FRA SOFAEN

God plantet i sofaen en fredagskveld.
Det er helg :grin:
Jeg føler meg ganske så rar akkurat nå, små ruset i grunn.
Ni glass med blod fylte jeg hos legen i dag, årets faste rutine sjekk.
Det er to ting jeg frykter her i livet og er virkelig redd for. Det er komisk nok berg og dalbaner og blodprøver. Begge skyldes dårlig opplevelse som barn.
Jeg er en ordentlig pingle når de tar frem sprøyten og svimer stort sett av.
I dag derimot, er jeg ganske stolt over at jeg klarte å holde meg våken.
Likevel har jeg vært skikkelig svimmel og skjelven resten av dagen.
Jupp, jeg hater blodprøver! Jammen godt det er lenge til neste gang.


Jeg prøvde meg på en styrkeøkt i kveld.
Rygg stod opprinnelig på planen.
Det første jeg klarte å gjøre var å tryne av møllen når jeg skulle gå et par minutter for å varme opp.
Flaut!
Da kastet jeg inn håndkle, dro hjem og fant sofaen isteden.


Middagen ble veldig enkel.
Dette er Bakers Lavkarbo brød.
Jeg kjøper det på Ica.
Smaken er veldig god samtidig som næringsinnholdet er bra.
Næringsinnhold per 100 g (tilsvarer cirka 3 skiver): 25 g protein, 6.9 g fett og 6.7 g karbohydrater.
Ekstra pluss for at magen ikke blir vond, noe jeg får av mange andre typer brød.
Jeg smurte brødskivene med ketchup før jeg la på kokt skinke og lett ost.
10 minutter i ovnen på 200 grader.
Grillkrydder og litt ekstra ketchup på toppen.
Enkelt og godt.


Jeg har to mannfolk som skal lage kvelds.
Hjemmelagde burgere med egenkomponerte burgerbrød, dressing og bacon.
Og jeg slipper å løfte en finger.
Luksus med gjester som lager mat.
Perfekt på en dag som denne.
Det blir burgerkos og film resten av kvelden.


Akkurat nå har jeg funnet meg en boks is.
Det er virkelig ingen ting som is ikke kan kurere, eller hva?
Jeg er glad i all is, men går stort sett for sjokoladevariantene.
I dag prøvde jeg en ny variant, Hennig-Olsen Crème Valnøtt Lønnesirup.
Den var veldig god, litt karamell-aktig.
Hele boksen forsvinner nok i løpet av en halv times tid.

Smil dere.
Det er fredag.
Helgen er her.
Nyt den :grin:

Kristine

21 kommentarer
    1. Meg:
      Takk for en hyggelig kommentar du 🙂
      Først og fremst må du finne en livsstil som du trives med og kan holde over tid. Det skal ikke være en diett, da vil du kun gå opp igjen.
      Vil du bruke proteinpulver, så gjør det. Det handler om å ha et lett kaloriunderskudd over lengre tid.
      Flott at du har fått gode trenignsrutiner. Får du et godt styrkeprogram som du trener tre ganger i uken vil du se gode resultater. Lykke til 🙂

    2. men rekner med at det ikke er du alene som spiser hele is boksen for deg selv, stemmer det?

    3. Huffda, ikke bra det der med blodprøvene, men vet nøyaktig hvordan du har det..
      – Haha har en treningskompis som FORGUDER is!! Så jeg tok bilde av teksten din om isen å sendte til han :p
      – God bedring, håper du får en bedre dag i moregn da..
      p.s husk å se: Hver gang vi møtes!

    4. En liten ting til: Jeg har hørt at mye soyaprodukter (soyaprotein) ikke er så bra, et eller annet med omega 3/omega 6-forholdet som ikke er helt optimalt, samt at det visstnok skal tulle ganske mye med hormoner i kroppen (lavere testosteron og en eller annen bivirkning på østrogen også) – har du/noen her hørt om dette?

    5. Jeg googlet dette brødet etter å ha tenkt at det hørtes helt fantastisk ut med kun 6,7 g. karbo per 100 gram (NB: Så først etter Bakers som du skrev, men det er det jo ikke – Bakers er et annet merke, heldigvis så jeg kommentaren til en over her at det er _Norgesbakeiet_). Men i hvert fall, har et lite spm; Jeg så at hvetegluten står som nr 2 på innholdslisten etter vann, altså er det mest hvetegluten av tørrvarer i dette brødet. Kan det da virkelig stemme at det kun er 6,7 g krabo/100 g? Er det ikke masse karbo i hvetegluten? Håper på et oppklarende svar! God bedring med svimmelheten 🙂

    6. Naam , alt ser så godt ut på bloggen din . Er grunnen til at du kan spise så mye fordi du bygger muskler ? Og hvor mye spiser du egentlig ?

    7. Hei! Kjempe flott blogg du har, en stor motivasjon i hverdagen!
      Har du foresten prøvd å erstatte brødet med speltlompe? Altså at man smører lompen med ketchup og legger på skinke og ost, bretter sammen og steker på stekepannen. Kjempe godt! 🙂

    8. Mon tro om vi får oppskrift på burgerbrød? *fisker*
      Håper du føler deg pigg og rask i morgen da, og er man pjusk er det bare is, sjokolade og klemmer ispedd sympati som funker!

    9. Hei! Jeg er en ganske fersk leser av bloggen din, men kan allerede si at du inspirer meg utrolig mye!!
      Jeg la på meg ganske mye etter to svangerskap, og jobber nå med å nå min trivselsvekt.
      Jeg er 175 cm og veier 86 kg :/ For tiden går jeg på Grete Roede kurs og har gått ned fra 88 kg.
      Problemet er at det går veldig opp og ned, og at jeg ikke klarer å finne mat som frister! på Grete Roede er feks ikke fett og proteinpulver noe serlig, men det er noe jeg kunne tenke meg å ha i kosten.
      Spørsmålet mitt til deg er egentlig hvordan du har fått en så flott figur med den maten du spiser, som jeg mener er mye mere enn hva jeg “kan” spise.
      Har du et enkelt forslag om hvilken mat en dag bør bestå av? feks:frokost,lunsj,evt mellommåltid,middag, og kvelds?
      Jeg prøver å trene minimum 3 ganger i uka, og da går d i zumba,pulsstep eller styrke i sal.
      Har akkurat fått øynene opp for styrke, og koser meg når jeg kjenner kroppen jobbe!
      Planen er å få et godt styrkeprogram som jeg kan trene 4-5 ganger i uka!
      You rock!!

    10. Godt det er andre som er glad i is der ute og 😉 Den isen må testes ved neste “is-kick” 🙂

    11. vel, er vel ikke så mange som faktisk liker blodprøver! Er ingen stor fan selv!!
      Jeg kom nettopp fra butikken med en pose med både brunost og speltlomper! Du har blogget så mye speltlomper av så mange varianter at jeg faktisk har blitt så fristet til å teste ut litt på den fronten! oh yes, det er så godt! Speltlomper + yoghurtnøtter er bare det beste! Er totalt avhengig nå! hehehe
      Ha en superkoselig fredag! klem <3

    12. Mmmm dette så da himmelsk godt ut!
      Er enig i at blodprøver er ille, men etter mye sykdom har man blitt vandt med det.
      Nesten fælt! Hihi.
      Ha en kooos fredagskveld frøken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg