VIETNAMESISK VIS


Da er vi godt i gang med en ny uke allerede.
Har du hatt en fin mandag?
Selv om det regner, finn frem smilet, styr tankene inn på den positive kanalen og la denne uken bli bra :grin:
Det blir aldri noe bedre enn hva du gjør det til selv.
Bare det å ha riktig innstilling har utrolig nok mye å si.


Til lunsj laget jeg en vietnamesisk biff salat.
Kjempe godt, friskt og enkelt.
Denne er laget på godt under fem minutter.

SALAT PÅ VIETNAMESISK VIS
– Lag en salat.
Her kan du stort sett bruke det du ønsker eller liker best.
Jeg brukte ruccola salat, aspargesbønner, cherrytomater, rødløk, agurk og gulrot.
– Lag en vietnamesisk dressing
Jeg blandet sammen soya saus, limesaft, finhakket chili, hvitløk og ingefær, litt sukrin og koriander.
Smak til slik at dressingen blir sterk / syrlig nok for deg.
– Stek kjøtt
Du kan stort sett bruke hvilke som helst proteintype. Kylling, fisk, storfe.
Jeg brukte ytrefilet av storfe som jeg stekte raskt i pannen på høy varme i litt sesamolje.
La kjøttet hvile før du skjærer i skiver.
– Sett sammen retten
Ha kjøttet over salaten.
Hell over dressingen og topp med hakkede peanøtter.
– Server og nyt.


Nå sitter jeg å lader opp til en styrkeøkt på ben.
Kjæresten skal spotte meg i bøy, så jeg vet det vil bli hardt!
Men det er jo det som må til, tunge løft og skjelvende ben :mrgreen:
Jeg lader opp med en god porsjon frukt; eple, appelsin, ananas og eple, sammen med sjokoladekrem.
Sjokoladekremen laget jeg av 6 ss mager kesam, 2 ss philadelphia, 2 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis og et par dråper stevia.
Dypp frukten i sjokoladekremen.
Mmmm…

Ben og skuldre skal få gjennomgå.
Dagens økt vil se omtrent slik ut:
– Knebøy
4 sett * 8 -6 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Utfall
4 sett * 8 -12 repetisjoner
– Leg ex
12 +4x (myo-reps)
– Skulderpress
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Sidehev
2 sett * 10 -12 repetisjoner

På tiden å komme seg på trening.
Kjør hardt, kjør stil!

Kristine

15 kommentarer

Siste innlegg