MYSELF


Alenekos
Det er utrolig viktig å stoppe opp litt.
Hverdagen kan være hektisk og det er lett å la seg stresse opp.
Ta en timeout. Pust ut, snek skuldrene, nyt øyeblikket som er her og nå.
Jeg koser meg i mitt eget selskap sammen med Elle (forrige måneds utgave som jeg fortsatt ikke har fått lest) og en lekker middag.
Lysene er tent, blomstene er på bordet og jeg skal bare slappe av.
Det kobles av og jeg henter ny energi.



Det er sjeldent jeg spiser så luksuriøst til hverdagsmat. Det var 50 % på ytrefilet av storfe på Ica, grunnet kort holdbarhet, og da slo jeg til.
Jeg lagde en nydelig saus / gryte av 2 finhakket hvitløksfedd og 1 cm finhakket chili som jeg freste raskt i pannen sammen med litt olje. Ha så 1 stor gulrot i skiver og 2 sjalottløk delt i to. Hell over 1,5 dl god buljong, 1 ss spiseskje med tomatpure, 0,3 dl portvin og 2 laurbærblader. Kok i en halv times tid.
Biffen krydret jeg med salt og pepper før jeg stekte den på middels til høy varme et par minutter på hver side.
Potetmosen lages av 2 kokte poteter som moses sammen med 2 ss med mager kesam eller creme fraiche, 1/4 ts muskatnøtt og 1/4 ts pepper. Ha så potetmosen over i en ildfast form, strø over litt revet parmesan og gratinerte på 225 grader i 5 minutter.
Fantastisk godt.
Jeg ‘mmmm’et for meg selv flere ganger.


Kanskje den enkleste desserten.
Likevel så godt.
Jordbær, bringebær, macadamianøtter, cashewnøtter og mandler.
Et hvert måltid blir komplett med frukt og / eller bær.


God drikke hører også med.
Jeg laget en “drink” av moste bringebær som jeg hadde over i et glass sammen med litt sukrin, sitronsaft og et par sitronskiver før jeg toppet med farris.
Da sier jeg skål og god middag!

Nå er det på tide og spise opp før jeg skal karre meg avgårde på Elixia.
Det blir ben som skal trenes i dag.
Ha en herlig tirsdagskveld :grin:

Kristine  

23 kommentarer
    1. Den drinken så kjempe god ut! Hadde selv litt alene tid i går, men brukte den på Greys Anatomy! Hehe 🙂 Treningen ble unna gjort tidligere på dagen.

    2. Dette er et privat spørsmål rettet imot deg, så om du ikke vil svare på det har jeg full forståerlse! Hvor mye penger bruker du sånn ca på mat i måneden? Jeg spør fordi det er kjekt å vite så jeg vet at jeg eventuelt kan ha et slikt kosthold som du har når jeg flytter for meg selv. Kjekt å kunne ha muligheten til å kjøpe den maten jeg vil kjøpe som er bra for meg 🙂

    3. JA JA & JA!! Dette innlegget kan jeg like! Du sper så mye glede i form av mat og viktige points jeg elsker å lese hos deg! + du har en utrolig utstråling! Heia Kristine 🙂

    4. Fantastisk blogg du har 🙂 Følger den hver enste dag, mye for alle de flotte
      oppskriftene, som er VELDIG flotte, spesiellt nå som jeg har startet på diett før planlagt debutant start i atletisk fitness til neste vår :):)
      Stå på og fortsett å komme med innspirerende diett vennlige oppskrifter 🙂

    5. Jeg ELSKER bloggen din! Får så masse fresh inspirasjon til å opprettholde treningen og et sunt kosthold:D Men jeg lurer på en ting; hvorfor bruker du peanøttmel (og ikke mandelmel/kokosmel)? 🙂

    6. Åh, så deilig! Dette var virkelig noe på en hverdag, og det fortjener du!
      Håper tirsdagskvelden har vært nydelig!

    7. Det er så utrulig viktig å ha litt alenetid av og til.
      Husker når jeg fortsatt bodde hjemme hos foreldrene mine, da brukte jeg å bli overlykkelig om jeg hadde huset alene en kveld ;p

    8. Åh, herlig! VIktig å ta vare på seg selv ja, som du sier. Stoppe opp, puste litt, kjenne etter.
      Og den maten.. så helt himmelsk ut! Nå fikk jeg plutselig ikke lyst på torsk til middag som jeg hadde tenkt, hehe :p

    9. du ser helt fantastisk ut vennen min :O) Maten så kjempe deilig ut ! Ønsker deg en herlig tirsdag, send meg en meld om hvordan dt blir <3 goklem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg