DE BESTE PANNEKAKENE

Det er kanskje en sterk påstand.
Likevel tørr jeg si at dette er de beste proteinpannekakene jeg noen sinne har laget.
Mums, saftige, gode, proteinrike og sunne  :grin:
Det beste av alt er at du ikke trenger noen hokus-pokus ingredienser for å lage disse. Ingen proteinpulver, stevia eller fiberfin.
Alt du trenger er egg, cottage cheese, melk og mel. 

PROTEIN PANNEKAKER

3 egg
2 eggehviter
150 g cottage cheese (kesam kan også brukes)
1 stor ss kokosmel, ca 15 g, eller annen tørrvare som speltmel, havremel
0,5 dl melk
Valgfritt: kanel, kardemomme og litt sukrin

Ha alt i en bolle.
Bruk gjerne en stavmikser til å blande alt sammen og for å fjerne klumpene fra cottage cheesen.
Du kan også bare blande alt med en visp.
Stek tynne og fine pannekaker i en panne på middels varme.
Jeg bruker litt kokosolje i pannen når jeg steker. 


Jeg fikk syv pannekaker av denne oppskriften.
Alle forsvant med en gang.
Ofte blir proteinpannekaker noe tørre, men disse ble perfekt.
Tynne, sprø på utsiden og saftige inni.
Jeg hadde brunost og sukkerfritt jordbærsyltetøy på.
Så godt.


Hele oppskriften inneholder:
455 kcal, 52 g protein, 25 g fett og 5 g karbohydrater.
Dette gir 65 kalorier per pannekake og over 7 gram proteiner.

Håper det smaker :grin:
Kristine

41 kommentarer

Siste innlegg