FINE MANDAG

Hvordan har mandagen din vært?
Håper du har hatt en fin start på uken :grin:
Etter en lang jobbhelg var det deilig med fri i dag.
Jeg sov lenge og nøt en lat morgen.


Til lunsj tok jeg i bruk grillpannen igjen.
Regnet pøser ned ute, da bruker jeg alle midler for å få frem sommerstemningen inne.
Grillpannen er virkelig et genialt verktøy.
Jeg kjøpte den på Tilbords flere år tilbake og den holder seg like fin.
Den krever også lite fett til stekingen.


Skinkebiff med squash- potetsalat og grillet paprika, maiskolbe og ananas.
Squash og potetsalat laget jeg ved å skjære potet og squash i små firkanter. Stek de lett i pannen. Bland det så med purre, litt dijon sennep og creme fraiche. Vil du ha mindre kalorier kan du bytte creme fraiche med mager kesam, men det smaker bedre med creme fraiche. Lag en stor porsjon med denne og sett i kjøleskapet slik at du har til flere måltider og dager.
Skinkebiffene ble krydret med salt og pepper før jeg hadde de i pannen på sterk varme et par minutter på hver side.
Deretter stekte jeg paprika delt i to og maiskolbe. Paprikaen skal bli litt småsvidd på den ene siden slik at du kan ta av skallet.
Tilslutt stekte jeg ananasskiver lett på middels varme.

På trening i dag var det klart for en tung økt.
– Knebøy med bred benstilling
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Utfall i smith-maskin
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Skulderpress med stang
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Sidehev i kabel
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Push ups på kettlebell med strekk på toppen
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Flyes med full strekk
3 sett *  6 -8 repetisjoner


Det begynner å bli en stund siden jeg lagde proteinruller.
I dag lagde jeg en ny ladning i dag, oppskriften finner du her og her.
Jeg fylte de med kesam og jordbærsyltetøy fantastisk sjokoladekrem.
Sjokoladekremen laget jeg av 2 ss kesam, 2 ss philadelphia light, 1 ts kakaopulver, 1 ss sukrinmelis og 3 dråper stevia sjokolade.
Denne blandingen var så god at jeg måtte lage en ny ladning da jeg spiste opp den første før jeg rakk å smøre den på rullen.

Jeg vil gjerne avslutte dette innlegget med noen fine ord til akkurat deg.
Husk alltid at du er tøffere enn du håper på, at du er sterkere enn du virker, smartere enn du tror og mye vakrere enn du forestiller deg.
Du er du.
Et enestående og perfekt kompleks.

Kristine  

18 kommentarer
    1. Fine og nyttige ord jeg tar med meg! God sommer til deg og dine! Krysser fingre og tær for mammaen din.. Syns du er tøff! Sender dere gode tanker…
      Klem Lisa

    2. Hei! Har ikke kommentert før, men liker bloggen din veldig godt! Alltid noe positivt, og det trengte jeg idag! Takk :-))

    3. Herlig innlegg kjære deg:) Masse fine bilder som frister.. Som alltid:)
      Håper du fikk en fin mandag, og at du er klar for resten av uken!!
      Tror jeg må lage proteinrull til frokost i dag, NAM <3

    4. Hahaha, godt å vite at det ikke bare er jeg som spiser opp mat før den er ferdig;)
      De så veldig gode ut! Tror jeg skal prøve å lage de i morgen 🙂

    5. Å, det så godt ut!! Gledesspreder. Jeg har hatt en lat mandag, men det har vært deilig 🙂 bare syklet en liten tur og ryddet litt.

    6. Jeg har også hatt en super mandag, og tusen takk for oppmuntrende ord til å ta morgendagen fatt i samme, gode humør 🙂 Du er den søteste gledessprederen jeg vet om!

    7. Idag har jeg feber etter en særdeles våt og kald (men fin) fjelltur i helgen.
      Syns litt synd på meg selv, og særlig fordi treningsuken blir forskjøvet så veldig… Men man må vel lytte til kroppen og slappe litt av imellom…
      Daa er det ekstra godt å lese dine inspirerende og livsglade ord når man føler seg litt liten og tiltaksløs 😀
      Ønsker deg en herlig kveld!

    8. Mandagen begynte litt tødt, er sliten etter reiser og værforholdene her er elendige! /: Men håper på det beste, blir jobb 6 dager denne uken så må holde hodet oppe og ta ting med et smil! 🙂
      Maten din så kjempegod ut som vanlig! 🙂 Yummy! Tenker meg å prøve dine banan + egg pannekaker i morgen! 😀 Ellers en god start på uken til deg og! (:

    9. Du er så god, Kristine 🙂 Bortsett fra et heftig tryn under joggeturen har mandagen vært skjønn med jobbfri og sol og sommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg