www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BRDHUE

  • 27.09.2012, 18:41



Det er ikke s ofte jeg spiser brd.
Mest fordi jeg fr veldig lett vondt i magen og jeg synes det metter lite.
Noen ganger fr jeg likevel lyst p en skive eller to, slik som i dag.
I dag har jeg vrt et skikkelig brdhue.
Jeg kjpte mengder med low carb brd da jeg var i Sverige som jeg har frosset ned. Disse er gode!
I Norge pleier jeg kjpe Fedon Lindbergs brd eller Ingers lav karbo brd. Begge disse er gode p smak, har et bra nringsinnhold og er magevennlige.


Jeg ville ha noe raskt og godt til middag.
Etter jobb var jeg skrubbsulten og jeg ville ha noe som gikk fort.
Jeg smurte skivene med wasabi, dijonsennep og tomatpure fr jeg hadde over tomatskiver, skinke og ost.
Inn i ovnen p 250 grader i 4 -5 minutter.
I mellomtiden laget jeg en enkel salat av hjertesalat og cherrytomater.
S var maten klar.


Til dessert ble det nok en skive.
Denne gangen en st versjon.
Brdskive med kesam, sukrin+, kanel og pinjekjerner servert med speltkjeks med kesam og sukkerfritt jordbrsyltety, noen ruter mrk sjokolade, druer og plommer.
Jeg fant 90 % sjokolade i butikken i dag og den mtte selvflgelig prves.
Den var litt vel bitter i mine yne.
Jeg er og forblir en melkesjokolade-jente og liker lys sjokolade best.



Dagens trening ble 50 minutters power walk i strlende solskinn.
S utrolig deilig.
Det er desidert den beste starten p dagen :grin:

Jeg er litt i tenkeboksen p dette med treningen for tiden.
Jeg vurderer om jeg skal lage meg en treningsplan.
Akkurat n trener jeg uten ml og mening. Jeg gjr det jeg fler for der og da.
Det begynner bli en god stund, faktisk over et r, siden jeg fulgte en plan.
En treningsplan gir motivasjon samtidig som det gir et overblikk p fremgang.
Problemet er bare at jeg ikke er s glad i planer. Livet skal ikke planlegges, det skal leves!
Hva gjr du?
Flger du en treningsplan, hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg fr rett og slett sette meg ned med en for og i mot liste og finne ut hva jeg vil.
Det hadde vrt gy en kjre p et par mneder for maksimal fremgang og fr f lagt p meg noen kilo muskelmasse.
Samtidig er det likevel viktig for meg at livet kommer frst.
Ting kan ikke alltid planlegges da ingen dager.
Det viktigste i mine yne er gjennomfre treningen og spise det man liker og kroppen setter pris p over lengre tid.
En skal ha det gy underveis og trives hver dag.
Livet er trs alt her og n, det skal ikke settes p vent grunnet en plan.
En plan kan likevel vre et hjelpemiddel og en retningslinje, s lenge man ikke blir for opphengt i den. Det er ikke krise om ikke alt gr hundre prosent etter planen.


Et annet gledelig funn i butikken i dag var ferske dadler.
Det er s ubeskrivelig godt nr de er store og saftige slik som n.
Smaken minner meg om bolle deig. Og hvem liker vel ikke bolle deig?
N skal jeg ta med meg dadlene mine og dukke ned i bkene.
God torsdagskveld.


Kristine

Ana

27.09.2012 kl. 18:49
Jeg planlegger alt jeg. Men jeg har fulle dager da. Har ofte bare halvannen time fr jeg m legge meg og s er det opp igjen og p'n. S har p en mte ikke tid til ta ting som de kommer... Dessuten s stagnerer selve treningen om jeg ikke har orden p antall set, reps og vekter dag for dag samt ml og mening ved det hele.
dadler er s sinnykt godt :) gleder eg til spise det igjen :D

Renate

27.09.2012 kl. 19:25
Du er s flink! Du er en sann inspirasjon! Jeg lurte p om jeg kunne sprre deg om rd. Jeg er ikke undervektig lenger, og har i en lenger periode slitt med overspising. Har ftt beskjed om spise mer fett til alle mltidene mine. Dette tolker jeg som at jeg m spise strikt lavkarbo. Fettet gjr meg jo mett, men likevel s overspiser jeg (men mindre enn fr!) jeg syns det er vanskelig sosialt, og jeg klarer ikke forklare selv engang hvorfor jeg skal spise lavkarbo.. Er vel bare redd fett og karbo sammen. En del mat gir meg ogs et ekstra sug etter mer mat, og ingen metthetsflelse. Det er vanskelig nr alt sitter psykisk, og finne ut hva som er best for meg.

Marie

27.09.2012 kl. 19:52
Hvorfor lav-karbo brd? Karbohydrater er jo viktig...

Lovelyliller.com

27.09.2012 kl. 20:18
jeg flger ikke noen treningsplan eller ideologi :) fordi jeg har mer glede av ikek gjre det mht motivasjon og treningsglede. :) brd er kjempegodt. elsker toast :D

Andrea

27.09.2012 kl. 20:30
Jeg har en treningsplan, ja - men det er stort sett det eneste jeg planlegger :) Det andre i livet tar jeg som det kommer! Syns det er greit ha en treningsplan, fordi oppn resultater med treningen er noe jeg virkelig nsker. En plan hvor jeg skriver ned resultater og kan sammenligne tilbake i tid gir meg en mye bedre oversikt over framgangen min, om det er noe jeg m endre p eller ikke :)

Sofia

27.09.2012 kl. 20:44
Maria: kristine skriver jo hvorfor hun velger lav karbobrd. pga magen og metthet ;-)

Susanne

27.09.2012 kl. 22:12
Brd er godt, men ikke for magen! Spiser det selv bare en sjelden gang nr jeg fr "craves" etter det :) Men du burde flge en treningsplan! Godt trene bare det man fler for i en periode, men selv erfarer jeg utrolig mye mer fremgang og kning dersom jeg planlegger hver kt. Trener nesten slavisk etter denne PHAT-planen http://www.iform.no/pub/art.php?id=2645 og ker alltid i enten antall rep eller kilo mellom hver eneste kt.

Anette

27.09.2012 kl. 22:36
Du har en utrolig blogg! Jeg er fast leser!

Jeg M ha treningsplan, da jeg er veldig drlig til pushe meg sekv uten.

Kristine Mowmow

28.09.2012 kl. 07:45
Dadler er jo bare ddsgodt! Gode alene, kjempegode fylt med snfrisk og surret med bacon... mmmm mmmm mmmm

Lissi

28.09.2012 kl. 11:55
Det lavkarbo brdet du hamstret i sverige... Jeg finner ALDRI det nr jeg er der! Og jeg bor relativt nrme grensa, s er i sverige ganske ofte -men det har bare hendt en gang at jeg var s heldig at det n en brdpakke der og ventet p meg... Men du fikk jo tak i masse og jeg ser jo at Kristine Weber ogs fr tak i dette de gangene hun er over.. Er dere bare heldige eller spr dere om det er p lageret el noe?? Jeg vil nemlig ogs hamste, for brdet vargodt ristet og som burgerbrd var det ogs fantastisk :)

Ang trening; jeg trener etter ett program -men kunne nok blitt enda flinkere til ke vekter og g ned p ant. repitisjoner.. det blir veldig fort til at jeg lfter 3x12 liksom... Men jeg prver venne meg til ke vekter nr ant repitisjoner gr greit :)

Anette

28.09.2012 kl. 17:45
Jeg fulgte en treningsplan fr sommeren som PT'en min satt opp til meg. Men den var stappa full med 8 kter i uken noe som gjorde at jeg konstant gikk med press om trene og en utrooolig drlig samvittighet hvis jeg tok en hviledag eller to. Dette frte til at jeg ikke fant noe positivt med treningen og jeg flte p negative flelser hver eneste dag! Men n har jeg etter en liten treningspause funnet litt glede igjen og prver holde p den :)

Maria

30.09.2012 kl. 11:42
Ingers rugbrd er superbra hvis du nsker et godt brd som metter!:) Fs kjpt hos Samson bakerier i hvertfall

Charlotte

30.09.2012 kl. 22:46
Hvordan er nringsinnholdet i dadler, mener du? Passer det til hverdags i den samme grad som druer og plommer gjr det, eller synes du dadler er mer forbeholdt dager med litt ekstra kos?
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits