HØSTDAG

I dag har det vært en skikkelig høstdag.
Regnet som pøser ned, vinden som blåser og kjølig temperatur. 
På slike dager tenker jeg at det er dess større grunn til å kose seg inne :grin:
Når det er grått ute tenner jeg alltid lys om morgenen hvis jeg har tid.
Akkurat det gjorde jeg i dag.
Tente et par kubbelys og tok morgenkaffen mens jeg koste med pusene.
En ordentlig bra start på dagen.

Planen var egentlig å gå til Elixia i dag, for så å være med på en Yoga time.
I dette været droppet jeg power walken ute og tok den inne isteden.
Med god musikk på øret, var jeg klar!
40 minutter gange på tredemøllen med stigning 3 og hastighet 7,2.
Hatha Yoga, timen jeg var på, gjør underverk for kroppen.
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle like Yoga.
Etter å ha prøvd det noen ganger og kjent hvor avspent og lett kroppen blir etterpå, er jeg frelst.
Det gjør godt for kropp og sjel og er noe jeg vil anbefale alle.


Etter trening ble det proteinpizza.
Jeg fikk akutt lyst på pizza.
Har du lyst, har du lov!
Denne pizzaen er enkel, god og raskt å lage.

Til en person trenger du:
2 egg, 1 hvitte, litt kruskakli, 1 ss med bakepro, 1 ss kokosmel, 1 ss kesam og salt.
Alt røres sammen i en bolle og has utover på en bakeplate.
Stek på 200 grader nederst i ovnen i 5 minutter.
Jeg smurte bunnen med tomatpure og ketchup, før jeg la på skinkeskiver, noen tomatskiver, løk, ananas og godt med lettere jarlsberg ost.
Du kan selvfølgelig ha på akkurat det fyllet du ønsker.
Inn i ovnen igjen på nederste rille i cirka 10 minutter.


Smeltet ost.
Mh’mmm…
Det er så godt.
Jeg laget en dressing av finhakket hvitløk og chili, kesam, tomatpure og litt sukrin som jeg spiste sammen med pizzaen.


Nå har jeg laget meg en kopp kakao og et fruktfat.
Lysene er tent og bøkene er funnet frem.
Det blir plutselig mer motiverende å tilføre ny kunnskap i koselige omgivelser og god snacks.
Regnet kan bare pøse ned, for jeg har det veldig koselig her inne i varmen.
Gleden er som et lys – tenner du det for andre, faller skinnet tilbake på deg selv.
Carit Etlar.

Appelsiner, druer og norske, gode plommer.
Kakaoen laget jeg av 3 dl melk som jeg varmet opp i en kjele sammen med 30 g mocca-protein, 2 store spiseskjeer med kakao, 1 ss sukrin og 6 dråper stevia sjokolade.


Krem må man også ha på kakaoen
Jeg prøvde å få lage et hjerte, men som du ser, ble det ikke helt vellykket.
Høst er kakaotid hos meg.
Jeg elsker å krype opp i sofaen med noe varmt og god mellom hendene.
Det er så deilig når man drikker kakaoen og kjenner at varmen sprer seg i hele kroppen.
Kos deg inne i regnet og ha en fortsatt fin dag :grin:

Kristine

22 kommentarer
    1. Mari:
      Fulgte du oppskriften nøyaktig med de samme ingrediensene?
      Det er rart om du får et annet resultat om du gjør det samme!

    2. Må si det er helt utrolig og vanvittig irriterende at jeg ikke får til å lage denne pizza-en!!
      Nei, jeg har aldri vært flink på kjøkkenet. Men etter å ha fulgt oppskriften, så skuffer det meg at resultatet ikke er i nærheten av ditt engang! 🙁 Huff. Skulle ønske jeg hadde dine kokkekunster…

    3. Åh, så fin morningsrituale du har! Virkelig koselig! Som jeg sier, start dagen med å slutte og sove, og gå over til å slappe av! Hehe 🙂
      Det ble frukt taco til dessert i dag, sammen med to venninnner! Gurimalla hvor koselig det var! Mat er jammen sosialt! 😛
      Ha en super uke videre fine! 🙂

    4. Hjelp, så mye god mat du lager!!!:)
      Hva ligger pulsen din på når du går på mølla? Hva mener du om morgenkardio/powerwalk i forhold til fettforbrenning?

    5. jeg liker at det endelig er en treningsblogg som spiser. takk kristine =) hvordan ser en vanlig da ut for deg trening og kosthold?

    6. Hei, jeg er ivrig følger av bloggen din. Har fått med meg at du liker banan og proteinbarer: har du prøvd Maxims Protein Bar med Banan Flavour? Har det noe effekt å spise proteinbarer dersom man ikke trener?
      Lurer også på hva du studerer, tenker fort klinisk ernæringsfysiologi.
      Hilsen en medisinstudent.

    7. Hei. Vet du ikke teller kalorier. Men hvor mange kalorier tipper du at du får i deg i løpet av en dag? Hilsen en stor fan 😉

    8. Alt du lager ser så godt ut! Kanskje du kunne laget noen videoblogger hvor du viser hvordan du lager ting? Håper du vil ta en titt på vår blogg, hilsen to spreke jenter!

    9. Hei! Jeg følger deg på instagram! 😀 (vega0 vist du lurte!)
      Vil bare si at jeg leser bloggen din hver dag, og synes den er kjempe bra!!
      Du er virkelig motiverende, og livsstilen din ser så avslappet og god ut!
      Også er du utrolig vakker! 😀 Magen din er virkelig flott! En dag har jeg en slik sixpack
      selv!!
      Ha en fortsatt fin onsdag <3

    10. Yoga er virkelig deilig og avslappende! Pleier av og til å gå på noe som heter bodybalance som er en blanding av tai-chi, yoga og pilates 🙂 Styrke, avspenning og balansetrening. Så koselig det høres ut som du har det! Nyt kvelden og kakaoen. Skal snøre på meg treningsskoene og dra på danceaerobic, haha! Forandring fryder 🙂

    11. Lidenskap for ein sunn livssti:
      Det er sant.
      Det er kjempe deilig å komme inn i varmen når man har vært ute i kulden. Likevel foretrekker jeg sommeren altså 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg