CHOCO CRUSH

Jeg rakk en kort økt på bakside ben før jobb.
I dag merket jeg at det blir godt med helg.
Energien var ikke helt på topp.
Derfor tok jeg bare noen få øvelser.
– Markløft
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Lår curl
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Kick back i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
Enkelt og greit.


Dere vet jo at jeg har et crush i sjokolade.
Er det noe jeg aldri går lei, så er det smaken av sjokolade.
I dag laget jeg en slags sjokolademousse.


Jeg tok en stor, kokt søtpotet og moste den med en stavmikser.
Du kan også mose den med en gaffel.
Så blandet jeg i 30 g mocca-protein, kakaopulver, 6 dråper stevia sjokolade og litt melk til riktig konsistens, under 0,5 dl.


Det ble skikkelig fluffy og godt.
Om du ikke har søtpotet, vil jeg tro det går like bra om du bytter ut søtpoteten med banan.
Vanlig potet kan ikke brukes, da den har en annen konsistens og smak.


Jeg toppet moussen med mangobiter, sukkerfri mørk sjokolade søtet med stevia, cashewnøtter og kokosflak.
Kjempe godt.
Neste gang skal jeg ha i en spiseskje med peanøttsmør også. Det tror jeg blir fantastisk!


Det ble en kopp kakao til også.
Jeg har kakaodilla nå på vinterstid.
Denne gangen laget av skummet melk, kakaopulver, sukrin, litt kanel og vaniljepulver.
Kremtopp på toppen.
En salig blanding av det sunne med det mindre sunne.


Til middag ble det fryktelig enkelt.
Jeg hadde ikke lyst til å kokkelere.
Dermed ble det enkelt og greit skiver med koke egg, spekeskinke og smørost.
På tallerkenen har jeg også salat, ingen middag uten grønnsaker, og cottage cheese.
Jeg tok brødskivene noen minutter i ovnen, så de ble varme og krispy.
Enkelt og godt.


Ellers så gjorde jeg en ny oppdagelse på butikken i går.
Pepperkakeis.
Jeg måtte smake et par skjeer av den med en gang.
Veldig godt! Is er en av mine svakheter og denne med pepperkakebiter er blitt en ny favoritt.
Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke ville handle alle disse juleproduktene før julen er her, før desember. Når jeg så den isen, kunne jeg ikke dy meg! Pepperkakeis, sharon, appelsiner og julebrus fant veien i min til min handlekurv.


Fredagskosen er med andre ord i boks. Jeg kan love dere at den boksen er tom i løpet av noen timer.
Nyt kvelden.
Riktig god helg :grin:

Kristine

42 kommentarer
    1. Nam! Så mye godt du lager! Den choco crushen kommer jeg definitivt til å prøve når jeg sitter å leser til eksamen 😀

    2. Og søtpotet også.. Ha ha. Nå ser jeg at du blander alt i sjokoprotein. 🙂
      Jeg skal prøve risen i alle fall. Ligner på grøt!
      Ha en fin kveld. <3

    3. Det gjorde du! Takk så mye for svaret 😀 du er virkelig en dedikert og superflink jente!! 🙂 Jeg er kommet til bloggen for å bli 😀

    4. Veronica:
      Hei du 🙂
      Det er ikke nødvendig med mange forskjellige proteinpulvere. Finn et kombi-produkt, så holder det i masse hvis. Om du spiser et måltid med proteiner, feks kjøtt eller kesam, vil det være mer enn nok proteiner til å forsyne kroppen med i løpet av natten 🙂

    5. Oda:
      Det er vel omtrent 350 kcal i 100 g kakao.
      Jeg bruker en økoligsk variant som jeg har kjøpt på Ultra.
      Håper helgen var bra 🙂

    6. Fride:
      Hei Fride, og tusen takk for kjempe koselige ord 🙂
      Jeg tror ikke jeg har naturlig høy forbrenning. Det er faktisk ikke veldig stor forkjell på forbrenningen til folk, dette er en myte. Jeg har jobbet for å komme dit jeg er i dag, både fysisk og psykisk. Det tok tid før jeg skjønte hvor viktig mat er for kroppen. Vi jenter tror vi må spise mye mindre enn hva vi egentlig må, for å kunne holde oss slanke. Mat er viktig! Etterhvert som jeg spiste mer, har jeg gradivs fått mer energi slik at jeg trener hardere og på den måten forbrenner mer.
      Jeg vet ikke helt om det gav deg svar på det du egentlig lurte på, men jeg håper det 🙂

    7. Åh, du er så… flink 😀 jeg er blitt fast leser av bloggen din ganske nylig, og det er én ting jeg lurer sånn på! Er du av de som har en syk god forbrenning som har vanskelig for å legge på seg? 🙂 i så tilfelle så har du virkelig gjort det rett med styrketrening altså, for kroppen din er fantastisk! Og om du bare har helt perfekt balanse av kosthold og trening, så er det helt fantastisk av deg det og! Stå på! 😀

    8. Hei Kristine :-). Jeg har satt pris på så mange av oppskriftene dine, og forrige søndag prøvde jeg meg på de proteinrike muffinsene du postet i juli i fjor. De ble ikke like lekre som dine (jeg gjorde noen ukloke endringer underveis ;-)), men jeg lurte på om jeg kunne få dele oppskriften din på bloggen min. Du skal selvsagt bli kreditert med link og det hele.
      Vennlig hilsen Nina

    9. Maren Haugervåg: Hvetemel er uthevet i ingredienslisten bak på boksen, så den er dessverre ikke glutenfri 🙁

    10. Steviaen har just kommet i posten, og jeg har søtpotet i kjøleskapet. Nå skal det kokkeleres 😀 Takk for supre oppskrifter, as always! (Du fikk forresten ei aldri så liten link i bloggen min her om dagen 😉

    11. Har aldri smakt søtpotet faktisk, men regner med det er søtt og godt hehe=) Var pepperkakedeigisen god? Så den på butikken og tenkte på deg, absolutt alle favorittisene mine har jeg først sett på bloggen din og tenkt “ååh den må jeg smake!”=) God helg!

    12. Hvilken type kakaopulver bruker du ? Er det masse kalorier i det selv om det er usøtet ? Ser kjempe godt ut, spennende kombinasjon ! Så flink du er 🙂 Ønsker deg en fantastisk helg !!

    13. Haha, så artig at du hadde kjøpt den isen. Det er nemlig akkurat den jeg sitter å prøver å overbevise meg om å ikke kjøpe ikveld 😛 Kommer nok til å løpe henn på butikken etterpå 😉
      Og bare et tilfeldig spørsmål. Håper det er greit at jeg spør her, jeg kjenner nemlig ingen irl som har peiling på dette. Jeg lurer på om du bruker både kasein- og myseprotein? Jeg prøver å gå ned 5 kilo med kroppsfett og trener en god del styrke. Jeg er av den oppfattelse at kaseinprotein er bra å bruke som kveldsmat da det gir mye næring til musklene mens man sover og dermed er med på å bevare muskelmassen og man mister vekt pga fett? (Jeg trener styrke i gjnsnitt 3 ganger pr uke og har 1 langkjøring. Per dags dato bruker jeg myeprotein før/etter trening og i kaffen)
      Litt lang kommentar, men håper det går greit! Du er helt super Kristine 🙂
      – Veronica

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg