FAVORITTER

Salat er en stor favoritt for tiden.
Det henger nok sammen med sommer og sol.
Om vinteren har jeg mer lyst på varm mat og søtsaker, mens når varmen kommer er favoritten kald mat og noe salt. Og sjokolade vel og merke, det vil alltid være en favoritt uansett årstid.
Dagens lunsj ble en deilig salat.
Jeg hadde ikke fått handlet etter å ha vært bortreist å helgen, da tar man det man har.
Det er det geniale med salat – alt kan brukes!


Jeg lagde salat av lollo salat, ruccola, cherrytomater, gul paprika og rødløk.
I mellomtiden stekte jeg bacon sprøtt i en varm panne.
Jeg laget en dressing av creme fraiche (mager kesam kan også brukes) som jeg blandet med finhakket hvitløk og chili, sitronsaft og tomatpure.
På toppen har jeg soltørket tomat og frisk basilikum.

Før trening tar jeg alltid XtraVool (det blå i shaken under) sammen med en frukt, som regel eple.
Da har jeg økt utbytte og energi på trening.
Etter trening blir det nok en runde med XtraVool sammen med en stor og godt moden banan og en proteinshake.
Favoritten, som stort sett går igjen hver dag er en søt og deilig banan-sjokolade-mousse.
Da moser jeg bananen sammen med sjokoladeprotein. Jeg har gjerne litt kanel på også. 


Rygg og biceps fikk en runde på Elixia.
Det er ukens favorittøkt.
Biceps og rygg er alltid gøy og trene fordi det gir en fantastisk (og harry?) pump.
Økten så slik ut:
– Chins
Kroppsvekt: 11 repetisjoner
Med strikk: 3 sett * 7 -9 repetisjoner
– T-bar roing
35 kg: 2 sett * 8 repetisjoner
37,5 kg: 1 sett * 6 repetisjoner
38,75 kg: 2 sett * 6 repetisjoner
– Nedtrekk
45 kg: 2 sett * 8 -10 repetisjoner
50 kg: 2 sett * 8 repetisjoner
– Stående roing med bredt grep
35 kg: 5 sett * 5 -8 repetisjoner
– Biceps curl med stang
15 kg: 10 repetisjoner
20 kg: 2 sett * 8 -10 repetisjoner
– Hammer curl med hanteler
8 kg: 12 +3x (myo-reps)


Nå har jeg akkurat startet på desserten.
Sånn er det når man er utålmodig og spent på smaken.
Da går desserten før jeg får startet på middagen.
Som jeg nevnte over, sjokolade er alltid en favoritt.
Enda blir det når den spises i sunne utgaver.
I dag laget jeg sjokolademousse.


Jeg blandet sammen 1/2 boks mager kesam med 1 ss kakaopulver, 1 scoop sjokoladeprotein, 1 ss sukrinmelis og 1 ts fiberhusk. Røren fikk svelle mens jeg stivpisket en eggehvite. Deretter blandet jeg sammen sjokoladeblandingen med eggehviten og satte blandingen i 15 minutter.
På toppen har jeg mager kesam blandet med stevia vanilje og sukkerfri sjokoladesaus fra Hershey’s.
Så godt!

Ha en riktig fin mandag videre.
Kristine

31 kommentarer
    1. Du er bare en fantastisk stor inspirasjon! For en kropp .. Jeg er ikke misunnelig, for du fortjener den virkelig! Men jeg skulle virkelig ønske jeg hadde vært lite flott, hatt samme viljestyrke og ståpå-mot! 🙂

    2. Nam, mange deilige fristelser her! Du imponerer med chinsene dine!! Fy, det er tungt!! Og ikke minst imponerer du med den utrolige markerte kroppen du har fått deg! 😀

    3. Oi oi oi! Du imponerer stadig, Kristine! Både i utseende og matlaging. Jeg mener det, du ser helt fantastisk ut! Håper du er fornøyd med deg selv 🙂
      Og jeg skal virkelig prøve den moussen din, garantert!

    4. kristineeeeeee, mååå du? det ser jo vanvittig godt ut.. også så enkelt å lage da, med vanlige ingredienser. bookmark, check! 🙂

    5. Så godt 😀 jeg elsker stekt bacon 🙂 salat er så frisk og godt på denne tiden!
      Håper favoritt jenta mi har hatt en fantastisk start på uka<3

    6. Uff, har nettop spist hele porsjonen med sjokolademousse (brukte 30g kakaopulver og litt mer sukrin i stedet for 1ss kakaopulver og 1 scoop sjokoladeprotein) – nå er jeg uutholdelig kvalm. Må virkerlig lære meg å ikke spise så mye, for når man er meg blir man ufattelig mett av en slik porsjon. Smakte helt nydelig da, minner om sjokolademos – men virkelig kvalmende. Få vel legge meg så går vel mageknipen over til i morgen – du er flink til å komme på oppskrifter da (;

    7. 11 chins?! Ikke dårlig! Hvordan tar du dem? Smalt eller bredt? Og hvordan har du hendene?

    8. Salat er alltid godt! Nam:) Og sjokolademoussen…dobbelt nam:P Alltid så mye godt du viser på bloggen din:)
      Også lurte jeg på en ting da:P Har forstått det slik at du ikke bedriver så mye morgenkardio lenger, har jeg rett da? Og hva er grunnen til det? 🙂

    9. skjønner.jeg valgte å bestille fra den linken din 🙂 gleder meg til å prøve 🙂
      kjempe fin blogg foresten. leser den hver dag 🙂

    10. Hei! Hvor lenge varer treningsøktene dine ? 🙂 Hva gjør du til oppvarming?

    11. nadia:
      Tenker du på til sjokolademoussen?
      Da kan du bruke hvilke som helst sjokoladeprotein 🙂 men jeg ville valgt et som smaker bra, for det er mange vonde proteinpulvere der ute og da blir naturligvis også moussen vond 😉

    12. hei:) jeg lurer på om man kan bruke vanlig proteinpulver med sjokoladesmak som man kan kjøpe på helsekost eller om man bør kjøpe det på nettet?

    13. RE: Det er jo rett og slett fantastisk! Da blir dette deserten på 17 mai, og kanskje litt
      lørdagskos fremover 😀 Tusen takk for svar 🙂

    14. Tornerose:
      Hele oppskriften, med 30 g sjokoladeprotein, gir:
      262 kcal, 42 g protein, 5 g fett og 14 g karbohydrater.
      Det gir fire slike glass som på bildet. Det er farlig godt, så jeg spiste alle 🙂

    15. Hei hei!
      Så flink du er! Du er en inspirasjon for mange! 🙂
      Vet du sånn ca hvor mange kcal det er i den sjokolademousen? Den er jo en perfekt
      17.mai dessert! 🙂
      Ha en flott kveld videre!

    16. mmh =) Salat er virkelig godt om sommeren, har dilla på det selv! Har blitt veldig glad i å legge kesam + salsa på toppen… passer med alt, og enromt friskt og godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg