HARRYTUR & PANNEKAKER

Da er nok en helg snart over.
Det er min første frihelg i år, dermed har jeg bare kost meg.
Alt av og burde har blitt lagt vekk, og det har gått i vil og lyst til :grin:
En ordentlig deilig helg.


I går var jeg og PØ en tur i Sverige. 
Vi er harry!  
Ikke nok med at Sverige har billigere matvarer enn Norge, du får også tak i en rekke varer som det ikke er mulig å få kjøpt i Norge.
Vi handlet på Nordby.
BodyPower, MaxiMat, Nordy Supermarked og Godishuset.


– Pofiber
– Parmesan
– Lakseburger
– Lammeburger
– Angusburger
– Scampie
– Ketchup søtet med stevia
– Sukkerfritt syltetøy
– Pepperkakekrydder
– Curry madras krydder
– Pizzakrydder
– Kalkunbacon
– Ytrefilet av storfe
– Karbonadedeig
– Keso
– Kesella
– Lett creme fraiche
– Cherrytomater
– Riskaker i forskjellige smaker
– Lett ristet og saltet nøttemiks
– Tørkede bær og nøttemiks
– Smågodt
– Yoghurtgodteri, to poser faktisk


Jeg tok meg en 40 minutters power walk ute før vi tok turen over grensen i går.
Dagens trening ble en gruppetime.
PØ er instruktør på Kettlebell på Elixia.
Jeg har ennå ikke prøvd timen hans og tok utfordringen i dag.
I og med at jeg ikke har trent med kettlebells før, synes jeg det gikk greit.
Øvelse gjør mester.
Jeg er likevel mest glad i å løfte mine egne vekter i vektrommet.


Etter trening laget jeg bringebærproteinpannekaker, phu, for et langt ord.
Jeg fylte de med kokoskrem og toppet med kokosflak og bringebær.
En ren fest for øyet og ganen.

Bringebærproteinpannekaker

1 dl havremel, eller annet mel
30 g vaniljeprotein, eventuelt mer mel
1 ss sukrin
1 ts bakepulver
1 egg
1 eggehvite
3 ss melk
1 håndfull bringebær, jeg brukte frosne

Miks sammen alle ingrediensene utenom bringebær.
Tilsett eventuelt mer væske om røren blir veldig tykk.
Ta 2 ss røre i en panne, jeg steker i litt kokosolje, og strø over bringebær.
Stek pannekakene i cirka 2 minutter på hver side på middels varme.

Kokoskrem

1 dl kesam
3 ss philadelphia light
2 ss sukrinmelis
1 ts kokosmel
2 ss kokosmasse

Bland alt godt sammen med en skje og smør utover pannekakene.
Denne kokoskremen er god i seg selv og kan gjerne spises alene.
Nyt.


Nå har jeg funnet sofaen.
PØ sitter ved siden av meg (og tok et par veldig flatterende bilder!), og pusene ligger på fanget hans.
I fanget mitt er gårsdagens godisfangst.
Jeg skal bruke den neste timen på å planlegge den kommende uken og sette opp treningsprogram for en venninne.


Rettere sagt 2,7 kilo smågodt.
Jeg plukket mine favoritter, kanskje 1/5 del av posen.
Deretter fyller PØ opp, “vi må jo ha litt av alt“.
Nå har vi nok godis en stund.
Vi har laget en del om at når kvelden er omme, skal posen gjemmes bort og ikke komme frem før det er helg igjen.
Godis er forbeholdt helgen.

Nyt resten av søndagen.
God kveld :grin:

Kristine

21 kommentarer
    1. Lisa:
      Når jeg ikke har deg her, kan ta og kjenne på deg er det vanskelig å si. Jeg ville tatt en tur til legen eller en fysio. Du skal ikke gå rundt å ha det vondt.

    2. Kristine BV:
      De sleger mandelmel på Helios / kinsarvik på Sandvika Storsenter. Har du sjekket helsekosten? Jeg vil tro at de selger det de fleste steder der.

    3. Michelle:
      Jeg er nesten litt glad at de ikke selger det på Kiwi, da hadde jeg nok levd på yoghurtsnop. Det er min store last! Har du ikke vært på harrytur? Nei da er det på høy tid! 😉

    4. Yoghurtsnop <3 Det er det BESTE av all snop! Exotic mix i Sverige! Er så digg det 😀 Gjett om jeg sal på harry tur over grensen snart! Har aldri gjort det før!! Det er jo nesten litt obligatorisk når man bor i Oslo området.. så må gjøre det før jeg flytter hjem til Bergen igjen.. hehe
      Ha en strålende mandag <3

    5. Haha! Mye av det samme jeg har i handlekurven i Sverige ja:-) Og TAKK for linken til fettrudesrt kokosmasse – den har jeg ikke funnet før.. Merkelig iom det er smame merket jeg kjøper kokosflaka i. Har du forresten sett Mandelmelk i Norge? Finner ikke… så hamstrer i Sverige!

    6. Mmm, karamellfudge! Pleier å gjøre som deg, plukke masse av favorittene 🙂
      Pannekakene så også kjempegode ut, det blir nok kveldsmaten her i morgen, men kanskje med blåbær i stedet.
      Ha en fin søndag, søte.

    7. Herlig blogg du har, første gang innom 🙂
      Var også på harrytur i går og skulle gjerne lest listen din FØR jeg dro – mange gode tips:-) Da vet jeg ihvertfall til neste gang;-)
      Legger deg til som venn jeg, så har jeg lett tilgang til alle oppdateringene dine:-D

    8. Herregud, de pannekakene så helt perfekte ut. Kunne gitt hva som helst for å smake en liten bit, hehe 🙂 Skal prøve å lage de i morgen, satser på at jeg kan få samme resultat! Håper du har kost deg i helgen Kristine, ha en fin søndag videre!

    9. Hei Kristine! Er egentlig ganske ny i alt det med styrketrening, men jeg har altså begynt.
      Her for en stund siden hadde jeg en beinøkt, og etter det fikk jeg veldig vondt i knærne.
      Jeg pleier ikke å få det etter beinøkter, men jeg tror jeg hadde litt for mange bulgarske
      utfall 😛 Etter det har jeg trent en del, og jeg er med på en del gruppetimer der man bruker
      beina mye. Smertene kommer derfor tilbake hver gang jeg trener. Så tenkte jeg kanskje
      at det kunne vært lurt med en “deloaduke” uten noe som helst trening, rett og slett bare for å
      se om smertene i knærne går bort? Tror du dette er fornuftig? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg