TASSIMO


Karbonadedeig ble nok en gang dagens middag.
Servert med spinat, rød og gul paprika, valnøtter og ost.


Jeg stekte en pakke karbonadedeig sammen med finhakket hvitløk og chili.
Deretter tilsatte jeg en hakket rødløk og en tomat, og lot det hele surre noen minutter.
Tilslutt hadde jeg over tomatpure.
Raskt og veldig godt.

Dere vet jo allerede at jeg er veltrent nettshopping, spesielt når det kommer til iHerb.
Det er ikke den eneste nettbutikken jeg er glad i.
Klær, sko, undertøy, sminke, kjøkkengjenstander, ja det meste er jeg glad i å shoppe på nettet.
Min siste bestilling var Tassimo fra WitheAway.

Se på denne lekre lille søte kaffemaskinen her.
I dag kom Bosh Tassimo på døren.
Jeg elsker en god kopp kaffe.
Aller helt en god kopp proteinkaffe.
Når det i tillegg er bevist at kaffe kan være med å forebygge blant annet  kreft, diabetes og hjertesykdommer, vet jeg at min kjære Tassimo skal få ben å gå på fremover :razz:

Viste du forresten at kaffe står for hele 60 % av antioksidantene vi nordmenn får i oss.
Klorogensyre er den antioksidanttypen som det finnes mest av i kaffe. 1 dl filterkaffe inneholder 2,2 mmol antioksidanter.
Antioksidantene bekjemper kroppens frie radikaler og motvirker deres skade, og er derfor en viktig del av immunforsvaret. Ettersom antioksidantene blir brukt opp når de gjør jobben sin, trenger vi stadig påfyll. Vitamin A, vitamin C, vitamin E og betakaroten er eksempler på antioksidanter. For utenom kaffe finner du de i te, sjokolade, bær som jordbær og blåbær, grønne, gule og røde frukt og grønnsaker.


Svart lykke i en kopp.
Gjør godt for både kropp og sjel.


Til dessert i dag laget jeg fruktsalat med forskjellig tilbehør.
I bunnen av glasset laget jeg vaniljekesam (kesam blandet med vaniljepulver og litt melk).
Jordbær, honningmelon, druer og appelsin.
På toppen har jeg skyr med appelsin og mango smak.
Lekkert og godt.

Ellers ble det treningsfri i dag.
Det ble ingen søvn i natt. Jeg lå mesteparten av kvelden og natten med en giga pose yoghurtgodt, klamret på PØ og klagde over smerter. Det er utrolig hvordan et sukkerrush hjelper når man synes synd på seg selv!
Etter en tur hos legen viste det seg at jeg har en betennelse i munnen. Nå er det penicillin og smertestillende som står på planen de neste dagene.
Sinnet har lyst til å trene i dag, men kroppen sier noe annet. Når kroppen er sliten, gir jeg den hvilen som den trenger.
Sofaen blir min beste venn videre i kveld.

God kveld.
Kristine

17 kommentarer
    1. Kaffemaskin er så undervurdert! Det er bare så lettvint og deilig! Jeg drikker faktisk mindre kaffe nå, ikke fordi det er tungvindt men fordi jeg nyter hver kopp (og ikke heller ut halvparten).
      Ha en knallfin helg!

    2. Hei Kristine! Jeg lurer også på dette youghurtgodteriet. Jeg har fått med meg at det
      har kommet ut som en “versting” mht palmeoljen? Noen tanker ift dette? Ellers ønsker jeg deg riktig god bedring og ei fiiin helg!

    3. R:
      Tusen hjertelig takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord. Jeg blir alltid så glad av kommentarene, det er jo de som gjør hele bloggingen verdt det 🙂
      Det betyr mye å høre at både oppskriftene og jeg gjør sin “nytte” og blir tatt godt i mot 🙂
      Yoghurtgodis er ikke super sunt, men nøtter er veldig sunt. Selve trekket uttenpå inneholder jo noe sukker. Men det er jo så godt 🙂 Nyt det, bare det ikke blir masse hver dag 🙂

    4. christine:
      Jeg er så enig.
      Denne kaffemaskinen gav ordentlig god kaffe. Og jeg vil påstå at det er et godt kjøpt for under 800 kr 🙂
      Koselig at oppkriftene blir brukt, blir så glad når jeg hører det 🙂

    5. Kaffemaskin er aller høyest på ønskelisten min… ingenting er bedre enn en god kopp kaffe på morgenkvisten. traktekaffe er så kjedelig. Og du altså… Matbildene (og oppskriftene) dine er heltfantastiske. De blir flittig brukt 🙂

    6. Jeg pleier ikke legge inn kommentarer, men jeg leser bloggen din hver dag og får mye inspirasjon fra deg! Du formidler noe så positivt, og er et flott forbilde! Det må du ta til deg. Middagen så god ut, kanskje jeg må teste det i morgen. Banan/sjokolade moussen er blitt en favoritt, sammen med cookie dough’en 🙂 Ellers så lurte jeg bare litt på yoghurtgodterier.. Jeg elsker det, men det er jo veldig kaloririkt. Er det “bedre” enn å spise annet godterier? Ha en fin dag og god bedring!!

    7. Kvil deg godt:-) kroppen veit alltid best 🙂 digger frukt og kesam, det er bare så fantastisk godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg