INGENTING

Jeg våknet med usedvanlig godt trykk i muskulaturen i dag.
Kombinasjonen av tre glass vin, en boks med is og litt for mye sjokolade gjør tydeligvis susen.
Alkohol er vanndrivende og gjør at man mister vann i kroppen og på den måten ser tørrere ut. Karbohydratene fra is og sjokolade fyller glykogenlagrene i muskulaturen og får dem til å se større ut.
Angående Dream isen med kakedeig så ble jeg faktisk litt skuffet. Det var godt å lese kommentarene deres og se at jeg ikke var alene. Jeg synes isen på en måte var litt tam, jeg skulle gjerne hatt mer kakedeig i den også. Men for all del, isen var god og jeg spiste lett hele boksen, men den havner ikke øverst på is-listen min.

Det stod ‘INGENTING’ med store bokstaver på kalenderen i dag etter klokken tre, da jeg sluttet på jobb.
Og det er akkurat det jeg har gjort :grin:
Etter at jeg var ferdig på jobb tok jeg en tur innom butikken før jeg kjørte hjem.
Resten av dagen har jeg befunnet meg i sofaen sammen med kjæresten, og her blir jeg.


Jeg lagde en enkel middag med biff, soppsaus og fiks-seg-selv-i-ovnen-grønnsaker.
Gulrot i staver, brokkoli i biter, blomkål i biter, tomat delt i to, rødløk delt i fire og hele paprika hadde jeg på et stekebrett og krydret godt. Oregano, hvitløk, salt og pepper brukte jeg. Så satte jeg grønnsakene inn i ovnen på 200 grader i 45 minutter.
Når grønnsakene nærmet seg ferdig stekte jeg biffstykker raskt i pannen.
Mens biffen hvilte hadde jeg sopp, delt i fire, i pannen sammen med hvitløk. Etter et par minutter hadde jeg over creme fraiche og en liten dæsj balsamico.
Kjempe godt.


Til min store overraskelse fikk jeg tillaget dessert.
PØ laget kake.
En banankake med sjokoladetopping.


Den ble laget litt på slump, men oppskriften er sånn cirka:
En banan som moses. Ha over 100 g havregryn, 100 g vaniljeprotein, 3 egg, 1 ts bakepulver, 2 ss sukrin, ½ ts kardemomme og melk til passe konsistens, ca 3 dl. Rør sammen til en jevn deig og ha over en håndfull kakaonibs eller hakket sjokolade. Hell røren i en form og stek på 175 grader i 50 minutter.
Glasuren består av 40 g sjokoladeprotein, 2 ss kakao, 2 ss sukrinmelis og 4 -6 ss melk.


Kake smaker ekstra godt når den ikke lages selv.
Mmmm…

Nyt denne søndagen :grin:
Slapp av og kos deg.

Kristine

15 kommentarer
    1. Enig ang. isen, men ellers har du gjort det bra på matfronten, atter en gang! Så kjempe godt ut 🙂
      Skikkelig bra form på deg også, og jeg unner deg virkelig en ”ingenting-dag” 😀 Kos dere!

    2. kan ikke du lage en liste over hva du pleier å handle når du er ute for å kjøpe mat? og legge ved litt bilder og gjerne litt om hvor mye du/dere bruker på mat i måneden? sliter litt med å finne mat som både er super sunn og billig på studentbusjettet mitt 🙂

    3. Først vil jeg si at jeg liker bloggen din kjempegodt! 🙂
      Lurte også på noe: Har du alltid trent så mye som du gjør nå? Og hatt en så trent kropp?

    4. Herlig kjæreste du har som lager sunn dessert til deg. Min spiser desverre alt for usunt og drikker flere flasker cola i uka, jeg håper jeg smitter av litt sunn vane etterhvert 🙂 men for all del han er herlig han også 🙂 ha en fin kveld!

    5. Det ser ut som at dagen din har vært super. Maten ser i hvertfall utrolig deilig ut! Så greit å ha n gutt som kan bake! Hehe.
      Håper du får en super kveld videre! 😉

    6. Man trenger noen late dager innimellom:-) Banankaken så veldig god ut! Jeg lager ofte bananbrød med nøtter, nam nam!

    7. For en herlig søndag! Det er omtrent akkurat det jeg gjør i dag, jeg også: Ingenting. Sofa, pc, cookies. Livet er ganske greit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg