LIGHTWEIGHT

Denne uken trener jeg kun med lette vekter og med flere repetisjoner.
Det er rett og slett for at kroppen skal få et lite avbrekk fra tung trening og få en uke til å “hvile” og hente seg inn igjen.
Fra og med neste uke begynner jeg på en ny treningsperiode med et nytt treningsprogram, da er muskulaturen klar for tunge tak igjen.
Jeg skal innrømme at jeg synes det er litt kjedelig. Det er ikke like gøy å trene når jeg bare skal trene med lette vekter og passe på at jeg ikke presser meg selv for hardt, men utrolig nok kommer det noe nyttig ut av det også :grin: 

I dag hadde jeg en kort og grei styrkeøkt på ben og mage.
Det hele var unnagjort på 25 minutter!
– Leg ex
4 sett * 10 – 12 repetisjoner
– Hacklift
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg curl
4 sett * 8 -12 repetisjoner
– Ettbens benpress
3 sett * 10 – 15 repetisjoner
– Situps i maskin
3 sett * 15 -20 repetisjoner


Til middag laget vi taco.
Mange forbinder taco med lørdag og i dag er det jo lillelørdag.
Taco er alltid godt. I tillegg er det raskt, enkelt og sunt.
Vi brukte hodesalat, cherrytomater, maiskorn, paprika, rødløk, agurk, mager kesam, hot tacosaus, taco lefser, raspet jarlsbergost, karbonadedeig stekt meg tacokrydder (jeg bruker dette tacokrydderet fra iHerb) og hjemmelaget guacamole.


Lefse smurt med kesam og tacosaus, fylt med litt grønt, ost, masse karbonadedeig og en god dose guacamole.
Guacamolen laget jeg ved å mose to godt modne avokado med en hakket tomat, en halv hakket rødløk, tre finhakkede hvitløksfedd, 1 finhakket chili og saften fra en sitron.


Jeg avsluttet med en nydelig sommerdessert.
Frukt og bær spises i lange baner for tiden.
Jeg hadde kesam i en bolle og blandet inn noen dråper stevia vanilje. Så toppet jeg med hakket ananas, kiwi, bringebær, blåbær og peanøtter.
Friskt, søtt og godt.

Nyt kvelden :grin:
Her skal det slappes av med film, kjæreste og kos.

Kristine

26 kommentarer
    1. Jeg tror ikke jeg vet om NOE som er så godt som taco! Men jeg kan vel ikke spise det igjen i dag, det hadde nemlig blitt for 3. gang på under en uke.. Hehe.
      Formen din er forresten helt rå om dagen 😀
      SV: jeg snokte litt i oppskriftlisten din, men fant ut at jeg manglet nesten.. alt.. jeg trang til å bake.. så jeg slang sammen noe jeg fant i skapet og det resulterte i skikkelig tørre cookies.. Men for all del, det smakte ikke så verst 😉

    2. Hvordan smaker tacokrydderet fra frontier i forhold til vanlig spice mix fra santa maria?

    3. Jeg må bare si at jeg har fulgt deg en stund nå, og har med det merket at kjøleskapet mitt for hver uke blir fylt med mer og mer grønnsaker og frukt. Jeg tror det er du som gjør det 🙂

    4. Formen din har bedret seg noe sinnsykt i det siste, nå er du i rå form altså! Jeg lurte på om hvis du skulle anbefalt kun ett proteinpulver, hvilket ville det vært? Jeg har selv brukt fra iherb, og bruker nå Myoprotein. Elsker det på alle mulige måter, og leter egentlig ikke etter noe nytt, men lurer litt på om det finnes noe som er bedre, isåfall hvilket :)?
      Ha en nydelig torsdag Kristine, du er så fin på alle mulige måter:)
      Klem Katrine

    5. hei flotte deg!
      lurer på om du har et proteinpulver å anbefale? gjerne med sjokoladesmak, og det må være glutenfritt… 🙂 Har du prøvd noen fra iherb? På forhånd takk! Hilsen fast leser 🙂

    6. Herregud så deilig den maten så ut! Du er superflink på kjøkkenet! 😀
      Hvordan er det nye treningsprogrammet ditt nytt? Er det andre øvelser, tyngre vekter eller andre kombinasjoner? 😀

    7. gjett om jeg skal ha taco til helgen! mmmm du lager guacamole akkurat sånn som meg 😀 MÅÅÅ ha hvitløk oppi, er så mange som glemmer den 😉 for ikke å snakke om den friske desserten.
      formen din er helt vanvittig.. GIRL SHOW ME YOUR WAYS. <3

    8. heei! kan du værsåværså snill lage et innlegg om kokosmel? har bestilt det fra iherb nå, men er litt usikker på hvordan jeg kan bruke det. kan det etstatte vanlig hvetemel i vanlige oppskrifter, men likevel samme resultat? fint om du kunne lagt ut noen oppskrifter, eller link til tidligere oppskrifter. (fant ikke de igjen, har letet som en gal). Hadde satt stor pris på om du ville ha fortalt om næringsinnholdet i det, GI, og om det er sunt, hvordan det er i forhold til andre meltyper osv. 🙂

    9. Jeg har også tænkt på at lave nogle lette set engang imellem . Musklerne skulle have godt af det , som du også siger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg