MANDAGSSMIL


Dagens mandagssmil.
Gledelig mandag.
Gledelig ny uke :grin:
Håper du har hatt en super start på uken.


Jeg har hatt en ordentlig god ukestart.
I og med at jeg var på skolen hele helgen, tok jeg en fridag i dag.
Jeg hadde en lat morgen med pusekos og film.
Resten av dagen har gått med til kaffetur og shopping i god selskap.
Det ble også sushilunsj. Sushi er så fantastisk godt. 
Tips; The Sushi Bar i Sandvika gir 20 % rabatt til alle studenter. Deres futo maki king roll er verdt et besøk.


Jeg unnet meg en ekstra god middag.
En skikkelig helgemiddag på etterskudd.
Biff med hjemmelaget potetgull, rødsjysaus, salat og brokkoli.


Biffen er rett og slett entrecote fra FirstPrice. Helt grei kvalitet til en ok pris.
Krydre biffen med salt og pepper og stek i en panne. Jeg bruker litt meierismør i pannen, stekeskorpen på biffen blir utrolig god da.
Til sausen koker du ut pannen etter at du har stekt biffen. Ta ut biffstykket når den er ferdigstek og ha i 1 dl vann, 1 finhakket hvitløksfedd, 1/3 hakket løk, litt pepper og et par spiseskjeer med portvin. Kok opp blandingen og ha i 1 ts jbk-mel eller maizena slik at sausen blir tykkere.
Poteten delte jeg med en ostehøvel slik at det ble tynne skiver. Legg dem utover en bakeplate og ha over krydder, jeg brukte hvitløk, chili og peppermiks. Stek på 200 grader i 12 -15 minutter.


Til dessert ble det en riskrem lignende variant.
Jeg hadde risrester fra i går som jeg ville bruke til noe godt.
Bland sammen skyr naturell, eventuelt kesam, med surkinmelis, et par dråper stevia vanilje og kokt ris.
Jeg bruker sushi ris, da jeg synes det smaker bedre og er mer magevennlig.
Har du ikke ris eller vil ha en variant med mindre karbohydrater, kan du bytte risen med cottage cheese.


Jeg toppet med sukrin gold, litt pisket krem, kanel og melkesjokolade søtet med stevia.
En perfekt avslutning på et konge måltid.


Nå sitter jeg har ganske så mett og fornøyd og lurer på om jeg skal ta meg en tur på trening.
Eventuelt ta meg en tur ut for en power walk.
Først skal maten få synke.

Nyt resten av mandagen :grin:
Ha en fin uke.

Kristine 

13 kommentarer
    1. Du ser fantastisk ut som alltid, Kristine! Godt å unne seg en fridag når man har vært flinkis noen dager 😀 Jeg synes klokken din ser veeeldig fin ut, er det Michael Kors? Sikler på en selv..;)

    2. Alltid mye deilig matinspirasjon! Tenkte jeg skulle tipse deg om denne sida: http://chocolatecoveredkatie.com/ , hun lager veldig mange sunnere desserter,noen man til og med kan spise som frokost ala den bakte havregrøten med ulike smakstilsetninger, mange med sjokolade og de fleste uten sukker. God inspirasjon til å lage gode oppskrifter selv synes jeg i alle fall det er 🙂

    3. Oi nå klikket jeg meg akkurat inn til et ferskt innlegg! Weey. Deilig middag som alltid! Jeg må lære meg å like sushi, det SER så godt ut! Har bare litt problemer med røkt laks osv jeg.. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg