SPORTY ÅRSSKIFTE


Først og fremst, riktig godt nytt år.
Hadde du en bra feiring?
Jeg regner med at dere alle er super klare for et nytt og sprekt år :grin:
Mange nye muligheter står fremfor oss.
Jeg er i hvert fall veldig klar!
Det er en klisjè, men jeg synes alltid det er deilig å våkne opp 1. januar. 
Jeg har en befriende følelse.
En helt ny bok åpner seg og vi har 365 dager på å gjøre denne boken fantastisk.
Det er jeg som er forfatteren av min egen bok og kan fylle sidene med akkurat hva jeg vil.
Det blir spennende og se hva dette året bringer. 


I går var jeg tilbake på jobb etter ferien.
Jeg skal innrømme at det var litt tungt å stå opp når klokken ringte seks om morgenen. Det føltes plutselig veldig tidlig.
Likevel kom jeg meg opp.
Jeg hadde nemlig bestemt meg for å trene før jobb.
Det ble en 45 minutters styrkeøkt på rygg og bryst.
– Enarms roing med manual
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Pec deck
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Benkpress
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Sittende roing
3 sett * 6 -10 repetisjoner
– Face pull
2 sett * 12 -13 repetisjoner


Etter jobb i går ble det en gratinert blanding.
Jeg har ikke rukket å handle etter at jeg kom hjem fra ferie.
Da ble det enkelt og greit en miks av det som var tilgjengelig.
Jeg skar brokkoli og blomkål i buketter, løk og sopp i biter og blandet med hakkede tomater (fra boks), en boks tunfisk og godt med krydder, hvitløk, chili, cummin, paprika og oregano. Deretter la jeg det på en bakeplate og toppet med noen baconbiter og ost. Inni ovnen på 200 grader i 15 minutter.
Det smakte nesten som taco.
Veldig godt og ikke minst enkelt.

Nytt år og nye muligheter.
I og med at jeg jobber i elleve timer i dag, spratt jeg opp (alt for) tidlig i morges for å få inn en treningsøkt før jobb.
Deilig å avslutte året med en treningsøkt i går og starte året med en treningsøkt i dag.
Trøtt i tryne, men likevel veldig klar.
Selv om det ble få timers søvn i natt, var det en overraskende bra treningsøkt.
Bena fikk gjennomgå.
– Dype knebøy
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Utfall
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 6 repetisjoner
– Ettbens benpress
2 sett * 12 repetisjoner


Jeg har ingen spennende dessert å friste med.
Som sakt var det ikke mye fristende i mitt kjøkken i går.
Jeg rakk likevel noe søtt etter middagen, før jeg måtte dra videre.
Chocolite bar med smak av cookies’n cream toppet med krem.
Så enkelt, men så utrolig godt.

Ha en fantastisk start på 2013 og en riktig bra tirsdag :grin:
Jeg gleder meg til et storartet år med dere.
2013 blir fenomenalt!

Kristine

16 kommentarer
    1. Godt nytt år! Nytt år med mange nye muligheter, mål og høyder. Fortsett med den gode bloggingen og alle de fine tipsene/rådene og ikke minst motivasjonsbildene du deler med oss!
      🙂 Elise

    2. Godt nytt år, Kristine! Jeg gleder meg utrolig til å følge deg det kommende året, og jeg håper av hele mitt hjerte at det vil bli fantastisk for deg 🙂
      Selv har jeg ingen store nyttårsforsetter annet enn å opprettholde en sunn livsstil (glad kropp og lykkelig sinn). I tillegg ønsker jeg å tilsette litt mer proteiner i kosten og har derfor tenkt litt på på å ta i bruk proteinpulver i små mengder (f.eks bakst osv). Men jeg må ærlig innrømme at jeg føler jeg går meg litt vill i “protein-jungelen” og tenkte jeg kanskje skulle spørre om råd fra en som har erfaring og kunnskap. Jeg vil gjerne legge på meg litt muskelmasse og tenker vel først og fremst på å bruke litt proteinpulver i havregrøt, bakst o.l. kanskje også som mellommåltid de gangene det blir lenge mellom måltidene. Kan du anbefale noe? Det finnes jo så mye forskjellig – myse, kasein, whey. Noe taes fort opp i kroppen, noe lengre – men jeg aner ikke forskjell. Jeg hadde blitt så glad for litt tips fra deg! 🙂
      Tusen hjertlig takk på forhånd, og ha en fantastisk dag!

    3. Godt Nytt År!
      Hvor høy er du ? På bildet ser du ut som om du er minst 2 meter høy 🙂

    4. Mmm gratengen ser nydelig ut! Ofte lager man kjempegode ting av å bare hive det man finner sammen! 🙂
      Godt nytt år frøken! 🙂

    5. Hilde Oddvarsdatter:
      Takk for det Hilde. Det var veldig koselig å høre 🙂
      Håper jeg klarer å motivere og inspirere videre 🙂

    6. God tirsdag, og Godt nyttår!:)
      Har lest bloggen din en stund, og kommer uten tvil til å følge deg i det nye året også!
      Motiverende og inspirerende lesing:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg