SMILENDE


Å starte en ny uke med ny treningsshorts!
Jippi!
Jeg har verdens beste kjæreste :mrgreen:
Det er dessuten sol, jeg har fri og nå er jeg på vei for å besøke min kjære familie.


Før trening laget jeg en ordentlig god lunsj.
Mat er veldig viktig for meg.
Det sies at ‘abs are made in the kitchen’ og jeg har faktisk skjønt at dette er helt sant.
Etter at jeg la om kostholdet mitt i januar, økte karbohydratmengden betraktelig og levd på rene og ubehandlede produkter 98 % av tiden, har kroppssammensetningen forandret seg totalt.
Jeg har økt i muskelmasse og gått ned i fettprosent.
For ikke å snakke om at jeg har mer energi, bedre konsentrasjon og generelt føler meg bedre.


Dagens lunsj ble:
– Proteinkaffe med mocca-protein
– Agurk, paprika, cherrytomater, kokt asparges, biff bacon og eggfylte tomater
De eggfylte tomatene laget jeg vet å skjære av toppen på tomatene og grave ut innmaten. Deretter hadde jeg i et egg i hver tomat. Jeg toppet noen med ost. Etter 12 minutter i ovnen på 200 grader var de ferdige.
– Eple, bringebær og blåbær med kesam og kokos masse
Godt og mettende.


Men, jeg hadde en skikkelig nedtur I løpet av dagen.
Nemlig en ordentlig ræva treningsøkt!
Jeg kan ikke huske sist gang jeg trente så dårlig.
Selv stangen, altså bare stangen, føltes forferdelig tung.
For meg skal trening være noe lystbetont, gøy og energigivende, jeg ser derfor ingen vits i å presse meg selv på en slik dag.
Jeg tok noen øvelser med kroppsvekt før jeg gikk hjem.
En dårlig treningsøkt i ny og ne må til. Da setter man bedre pris på de gode.
Det blir trolig treningsfri i morgen, men jeg tipper at det blir en super økt på onsdag.


Og slik ser jeg altså ut nå;
veldig så smilende.

Det er mandag dere.
La denne uken bli en fantastisk uke :grin:
Fyll den med aktiviteter som gir deg glede, de du er glad i, mat som gjør godt for helsen og trening som er morsom.
Smil og lev i dag.

Kristine

48 kommentarer
    1. Det var ikke meningen å være slem forresten – ikke i det hele tatt.
      Jeg ønsker deg bare godt.
      Mye av maten du lager ser faktisk delikat og godt ut.
      Ikke press deg selv for mye – husk at kroppen er ens tempel

    2. A:
      Vi har alle en dårlig dag, det tror jeg faktisk er viktig. Ingen er perfekte…selv om noen desverre ønsker å fremstå slik 😉

    3. Maria:
      Jeg skal få til et slikt innlegg. Jeg synes det er litt vanskelig å sette ord på ting, fordi jeg vil ikke trå feil. Men jeg skal ta mot til meg ettersom dere er så snille og kommer med slike gode ord 🙂

    4. Kristina:
      Da tenker jeg på mat som ikke er behandlet eller preparert.
      Frukt, grønt, kjøtt, fisk, kylling, fugl, nøtter, bønner, poteter, grov ris.
      Jeg ser ikke på knekkebrød, lomper og riskaker som ren mat. Men det ingår likevel i min hverdag. Alt med måte 🙂

    5. Vibeke:
      Jeg synes det av og til er vanskelig å sette ord på ting, men jeg skal gjøre et godt forsøk og skrive om min kostholdsfilosofi og tanker 🙂

    6. Malin:
      Det kommer litt ann på hva spørsmålet er. Akkurat nå har jeg 367 ubesvarte mail :/ Jeg har desverre ikke kapasitet til å svare alle 🙁 Noen spørsmål føler jeg at jeg ikke er egnet til å svare på eller har nok kunskap, da svarer jeg nok ikke.

    7. Ingrid:
      Jeg har ikke noe slik at “dette gjør jeg og dette gjør jeg ikke”: Jeg regner ikke på kalorier eller karb, men vet sånn cirka i hodet.
      Jeg spiser mest frukt, men også havregrøt,, riskaker, potet, grønt og speltlomper 🙂

    8. Stine:
      Tusen, tusen takk Stine for en fantastisk kommentar.
      Jeg håper på å kunne spre noen smil, men jeg føler ikke alltid at jeg lykkes. Hjertelig takk, du gjorde dagen min 🙂

    9. lille:
      Det er bacon laget av biff. Veldig godt og har samme næringsinnhold som mager bacon 🙂
      Jeg spiser mye frukt hver dag, uavhengig om det er hviledag eller treningsdag. Jeg teller ikke, men jeg tror jeg ligger i området 200 -300 gram daglig. Det er mye frukt, vil ikke tenke på mengden engang 😉
      Jeg spiser det jeg føler for, somregel blir det karb, fett og protein i alle måltider 🙂

    10. Hei! Lurte på hvordan man finnet fettprosenten sin. Vet du det? 🙂
      Fin shorts, forresten ;D

    11. Sorry enda et spørsmål i rekka… men biffbacon? Og hvor mye frukt og karb spiser du på hviledager? Har selv spist ganske mye frukt men fått beskjed om at man ikke må spise så mye.. selv om jeg fungerer bra med det.. og spiser du alltid karb, fett og protein sammen? Uff mye igjen.. men kanskje på tide med en :”Min typiske matdag” igjen etter du har endret kosthold…? 🙂

    12. Ville bare si at du gir meg så utrolig mye motivasjon og inspirasjon i hverdagen! du har fått meg til å nyte hver dag og gjøre det beste ut av alt. Du smiler jo så og si hele tiden, da blir det en fryd å klikke seg inn på bloggen din 🙂

    13. Jeg lurte på når du spiser karbohydrater, i hvilken form, og hvor mye? Ser av og til at du lager potetstappe og havregrøt.

    14. Sendte deg nylig en mail, men tenkte ikke på at du sikkert får mange mail hver dag, så mitt spørsmål er; kan jeg forvente meg et svar, eller var det bare til ingen nytte? 🙂

    15. Du har virkelig et nydelig smil 🙂
      Ønsker deg en strålende dag 🙂 Jeg er innom bloggen din så og si hver dag, og slik har det vært en stund 🙂

    16. Du er så motiverende og flott og fantastisk, jeg blir så glad av å se på deg!
      Fortsett å være den du er!

    17. Hei! Jeg leste om bloggen din på Dagsavisen 🙂 Fin blogg, og liker fokuset på sunnhet. Jeg lurer på om du spiser økologisk?

    18. Dårlige treningsøkter er noe drit, men som du sier – de må jammen meg til i ny og ne! 😀 Håper en dag med kropsvekttrening hjelper og at du er klar på Onsdag igjen 😀
      Forresten så er det bra at du smiler masse, du kler det 🙂 Kjempe pent!

    19. Utrolig fint bilde av deg, det nederste! Interessant det du skriver om kostholdet ditt, kunne vi fått mer om din kostholdsfilosofi, kanskje? Det er jo mange veier til rom, så er så interessant å høre hva som funker så bra for andre. Magerutene dine er imponerede! 🙂

    20. Hei!
      Det er så mange fitnessblogger som snakker om ren og ubehandlet mat. Men hvordan mat er dette? Jeg skjønner jo at det er frukt/grønt/kylling ol. men er feks riskaker med smak behandlet mat? Er knekkebrød og lomper det også? Hva med is og PP, det er vel behandlet?
      Litt forvirret her 😛 Klem!

    21. Hei
      Jeg oppdaget bloggen din (og instagram) for noen dager siden og må si meg veldig imponert over deg! Kan du si litt om hvor lenge du har spist slik, jeg ser over at du gjorde en endring i januar, men kan du si noe om hvordan du spiste før og kanskje vise oss hvordan du så ut før du virkelig så en endring i kroppsammensetning? Personlig sliter jeg litt med motivasjon for tiden da jeg tror jeg har spist for lite (og feil?) til å få resultater ut av treningen min. Man må jo prøve og feile, men det er skummelt å skulle begynne å spise mer for å endre kroppsammensetningen (ved siden av styrketrening selvfølgelig) da jeg er redd for å bli tykk.
      Hilsen Maria

    22. Bloggen din er så inspirerende og du virker som ei helt herlig jente! 🙂 I tillegg er det litt greit å høre at til og med “superhumans” som deg kan ha en dårlig treningsøkt. Det gjør faktisk at jeg liker deg enda bedre, selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker at noen skal ha dårlige økter. (Nå følte jeg plutselig at jeg hørtes veldig slem ut. Håper du skjønte hva jeg mente!) 🙂

    23. guri for en fin short. elsker akkurat den rosafargen. kjedelig at økta var laber,men det er helt natulig nå og da 🙂 ha en fortsatt fin dag søte

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg