POPS


Onsdag allerede.
Denne uken synes jeg har gått utrolig fort.
Det er rart hvordan uken plutselig flyr forbi når mandag er fridag.
Jeg har mandagsfølelse i dag, en litt typisk blåmandagsfølelse egentlig.
Søvnen var ikke så veldig mye bedre i natt.
Jeg må få si tusen takk for alle gode ord i gårsdagens innlegg. Deres klemmer varmer  Det er rart hvor mye bedre jeg føler meg bare av å få noen gode tanker og klemmer. Dere er herlige.


Det ble en restlunsj med mye godt.
Salat, marinert svin indrefilet, potetmos, cottage cheese og avokado.
Salaten består av gul, rød og oransje paprika, lollo salat, cherrytomater, vårløk og fetaost.
Svine indrefilet hadde jeg ferdigstekt i fryseren fra en middag tidligere. Jeg husker ikke helt hva den er marinert i, men etter smaken å dømme er det hvitløk, ingefær og chili med parmesan over.
Potetmosen laget jeg av en stor potet som jeg moste med litt creme fraiche og pepper.
En halv boks cottage cheese og en halv avokado i skiver gjorde måltidet fullkomment.


Det har ikke blitt noen treningsøkt så langt i dag.
Jeg vurderer sterkt å droppe det.
Lysten er borte og da ser jeg ingen vits i å tvinge meg selv på trening.
For meg skal trening være noe jeg gleder meg til. Noe lystbetont og moro!
Med mindre PØ klarer å overtale meg holder jeg meg til sofaen i dag.


Jeg lagde ice pops i går.
Fordi det tok lang tid, alt for lang tid for frøken dårlig tålmodighet (undertegnede), fikk jeg ikke testet de før i dag.
Vanilje, salte nøtter og sjokolade.
Tre gode smaker samlet i en og samme is.
Deilig.


Jeg laget en ny ladning brownie (oppskriften finner du her) og knuste et stykke i biter.
Deretter tok jeg to håndfulle med saltede peanøtter og blandet med browniebitene.
Nøtter og brownie ble fordelt i isformer.
Jeg kjøpte mine isformer på Jernia for 29 kroner. Det er seks “pops” i en form.
Tilslutt blandet jeg sammen melk med vaniljeproteinpulver og vaniljepulver og hadde over i formene.
Så er det bare å vente til isen stivner.
Vente….vente…og vente.


Det er desidert verdt ventetiden.
Disse var gode!
Dessuten bringer is alltid frem smilet :razz:

Kristine

21 kommentarer
    1. Jeg blir fristet av all slags mat – er et stort matvrak! 🙂 Derfor prøver jeg å holde meg til sunn mat og det er så fint da med slike blogger som din hvor man finner masse god inspirasjon til sunn mat! 😀

    2. Heimelaga saftis er eit sjikkeleg barndomsminne 🙂 Men då med Tupperware 😉
      Håpar alt ordnar seg og at søvnen då kjem tilbake. 🙂

    3. Kristin:
      Jeg har tro på at vi også spiser med øynene. Derfor må jeg dandere maten litt 🙂
      Jeg sov som en stein i natt. Utrolig deilig. Håper du gjorde det samme Kristin 🙂

    4. Madeleine:
      Det ble hvile på meg, ja. Det er viktig å ta vare på denne kroppen. Man skal jo ha den livet ut 🙂
      Ha en super dag 🙂

    5. cecilie:
      Hei Cecilie 🙂
      Tusen takk for en aldeles herlig kommentar 🙂
      Nå fikk du det store smilet til å komme frem hos meg. Jeg legger jo en del tid ned i bloggen og det er slike ord som gjør det verdt hvert eneste sekund. Tusen, tusen takk.
      Ha en strålende torsdag 🙂

    6. Hei Kristine!
      Ville bare legge igjen en liten hilsen å takke for ditt herlige vesen og gode motivasjon og inspirasjon til en bedre hverdag! Du er en fantastisk jente som inspirerer og gir mye glede gjennom bloggen din, det er jeg sikker på mange er enige med meg i! Jeg er, og har vært fast leser lenge nå og tar meg selv i å være altfor dårlig til å kommentere! Så ville bare at du skulle vite at jeg følger med og synes du er ei flott jente!! 🙂 Håper du får en fin kveld videre!

    7. Flinke kristine! 🙂 kan jeg erstatte sukrinet i kaken med sukrin melis? Jeg sliter litt med å lage eggedosis med sukrin :/

    8. Middagen ser nydelig ut! 🙂 Du er så flink!
      Ta godt vare på deg selv, Kristine. Du er flink til å lytte på kroppen, og det er så utrolig viktig. Du er ei flott jente! 🙂

    9. det var litt av et herremåltid! mine restemåltider ser som regel IKKE så innbydende ut.. mmm avokado, cottage cheese, cherrytomater og indrefilet er alle blant mine absolutte favoritter… håper du får sove i natt, heldigvis er det ikke så varmt lengre, for da er det virkelig umulig å sove ..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg