DEILIG SØNDAG

Jeg elsker søndager.
I hvert fall søndager hvor jeg ikke har noe konkret på planen annet enn å lese, bake og lade opp til en ny uke :grin: 
Jeg har forresten bestemt meg for å lage meg en treningsplan.
Takk for deres tilbakemeldinginger på innlegget om mine tanker om en slik plan.
Dagens kveldskos blir en form for god bakst og et glass pepsi max mens jeg setter opp treningen.
Jeg forteller mer når planen er klar.


En av de deilige tingene med late søndager er at jeg kan ligge lenge i sengen om morgenen uten å ha dårlig samvittighet for alt jeg burde gjort.
Jeg brukte lang tid på å komme meg opp i morges og lå å koste godt over en time med Spera.
Hun får jo aldri nok kos!
Tilslutt måtte jeg si meg ferdig fordi magen begynte å be om mat.


En annen deilig ting med søndag er at jeg kan bruke lang tid på kjøkkenet om jeg ønsker det.
I hverdagen blir som oftest matlagingen gjort relativt raskt.
I tillegg har jeg ofte tatt opp noe fra fryseren eller kjøpt inn noe til middag i forveien.
På søndager derimot er alt “åpent”, når jeg titter inn i kjøleskapet tar jeg akkurat det jeg har lyst på.
I dag klarte jeg egentlig ikke bestemme meg for hva jeg hadde lyst på.
Jeg hadde lyst på så mye forskjellig. Så da tok jeg det.




Dagnes frokost:
– Litt salat av spinat, gul paprika og cherrytomater
– Grillede grønnsaker, aubergine og paprika stekt i grillpannen
– Lofotens grove fiskekake med majones
– Egg
– Spelt kjeks med fiskekake ost og ketchup
– Spelt kjeks med lettere jarlsbergost og kaviar
– Fetaost
– Bacon
– Druer, fiken, plommer og blåbær
– Valnøtter

Det ble også en kopp kaffe selvfølgelig.
Den beste avslutningen på en god frokost.

Jeg hadde egentlig tenkt meg ut på en løpetur for en times tid siden.
Skoene var tatt på, men så ringte telefonen.
Da jeg var ferdig pratet følte jeg plutselig for litt påfyll av energi før jeg la ut på en tur.
Det er også en deilig ting med søndager.
Jeg kan ta ting litt som det kommer.
En time fra eller til gjør ingen ting. Jeg gjør det jeg føler for når jeg ønsker det.


Enkel påfyll før løpetur samtidig med bloggoppdatering.
Sweet and souer riskaker med thousand island dressing og ketchup sammen med en proteinkaffe.
Det høres kanskje ut som en merkelig kombinasjon, men dette er så godt.
Smaken minner faktisk om chips.
Jeg har dilla på denne miksen for tiden.

Nå får jeg løfte på rumpestumpen og ta meg en liten løpetur.
Det er lenge siden sist nå.
Jeg grugleder meg faktisk!
Det er sjeldent jeg har lyst til å løpe, men det hadde jeg i dag. Jeg er litt spent på hvordan formen er.
Vi får se….
Ha en riktig god søndag videre :grin: 
Slapp av og lad opp.
I morgen er det ikke bare en ny uke som venter, men en helt ny måned.
Kristine

15 kommentarer
    1. marta:
      Jeg har nesten aldri kondisjon på samme dager som styrketrening.
      Stryketrening er like effektiv trening for å holde seg slank som kondisjonstrening, om ikke mer. I og med at du trener og bygger opp musklene forbrenner musklene mer kalorier etter treningen 🙂

    2. Hei:) Elsker bloggen din! Inspirerende og flott!
      På treningsplanen din ser jeg du kombinerer styrke og power walk. Er det det du pleier å trene? Ikke mer enn en dag med kondisjon? Er styrketrening en like effektiv måte å trene for å holde seg slank og fin? Føler alltid at jeg må pushe meg kondisjonsmessig for å holde meg slank, men det kan være ganske så slitsomt innimellom.
      Marta

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg