KOS


Hei og hopp på en mandag.
Har du hatt en fin start på uken? :grin:
Jeg startet denne mandagen med en kosestund i sofaen.
Spera må ha sin daglige dose kos før jeg får lov til å begynne med dagens gjøremål.
Det er blitt en morgenrutine både pus og matmor setter pris på.


Se så skjønn.
Når Spera virkelig koser seg og har det godt stikker hun tungen ut, noe som bare gjør henne enda mer nydelig.


Til lunsj i dag ble det en god tallerken med kylling, salat, ovnsbakte potetskiver, mais og parmesan.


Kyllingfileten skar jeg i strimler, krydderet med steak krydder, dette er blitt en favoritt, og stekte raskt i pannen i litt olje.
Poteten delte jeg i 0,5 cm tykke skiver, la på en stekeplate og hadde over hvitløkskrydder og et dryss parmesan. Inn i ovnen på 225 grader i 20 minutter. Disse potetene blir så krispy og gode.
Salaten består av spinat, rødløk, cherrytomater, rød paprika og maiskorn.
På toppen har jeg et godt dryss med parmesan.
Fersk revet parmesan er utrolig godt og setter en ekstra piff på all mat.


Dageens styrkeøkt ble på rygg.
Jeg virkelig koser meg med treningen for tiden.
Det er deilig!

– Nedtrekk med bred grep
4 sett * 7 -10 repetisjoner
– Nedtrekk med smalt grep
2 sett * 7 -10 repetisjoner
– T-bar roing
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Latsroing
3 sett * 10 -12 repetisjoner
supersett med
– Face pull
3 sett * 12 -15 repetisjoner


Etter trening ble det denne smørja.
Det ser ikke spesielt delikat ut, men det smaker utrolig godt.
Masse frukt og cottage cheese.
Godt med karbohydrater og proteiner.


Her har jeg 1 eple, 1 pære, 1 nektarin, 1/2 pose frosne skogsbær (som jeg varmet 2 minutter i mikroen), 1 ss sukrin, 1/2 ts kanel og 1 boks cottage cheese.
Du kan bruke alle typer frukt og bær og bytte cottage cheese med kesam eller skyr.
Et tips er å tilsette litt nellik og eller kardemomme i blandingen.
Nydelig.

Ha en super duper uke videre :grin:
Kristine♥ 

15 kommentarer
    1. Det at katter stikker tungen ut, betyr ikke at de koser seg mer. Det er bare en tilfeldighet, og det skjer med alle katter.

    2. Hei:-) kan du nevne de vanligste øvelsene du tar når du trener ben, armer , rygg, bryst og mage? Varmer du opp før en styrkeøkt? Hvor ofte trener du kondisjon? Blir veldig gla for svar 🙂 hilsen ida

    3. Hei du 🙂 alltid like inspirerende – nå står knekkebrødene dine i ovnen!;)
      Jeg er som deg,veldig glad i trene,det gir meg styrke i topp og kropp.. Nå har jeg vært så uheldig å pådra meg en lyskestrekk..den kom etter noen dager med mye trening av underkropp og den har gjort det helt umulig for meg å gjøre noe annet enn å trene rygg,bryst og armer..Veldig frustrerende for en som er avhengig av å bevege på seg.. Har du tilfeldigvis noen tips for hva/hvordan jeg kan bli bedre?
      Ha en fin fin kveld 🙂

    4. Hei, siden du sier at man kan bytte ut cottage cheese med kesam, er kesam like sunt? 🙂
      Liker nemlig ikke cottage cheese, hehe.

    5. De pusene dine er jo helt skjønne 😀 Sitter her nå jeg med en kosete pus som absolutt vil ligge oppå tastaturet her 🙂 Maten ser kjempe god ut. Ha en super kveld Kristine ! Du er flott !

    6. Du har så nydelige puser! Har to selv, og jeg elsker de, de gir så mye glede! <3 Mer enn man skulle tro. Namnamnam mat, du lager mye godt! Ha en utrolig fin kveld Kristine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg