GLEDELIG MANDAG


En ny uke er i gang.
Har dere hatt en fin mandag så langt? :grin: 
Det har jeg.
Jeg har akkurat hatt en fantastisk benøkt og sitter, og koser meg med en proteinkaffe (mocca-protein iblandet vanlig svart kaffe).
PØ var snill og hjalp meg under knebøy i dag.
Treningsøkten blir så mye bedre når jeg får hjelp med spottingen. Da tørr jeg løfte mye tyngre.
– 5 min gange på møllen som oppvarming
Hastighet 7 og stigning 3
– Knebøy
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Utfall
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 9 -10 repetisjoner
supersett med
– Pile squat
3 sett * 15 repetisjoner
– Benpress
12 + 5x (myo-reps)


Da jeg hentet posten fikk jeg meg en hyggelig overraskelse.
En liten pakke fra FunksjonellMat.
Det gjør virkelig mandagen enda bedre.
Forskjellige dråper stevia og en sunn kakemix.
Stevia dråpene med sjokolade har jeg i proteinkaffen akkurat nå. Det gjorde virkelig kaffen enda søtere og mer sjokoladeaktig, nesten som kakaoen.
Jeg gleder meg til å teste kakemixen.

Til middag laget jeg sushi.
Det er andre gangen jeg har laget hjemmelaget sushi og første gangen jeg har lykkes!
Utrolig moro.
Det smakte ekstra godt når jeg er småstolt over min egen prestasjon.


Hvordan lage noriruller?
Det er faktisk overraskende enkelt.
Jeg kokte sushiris etter anvisningen på pakken. Hadde i riseddik og lot risen bli kald.
Deretter fant jeg frem ønsket fyll.
Jeg rbukte salmalaks, tunfiskbiff, agurk, rødløk, purre, avokado og gulrot.
Ta så et noriark, legg på ris og klem risen flat. Jeg gjorde det enket; tok kaldt vann på hånden og moste risen flat med håndflaten.
Så legger du på fyllet.
Jeg laget tre forskjellige varianter.
En med laks, avokado, gulrot og rødløk.
En med laks, avokado, agurk og purre.
En med tunfisk, gulrot, agurk og purre.
Server med wasabi, syltet ingefær og soyasaus.
Kjempe godt.
Bortsett fra mammas gryte (som hun lager hvert år til bursdagen min), er sushi noe av det beste jeg vet.

Gledelig mandagskveld videre til dere alle:grin: 
Husk å ta vare på de små gledene.
Ha en sporty og flott uke videre.

Kristine

21 kommentarer
    1. Hei, hvor kjøpte du tunfisk? 🙂 Pleier alltid lage sushi med laks, scampi og crapsticks.. Men leter ALLTID etter tunfisk, men finner ingen steder.

    2. Spennede produkter fra funksjonell mat 🙂
      JEg satt nettopp å så igjennom før/Etter-bilder på fitnessbloggen sitt forum… Du har ikke noe slikt å vise til selv? 🙂 eller du har kanskje alltid vært sterk og slank – d vet jeg ikke 😀

    3. Ville bare si at bloggen din er en helt UTROLIG inspirasjonsskilde! For noen månededer siden var jeg mildt sagt, eg sofagris haha! Etter å ha lest denne bloggen ble jeg bare helt sinnsykt inspirert, kjøpte meg medlemskort på Elixia og begynte å trene. Nå, noen måneder senere (og MANGE timer på Elixia) har livet mitt endret seg så helt utrolig mye!! Jeg har mer energi, er gladere, og det beste av alt er at kroppen min er som forvandlet….:-D Tusen takk! Uten deg ville jeg vel fortsatt vært en unnasluntrer på sofaen med chipsposen i armkroken..

    4. Elsker matoppskriftene dine! Inspirerende, men kunne du hatt en innlegg å klare og starte å trene? Hvilken øvelser som er enkle i starten og et gjennomførtbar program?

    5. Et tips til kaken: Erstatt oljen med litt utvannet mager kesam og fiberhusk! Den blir kjempesaftig, kanskje til og med saftigere enn orginalen, og du sparer mange kalorier! Funker i allefall når jeg gjør det med sjokoladekaken fra funksjonell mat 🙂

    6. Det så ikke enkelt ut, men ser veldig godt ut! Det ser fantastisk fint ut:) Kanskje jeg skal prøve en dag!
      Jeg har et spørsmål: Ser du tilsetter kakaopulver i chili con carne? Er det for å få en mørk farge på gryten eller for å framheve smakene?

    7. Den kakemiksen er helt INSANE!!! Jeg laget gulrotkake av den (med ostekrem på toppen), og kan med hånden på hjertet si at det var den beste gulrotkaken jeg NOEN GANG har smakt!! 😀 Se gjerne bilder av hvordan den ble på bloggen min, den så nemlig veldig bra ut også 😉

    8. Kakemiksen er KJEMPE god! Fyll formen med f.eks. epler så blir den enda bedre 🙂

    9. Er de sjokoladedråpene samme som Iherb har hatt en stund, bare ny emballasje ? 🙂

    10. Hver mandag smiler jeg litt ekstra, fordi din mandagsentusiasme smitter! 😀 Mandager har alltid vært en litt små-tung dag, men nå tenker jeg bare på deg og ditt vakre smil, så smiler jeg litt selv også ^^,
      Magerutene dine har virkelig blitt sinnsykt bra! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg