BANANLAPPER


Husker du bananvaflene?
Nå har jeg laget samme oppskrift i lapper.
Det ble utrolig godt og saftig :grin:
Egg og banan, det blir ikke stort enklere enn det.

Bananlapper

Like deler egg og banan
Du tar en banan og moser den med en gaffel.
Deretter rører du i et egg.
Stek som lapper i en panne på middels varme.
Voilà!
Bruker du to bananer, tar du to egg, osv.

Om ønskelig kan du også tilsette noe mer smak.
Kanel, kardemomme, salt, sukrin, stevia eller lignende.
Jeg hadde i kanel, sukrin+ og litt salt.
Sammen med bananlappene serverte jeg creme fraiche som jeg blandet med litt sukrinmelis, cottage cheese, mandler og jordbær.


Ha en riktig flott fredag.
Det er helg og solen skinner :grin:

Kristine

29 kommentarer
    1. Dette var latterlig godt, men hvor lenge steker du dem på hver side? Det så mer ut som eggerøre enn lapper =p

    2. åsne:
      På bildet har jeg halve oppskriften hvor jeg brukte 2 egg og to bananer. Så på bildet ser du 1 egg og 1 banan 🙂
      Med en god telfonpanne trenger du ikke smør 🙂

    3. Astrid:
      Det var utrolig koselig å høre Astrid.
      Jeg blir så glad når oppskriftene blir brukt og satt pris på 🙂

    4. Denne oppskriften skal jeg jammen meg prøve! Jeg har lett mange ganger etter noe enkelt, men godt og sunt. Denne bloggen likte jeg virkelig 🙂 Stå på videre!

    5. Laget bananvafler i da, bestående av banan/egg/erythritol/kanel/kardemomme. Og jeg må si at disse er noe av det beste du har lagt ut på bloggen din! Så enkelt, og jeg fikk det til på første forsøk. Hang litt fast i vaffeljernet da jeg skulle ta den av (hadde sprayet), men da bare snudde jeg hele jernet opp ned og da bare datt den av. 🙂 Herlig! Neste gang blir det litt cottage cheese og KANSKJE litt proteinpulver, men bare bitte litt.

    6. Bruka du smør når du steika dei? Eller treng ein ikkje noko smør, dersom panna er god? Og kos mange bananer og egg gjekk med til alle dei du fekk på biletet? 😀

    7. Ja dessa är sååå goda, älskar banan i pannkakor och fluff och shakar mm!!!
      Jättetrevlig blogg du har!!
      Kram

    8. Lager disser etter trening med melkesjokoladeprotein. Det blir som en deiiilig sjokolade-banan-kake det! Og hvis jeg skal belønne meg selv ekstra, kan jeg finne på og tilsette litt kakao og noen friske jordbær. Namm <3

    9. har ikke turt å prøve vaflene dine for sist gang jeg brukte vaffeljernet ble det katastrofe… hvordan unngår du at de henger seg fast og sånn? smører du? også en ting til… den porsjonen din her med lapper.. hvor mange bananer/egg er det? 🙂 mmm

    10. Heihei!:) Håper du hadde det bra i London!?!:)
      Har du/vet du om ei kanelknekkebrød oppskrift ala den Wasa kanelknekkebrød?
      God Helg!!:D

    11. åhh yummy! 🙂 spiser lunch på jobben nå og fikk lyst på disse lappene som dessert! 🙂 Må lages snarest!

    12. Ah, prøvde meg på banan-pannekaker her om dagen (inspirert av dine banan-vafler), men pannekakene ble ikke så fine. Lapper skal jeg der i mot teste!
      God helg! 🙂

    13. Genial og god oppskrift- og så enkelt kan en gjøre det! Takk for påminnelsen 🙂 Ha en herlig helg.

    14. Disse er smaskens. Pleier å ha havregryn oppi også. 🙂 Eller grovt mel, men de kan bli litt tørre da! GOOD helg til deg! 🙂

    15. Kjempegodt! 🙂
      Jeg lager det stadig vekk, men liker også å ha i litt cottage cheese (keso), da.
      Hadde det til frokost tidligere i uka, faktisk

    16. Jeg leste om bananvaflene dine på bloggen din for en stund siden, og fikk så
      lyst til å forsøke å lage lapper. Det gjorde jeg i dag, og de ble supergode!
      Jeg tok oppi en dæsj med yoghurt naturell og toppet med gresskar, og med blåbær
      og mandler. Neste gang skal jeg prøve noe annet godt som kokos eller jordbær.
      Uendelig med muligheter! Takk for godt tips! Supert som en skikkelig koselunsj 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg