BRØDHUE


Det er ikke så ofte jeg spiser brød.
Mest fordi jeg får veldig lett vondt i magen og jeg synes det metter lite.
Noen ganger får jeg likevel lyst på en skive eller to, slik som i dag.
I dag har jeg vært et skikkelig brødhue.
Jeg kjøpte mengder med low carb brød da jeg var i Sverige som jeg har frosset ned. Disse er gode!
I Norge pleier jeg å kjøpe Fedon Lindbergs brød eller Ingers lav karbo brød. Begge disse er gode på smak, har et bra næringsinnhold og er magevennlige.


Jeg ville ha noe raskt og godt til middag.
Etter jobb var jeg skrubbsulten og jeg ville ha noe som gikk fort.
Jeg smurte skivene med wasabi, dijonsennep og tomatpure før jeg hadde over tomatskiver, skinke og ost.
Inn i ovnen på 250 grader i 4 -5 minutter.
I mellomtiden laget jeg en enkel salat av hjertesalat og cherrytomater.
Så var maten klar.


Til dessert ble det nok en skive.
Denne gangen en søt versjon.
Brødskive med kesam, sukrin+, kanel og pinjekjerner servert med speltkjeks med kesam og sukkerfritt jordbærsyltetøy, noen ruter mørk sjokolade, druer og plommer.
Jeg fant 90 % sjokolade i butikken i dag og den måtte selvfølgelig prøves.
Den var litt vel bitter i mine øyne.
Jeg er og forblir en melkesjokolade-jente og liker lys sjokolade best.

Dagens trening ble 50 minutters power walk i strålende solskinn.
Så utrolig deilig.
Det er desidert den beste starten på dagen :grin:

Jeg er litt i tenkeboksen på dette med treningen for tiden.
Jeg vurderer om jeg skal lage meg en treningsplan.
Akkurat nå trener jeg uten mål og mening. Jeg gjør det jeg føler for der og da.
Det begynner å bli en god stund, faktisk over et år, siden jeg fulgte en plan.
En treningsplan gir motivasjon samtidig som det gir et overblikk på fremgang.
Problemet er bare at jeg ikke er så glad i planer. Livet skal ikke planlegges, det skal leves!
Hva gjør du?
Følger du en treningsplan, hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg får rett og slett sette meg ned med en for og i mot liste og finne ut hva jeg vil.
Det hadde vært gøy en å kjøre på et par måneder for maksimal fremgang og får å få lagt på meg noen kilo muskelmasse.
Samtidig er det likevel viktig for meg at livet kommer først.
Ting kan ikke alltid planlegges da ingen dager.
Det viktigste i mine øyne er å gjennomføre treningen og spise det man liker og kroppen setter pris på over lengre tid.
En skal ha det gøy underveis og trives hver dag.
Livet er trås alt her og nå, det skal ikke settes på vent grunnet en plan.
En plan kan likevel være et hjelpemiddel og en retningslinje, så lenge man ikke blir for opphengt i den. Det er ikke krise om ikke alt går hundre prosent etter planen.


Et annet gledelig funn i butikken i dag var ferske dadler.
Det er så ubeskrivelig godt når de er store og saftige slik som nå.
Smaken minner meg om bolle deig. Og hvem liker vel ikke bolle deig?
Nå skal jeg ta med meg dadlene mine og dukke ned i bøkene.
God torsdagskveld.

Kristine

14 kommentarer
    1. Hvordan er næringsinnholdet i dadler, mener du? Passer det til hverdags i den samme grad som druer og plommer gjør det, eller synes du dadler er mer forbeholdt dager med litt ekstra kos?

    2. Ingers rugbrød er superbra hvis du ønsker et godt brød som metter!:) Fås kjøpt hos Samson bakerier i hvertfall

    3. Jeg fulgte en treningsplan før sommeren som PT’en min satt opp til meg. Men den var stappa full med 8 økter i uken noe som gjorde at jeg konstant gikk med press om å trene og en utrooolig dårlig samvittighet hvis jeg tok en hviledag eller to. Dette førte til at jeg ikke fant noe positivt med treningen og jeg følte på negative følelser hver eneste dag! Men nå har jeg etter en liten treningspause funnet litt glede igjen og prøver å holde på den 🙂

    4. Det lavkarbo brødet du hamstret i sverige… Jeg finner ALDRI det når jeg er der! Og jeg bor relativt nærme grensa, så er i sverige ganske ofte -men det har bare hendt en gang at jeg var så heldig at det nå en brødpakke der og ventet på meg… Men du fikk jo tak i masse og jeg ser jo at Kristine Weber også får tak i dette de gangene hun er over.. Er dere bare heldige eller spør dere om det er på lageret el noe?? Jeg vil nemlig også hamste, for brødet vargodt ristet og som burgerbrød var det også fantastisk 🙂
      Ang trening; jeg trener etter ett program -men kunne nok blitt enda flinkere til å øke vekter og gå ned på ant. repitisjoner.. det blir veldig fort til at jeg løfter 3×12 liksom… Men jeg prøver å venne meg til å øke vekter når ant repitisjoner går greit 🙂

    5. Du har en utrolig blogg! Jeg er fast leser!
      Jeg MÅ ha treningsplan, da jeg er veldig dårlig til å pushe meg sekv uten.

    6. Brød er godt, men ikke for magen! Spiser det selv bare en sjelden gang når jeg får “craves” etter det 🙂 Men du burde følge en treningsplan! Godt å trene bare det man føler for i en periode, men selv erfarer jeg utrolig mye mer fremgang og økning dersom jeg planlegger hver økt. Trener nesten slavisk etter denne PHAT-planen http://www.iform.no/pub/art.php?id=2645 og øker alltid i enten antall rep eller kilo mellom hver eneste økt.

    7. Maria: kristine skriver jo hvorfor hun velger lav karbobrød. pga magen og metthet 😉

    8. Jeg har en treningsplan, ja – men det er stort sett det eneste jeg planlegger 🙂 Det andre i livet tar jeg som det kommer! Syns det er greit å ha en treningsplan, fordi å oppnå resultater med treningen er noe jeg virkelig ønsker. En plan hvor jeg skriver ned resultater og kan sammenligne tilbake i tid gir meg en mye bedre oversikt over framgangen min, om det er noe jeg må endre på eller ikke 🙂

    9. jeg følger ikke noen treningsplan eller ideologi 🙂 fordi jeg har mer glede av å ikek gjøre det mht motivasjon og treningsglede. 🙂 brød er kjempegodt. elsker toast 😀

    10. Du er så flink! Du er en sann inspirasjon! Jeg lurte på om jeg kunne spørre deg om råd. Jeg er ikke undervektig lenger, og har i en lenger periode slitt med overspising. Har fått beskjed om å spise mer fett til alle måltidene mine. Dette tolker jeg som at jeg må spise strikt lavkarbo. Fettet gjør meg jo mett, men likevel så overspiser jeg (men mindre enn før!) jeg syns det er vanskelig sosialt, og jeg klarer ikke forklare selv engang hvorfor jeg skal spise lavkarbo.. Er vel bare redd fett og karbo sammen. En del mat gir meg også et ekstra sug etter mer mat, og ingen metthetsfølelse. Det er vanskelig når alt sitter psykisk, og finne ut hva som er best for meg.

    11. Jeg planlegger alt jeg. Men jeg har fulle dager da. Har ofte bare halvannen time før jeg må legge meg og så er det opp igjen og på’n. Så har på en måte ikke tid til å ta ting som de kommer… Dessuten så stagnerer selve treningen om jeg ikke har orden på antall set, reps og vekter dag for dag samt mål og mening ved det hele.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg