MATGLEDE


Jeg sitter her og spiser en ellers så god frokost, titter ut av vinduet og gleder meg til en fin dag.
Jeg spiser fortsatt ikke frokost-frokost.
Altså, jeg dropper frokosten om morgenen og utsetter den til lunsjtider.
Mitt første måltid, som regel rundt klokken tolv (i dag var jeg sulten før) blir da egentlig lunsj, men jeg velger likevel å kalle det frokost.
Det å finne en livsstil man trives med er utrolig viktig.
Da jeg prøvde å tvinge i meg frokost hver morgen fordi alle så det var så himla sunt, føltes det helt feil for meg. Jeg var verken sulten og ble rett og slett uvel av å måtte presse i meg mat tidlig på dagen.
Det jeg egentlig ønsker å si er at det er mange veier til Rom.
Vi er alle forskjellige. Jeg har min vei og kanskje har du en helt annen vei.
Finn ut hva som passer for akkurat deg :grin:  


På dagens frokosttallerken:
– Asparges, tomat og aubergine stekt i grillpannen
– Lett stekt spinat med litt løk, hvitløk og kokosolje
– Cherrytomater
– Stekt egg
– Røkelaks
– Vannmelon, nektarin, pære, pink lady eple og moreller
– Varme jordbær med vaniljekesam (kesam blandet med stevia vanilje og vaniljeprotein) med kokos, nøtter og frø.
Deilig!

Ha en riktig så fin tirsdag :grin:
Kristine

31 kommentarer
    1. Sara:
      Jeg liker at mat både smaker godt og gjør godt for kroppen 🙂
      Jeg er usikker på hvor mye penger jeg bruker, men jeg tror det ligger rundt 2000 kr.
      Nei, jeg har ikke filmet øvelsene, men jeg kan lage et innlegg med link. Takk for tipset 🙂

    2. Marie:
      Hei du og takk for koselige ord.
      Jeg har ingen ønske om å bli stor, og har egentlig ikke lyst på så veldig mye muskler. Femenin men sterk er min greie 😉
      Kokeboken ble lagt på hyllen, men nå er den oppe å går igjen. Takket være MyRevolution 😉

    3. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Har nylig lagt om på kostholdet ved å prøve å kutte mest mulig trege karbohydrater og merker enormt stor forskjell allerede. Jeg er så opplagt og har så mye energi. Lenge siden jeg har følt meg sånn. Nå blir utfordringa og gjøre det til en livsstil 🙂

    4. Oi, det var litt av en frokost. Jeg tør ikke si hva frokosten (og resten av matinntaket mitt) består av for tiden….for å si det veldig enkelt så blir nok jeg nedprioritert etter fødselen :p
      Det meste av tiden går til den lille frøkna, men etterhvert som jeg kommer skikkelig inn i treningsrutinene igjen må det nok skjerpes inn litt på kostholdet også.
      Ha en flott helg!

    5. <3<3<3<3<3
      God klem til deg!
      Takk for masse inspirasjon i hverdagen! Er alltid et lysglimt å titte inn på den herlige maten din og jeg blir i så godt humør!
      Håper du har en fin fredag <3 God helg!

    6. Det så ut som en fantastisk god frokost 🙂
      Enig i det du sier; man må tilpasse livsstilen sin etter ingen andre enn seg selv!

    7. Det så herlig ut 🙂 du er virkelig flink til å “dandere” maten 😉 få den til å se fin og go ut 😀
      Greier heller ikke frokost.. spiser ikke før i 12 tiden jeg heller.. Eller så spiser jeg en frukt i 10 tiden og så en lunsj/frokost i 12 tiden 🙂
      Må bare si at du er en utrolig innspirasjon! Du ser utrolig bra ut.. Jeg er ikke så stor fan av de jentene som har “store” muskler. for de blir ofte ikke så feminime. Men du ser både feminim og UTROLIG bra ut! JÆVLIG bra kropp for å si d sånn!
      Lurte på en ting.. skulle ikke du gi ut en kokebok…?? Kunne du svart på d? Hva skjedde me den ideen? jeg hadde GARANTERT kjøpt den, og d tror jeg flere ville ha gjort 🙂 så hvorfor ingen bok?? 🙂
      Diger deg! 😀

    8. Eg har alltid vert en frokostperson og trudde ikkje eg kunne klare meg uten, men no har eg prøvd meg på periodisk faste ei stund og det fungerer perfekt! Deilig å slippe å stresse med mat om morningen før jobb 🙂

    9. Du spiser så utrolig mye godt, og ikke minst sunt! Inspirerende:) Jeg er en ny leser av bloggen din, og lurte på noe:) Hvor mye penger bruker du ca på mat i mnd? Og alle styrkeøvelsene du gjør, har du noen gang filmet disse? Jeg ønsket å prøve noen av de, men fant ikke alle på youtube. Kankje du kunne laget et innlegg hvor du viser hvordan man utfører dine favorittøvelser? 🙂 Ha en fin dag:)

    10. Oj, for eit herremåltid! 🙂
      Ja, det er viktig å finne sin eigen vei i sunnhetsjungelen 🙂 Eg er frukostmenneske, to the bone 🙂

    11. Så flink du er å lage skikkelig og god frokost/lunsj 🙂 Selv så fungerer jeg ikke om jeg ikke
      spiser frokost på morgenen når jeg står opp, men det er godt at vi er forskjellige 🙂

    12. Hvor mange måltider spiser du om dagen?
      Selv hadde jeg aldri klart meg uten frokost, blir ofte sulten igjen klokka 10, selv om jeg har spist frokost:) Men som du skriver, er dette så individuelt at det ikke finnes et fasitsvar.

    13. Disse varme jordbærene må jeg prøve meg på en gang! Her ble det havregrøt med melk, banan og bringebær til frokost 🙂 ha en fantastisk dag 🙂 (det er forresten torsdag i dag, ikke tirsdag, hehe :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg