HELGETRENING

En liten oppdatering på de siste dagers trening.
Torsdag ble det hviledag.
Rett og slett fordi jeg følte for det.
Planlegger nesten aldri en hviledag, fordi jeg kjenner kroppen min såpass godt at jeg vet den sier ifra når den vil ha en pause. Jeg følger heller kroppens signaler enn en fast oppsatt plan.

I går slo jeg til og ble med på en spinningtime etter skolen.
55 minutter spinning.
Etterpå gjorde jeg noen enkle og lette rehabiliteringsøvelser for skuldrene.


I dag begynte jeg sent på skolen.
Anatomieksamen gikk strålende og dermed slapp jeg ta den om igjen i dag.
Da benyttet jeg anledningen til å spise en god frokost og ta en benøkt før undervisning.


Havregrøt kokt opp med skummet melk som jeg toppet med kesam, kiwi, jordbær, cashewnøtter og pistasjnøtter.
Ved siden av hadde jeg en appelsin og to riskaker med kesam og sukkerfritt jordbærsyltetøy.
Godt med næring til en benøkt.

Jeg har fått spørsmål om jeg ikke kan vise bena mine.
Underkroppen, da spesielt forside ben, er problemområdet mitt.
Det henger mye igjen etter at jeg røk muskelen i hoften for snart to år siden. Det var en slitasjeskade, men selve avrivningen skjedde under knebøy. Det var j**** vondt og jeg ble sengeliggende, for så å måtte trene opp hoftebøyren igjen. Det tok omtrent et år før jeg kunne begynne å trene ben igjen.
Selve hoften er nesten bra i dag, jeg kjenner kun litt smerter, men det psykiske sitter igjen.
Jeg er redd for å løfte tungt. Jeg er redd for at det skal skje igjen.
Heldigvis klarer jeg sakte men sikkert å komme meg forbi denne tankegangen.
Shit happens.
Man kan ikke gå rundt i livet å frykte!
Uansett, det har kommet seg noe mer masse på bena, men det går sakte sett opp mot overkroppen.
Jeg gir meg ikke med det første.
Bena kommer etter, bare vent :razz: 


Dagens trening ble nettopp en benøkt.
Man må jobbe med sine svakheter.
Jeg byttet ut vanlig knebøy med front bøy.
Det er andre gangen jeg tar denne øvelsen og det ble derfor mye teknikk jobbing.
Jeg føler at front bøy tar bedre på forside lår, mens knebøy tar bedre på rumpen.
Trening handler ikke nødvendigvis om hvor tungt du løfter, men hvordan du løfter og om du får kontakt med de riktige musklene.

-Front bøy med stang
4 sett * 6 -10 repetisjoner
-Strak markløft
4 sett * 8 -10 repetisjoner
-Gående utfall
3 sett * 10 repetisjoner
-Leg ex
3 sett * 8 -9 repetisjoner
-Ettbens benpress
3 sett *10 -12 repetisjoner


Dagens etter trening ble så enkelt som en proteinbar med krem, nøtter og rosiner.
Er det lørdag, så er det lørdag
Denne baren, big 100, er god og mettendes.
Jeg synes de fleste barer ikke metter, men denne kjenner jeg i magen.

Jeg ønsker deg en super helg videre.
Håper du har tid til å slappe av og nyte litt frihet :grin:

Kristine

22 kommentarer
    1. Mari:
      Jeg vet faktisk ikke. Jeg var i en periode hvor jeg ikke registrerte kroppens signaler, så jeg vet ikke hva den sa til meg dessverre.

    2. veronica:
      Det er ikke stor forskjell på hvete og spelt, nei. Spelt gir noen noen tregere blodsukkerstigning og inneholder noe mer fiber.
      Men når det kommer til spetlomper inneholder de mye potet. Potet er en god karbohydratkilde. Du kan gjerne bytte ut brødmaten med disse. Dessuten er de så gode 😉

    3. Hilde:
      Vekten min er en personlig ting som jeg ikke uttaler meg om.
      Kroppen trenger en viss mengde fett. Det er vanskelig å gi deg noen råd uten å vite noe mer om deg.

    4. hvor mye veier du? jeg sliter med spiseforstyrrelser, men har sakte, men sikkert begynnt å spise mer. Men jeg er veldig redd for å legge på meg fett. Trener 6-7 dager i uken. TIPS/RÅD?

    5. hei! hva er egentlig så sunt med speltmel? (altså det siktede) det er jo den samme prosessen som ved fint hvetemel, altså at kjerna på kornet fjernes. leste at det ikke er så stor forskjell på å spise siktet hvetemel og speltmel, og at det hele bare er oppskrytt. er dette riktig? for hva er det som er så bra med spelt i forhold til hvete? utenom litt andre mineraler og slikt mener jeg, feks GI og slike ting.
      og er det buer speltlomper du bruker? kan disse kalles sunne? og kan man trygt spise dem til flere måltider i løpet av en dag? har begynt å bytte ut litt av brødmaten med disse, samt bruker de etter trening og som snacks. men begynte å tvile litt på hvor sunt det er etter det jeg leste.
      håper på svar 🙂 stor klem!

    6. Auda. Muskelavrivning hørtes ikke mye bra ut! Kjente du symptomer på slitasje på forhånd, eller bare smalt det helt plutselig?

    7. skader er SÅ kjeelig. Har ært litt plaget med knærne i det siste,men de er mye bedre nå 🙂 Har ikek fått med meg at du har skulderplager? Tenker da på rehab. øvelsene du gjorde? Grøt gjør seg alltid med topping! NAM 😀

    8. Må bare si at jeg syns du er utrolig inspirerende og jeg liker den positive holdningen til livet 🙂 Alltid kos å lese innleggene dine!
      Stå på videre og ha en herlig helg! 🙂

    9. Sliter med teknikken på front bøy, så tror jeg må spørre om noen på elixia vil hjelpe meg litt:)
      Håper du får en flott helg:)

    10. Lenge siden jeg har vært innom her. Men godt å se at det går bra med deg, ha en finfin helg du og Kristine! 🙂

    11. Det er tøft å komme tilbake igjen fra skader og du har jobbet deg sakte, men sikkert tilbake i bra form 🙂 ha en super helg, fine deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg