PIZZASØNDAG


Jeg glemte å vise dere pakken jeg fikk fra iHerb på fredag.
Pakker fra iHerb er alltid en sann glede :grin:
Questbar Chocolate Brownie
Jeg har alltid en bar i vesken til nødsituasjoner (les: når jeg blir akutt sulten).
Questbarene er gode og har et veldig bra innhold.
Svart ris
Denne risen har jeg ikke prøvd før.
Den er økologisk og ettersom skallet er behold inneholder den masse vitaminer og mineraler.
Kanel
En gjenganger.
Denne kanelen er økologisk og smaker utrolig godt.
All mixed up too
Nok en gjenganger.
Denne miksen inneholder tørket frukt, nøtter og frø.
Husk at du får 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.


Etter bare et par timers søvn i natt, var dagens ni times forelesning forferdelig lang.
Jeg skal likevel ikke klage. Jeg valgte selv å ta en tur på byen i går, til tross for at jeg viste at jeg måtte tidlig opp.
Da jeg kom inn døren etter skolen var jeg sulten og slapp.
En enkel og god pizza ble dagens middag.
Jeg cravet ost og bacon.
Dermed ble det proteinpizza med ost og kalkunbacon. 

Pizzabunn

1 egg, 1 ss spelt mel, 1 ss bakepro (kan byttes ut med mer mel), 1 ss kruskakli, 1 ts fiberhusk, 1 ts oregano og litt salt.
Bland alt sammen, tilsett eventuelt et par spiseskjeer med væske om det er nødvendig.
Smør blandingen utover en bakeplate.
Stek på 225 grader i 5 minutter.
Ha på ønsket fyll.


Jeg smurte pizzabunnen med tomatpure og ketchup.
Deretter la jeg på tomat, sopp og rødløk i skiver, kalkunbacon og godt med lettere jarlsbergost.
Inn i ovnen igjen på 225 grader i 10 minutter.


Nå har jeg møtt sofaen med en stor pose yoghurtgodt.
Hellige søndagskveld :grin:
Resten av kvelden skal jeg bare slappe av, kose med pusene og glane på TV’en.

Nyt det som er igjen av søndagen.
Lad opp til en ny uke :grin:

Kristine

22 kommentarer
    1. Kan du skrive litt om kreatin og hvordan du syns det fungerer, en dag?:))
      Håper du har hatt en super helg!!

    2. Så utrolig godt ut med pizzaen.. Hvor får
      du tak i kalkunbacon? Finner der ikke noen
      steder. Ble helt forelska i dem etter en tur i
      USA 🙂

    3. Nam nam, dette så veldig godt ut! Her er det sykdom for tiden, så min familie har ikke smaksløker…. Pizzaen så veldig god ut. Jeg må kjøpe flere questbarer selv! Takk for påminnelsen!

    4. ååh, yoghurtgodt er det beste jeg vet! tror jeg kunne levd på det. dersom jeg først begynner å spise, klarer jeg ikke å stoppe… har bare et spørsmål, spiser du opp hele posen eller spiser du et par og sparer resten til andre anledninger? haha

    5. Kristiane:
      Godt du passer på et trøtt hode 🙂 Takk.
      Elsker yoghurtgodt selv. Nesten bra vi ikke har det i Norge, ellers hadde jeg nok levd på det 😉

    6. Lissi:
      Hei, så hyggelig at muffinsene falt i smak.
      Blir så glad når oppskriftene blir brukt 🙂
      Jeg er litt sånn med yoghurtgodt jeg også. Vil ha mer! 😉

    7. Pizzaen så veldig god ut, og yoghurtgodt er noe av det BESTE som finnes! Men jeg kan dessverre ikke dy meg, men må påpeke at organic på engelsk betyr økologisk på norsk, mens det norske ordet organisk på norsk bare betyr at det er produsert av levende organismer. Ergo, organic betyr ikke organisk 😉

    8. Åååå, den pizzaen så knall god ut ! Ha en fin søndag videre Kristine 🙂

    9. Dårlig gjort å friste slik med yoghurtnøtter!! Neste gang jeg er i sverige skal jeg hamstre -men egentlug er det dumt for jeg klarer ikke å begrense meg når det kommer til disse yoghurtnøttene… Lagde gulrotmuffinsene dine i ettermiddag.. Gjorde om litt på frostingen og det blei bare så sykt godt!! Har to igjen, men kjenner at jeg ikke burde spise mer akkurat nå -men kanskje litt senere?? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg