MANDAGSGIV

Jeg har hatt en fresh og deilig start på uken.
Hva med deg? :grin:
Energien fortsetter å være på topp, noe jeg så absolutt ikke klager over.


Dagens lunsj ble deilig ovnsbakt laks.
Jeg er så glad i og ovnsbake.
Resultatet blir alltid bra, smakfullt og saftig, samtidig som maten lager seg selv mens du kan gjøre noe helt annet.


Jeg hadde rotgrønnsaker i en form.
Gulrot, kålrabi, rødløk og soltrøket tomat. Ringlet over litt olje før jeg krydret med rosmarin, hvitløk og pepper.
Laksefilet la jeg oppå grønnsakene.
Inn i ovnen på 180 grader i 25 minutter.
Laksen min var frossen. Har du fersk laks, vil jeg korte ned steketiden med 5 -10 minutter.
Jeg serverte med kokt potet, sitron og en dæsj kesam.
Godt og enkelt.
Jeg har skikkelig sansen for kokte poteter. Spesielt med kesam og sitronsaft. En ny favoritt som det går mye i om dagen.


Det ble en styrkeøkt på rygg og bryst i ettermiddag.
To økter på en dag, det er ikke dårlig.
*klapp på skulderen*
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Enarms roing med
3 sett * 9 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 7 -9 repetisjoner
– Stående roing
3 sett * 9 -12 repetisjoner
super sett med
– Pushups
3 sett * 15 repetisjoner
– Pec deck
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Face pull
3 sett * 14 -16 repetisjoner
super sett med
– Sittende roing
3 sett * 15 -16 repetisjoner


Før trening ladet jeg opp med en liten pre-workout dessert.
Uten mat og drikke, duger denne frøkna ikke.
Jeg merker utrolig stor forskjell på treningsøktene hva jeg har spist og hvor lenge det er siden jeg har spist.
Treningsutbyttet er desidert best om jeg trener en times tid etter et  snacks-måltid bestående av karbohydrater, fett og proteiner.
Eventuelt også om jeg trener tidlig på tom mage. Jeg har overraskende bra energi på morgenkvisten.


RIskaker med brunost og syltetøy, riskake peanøttkrem (kesam blandet med peanøttsmør), banan og kanel, knekkebrød med skyr og syltetøy, plomme og en grapefrukt.

Ha en fortsatt fin mandag :grin:
Jeg koser meg på jobb frem til halv elleve.
Ønsker deg en strålende uke videre.

Kristine

18 kommentarer
    1. Elin S.:
      Tusen hjertelig takk for en fantastisk kommentar Elin 🙂
      Det betyr veldig mye for meg. Takk igjen for at du er herlig 🙂

    2. Ana:
      Vel, akkurat nå jobber jeg med å gå litt opp i vekt. Har allerede kommet meg litt oppover på vektskalaen. Så jeg ønsker å bli litt større, både muskler og fett. Så blir det nok bare for gøy i mellomtiden 🙂

    3. Ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker må jo bare være det beste som finnes?! 🙂
      Blir så inspirert av deg Kristine, både maten du lager og treningsgleden –
      Du har blitt et skikkelig forbilde for meg 🙂

    4. Mulig du har svart på det, men husker du skrev et innlegg om mål med trening. Fant du noengang ut hva som er dine mål? Blir større/mer volum? Ikke større, men sterkere? Konkurrere i fitness? Bare trene fordi du synes det er gøy? Bli sterkere i kun noen spesifikke øvelser? 🙂

    5. othiliie:
      Det er super enkelt.
      Kutt i biter, ha på krydder (litt sitronsaft er også godt) og putt i ovnen 🙂
      Håper det smaker.

    6. Blir alltid like imponert over hva du presterer av matlaging!! Skal prøve meg på ovnsbakt laks med grønnsaker i morgen jeg også, så vanskelig kan det vel ikke være… 😉

    7. Lunsjen din var mistenkelig lik middagen min – ovnsbakt laks med rotgrønnsaker! mmm 🙂 Går mye i ovnsbakt mat her også. Liker når maten lager seg av seg selv, pluss da lager jeg alltid et par porsjoner ekstra til matpakker dagen etter 🙂
      Ha en fin mandag videre på jobb 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg