt lenge siden sist av en eller annen grunn! Ha en fin dag :-)

Kjernesunn

08.05.2012 kl. 22:48
Herregud jeg misunner hvor mye du spiser uten legge p deg alts! :-) Husker innlegget du skrev om at du fikk kroppen du ville nr du kte inntaket, men jeg tr ikke ke det s mye alts! Men du trener nok hardere enn det jeg gjr ogs :-)

Studentsmil

11.05.2012 kl. 08:16
Wow... ser utrolig godt ut!! Inspirasjon:)

Trille

11.05.2012 kl. 16:40
For et herlig bilde av deg! :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits