DÅRLIG UNNSKYLDNING


Jeg laget en veldig god lunsj i dag.
Energilunsj til det fulle.
Hjemmelaget thai-kjøttboller i kokosmelk med ovnsbakte potetbiter.


Jeg skar noen poteter i biter og krydret med hvitløk, chili og cummin.
Inn i ovnen på 225 grader i 20 minutter.


I mellomtiden laget jeg kjøttbollene.
Ta 1 pakke karbonadedeig og bland inn 1 egg, 2 ss med red curry paste og ønsket mengde finhakket chili, hvitløk og ingefær.
Form boller. Jeg brukte hendene, det er gøy å grise litt!
Stek bollene et minutts tid på hver side i en panne.


Ha noen grønnsaker i pannen sammen med kjøttbollene.
Jeg brukte brokkoli, rødløk og aubergine.
Ha i 1 boks kokosmelk, 1 ss fiskesaus og 2 ss red curry paste.
Tilsett gjerne litt chili, hvitløk og ingefær i sausen.
Jeg elsker krydder og sterke smaker!
La det småkoke i 5 minutters tid.
Ha i biter av en mango.


Jeg toppet med peanøtter og cashewnøtter og serverte med potetbitene.
Dette var så godt.
Både thai-kjøttbollene og sausen hadde masse smak og skal desidert lages igjen.
Kjøttbollene vil være like gode i en salat, og sausen kan for eksempel brukes til kylling eller hvit fisk.  


Jeg hadde fylt dagen i dag med litt for mange planer.
Likevel fant jeg ut at jeg akkurat skulle rekke en treningsøkt før jobb.
Jeg var kun hjemom for å skifte til treningsklær og hadde en time før jeg skulle begynne på jobb.
En time som skulle brukes til bentrening.
På vei inn sjekket jeg posten og jublet over at jeg hadde jeg fått både Costume og Stella.
Jippi!
Jeg skulle egentlig bare ta en liten titt i Stella før jeg skulle løpe videre på trening.
Vips så hadde det gått en time!


Det er en skikkelig dårlig unnskyldning, men jeg er i det minste ærlig.
Pusekos og Stella fikk dagens treningstid.
Jaja, det er greit med treningsfri og dårlige unnskydlninger av og til, men ikke la det bli hver dag.
Jeg tar igjen det tapte i morgen.
Ha en god kveld :grin:
Nå får jeg komme meg tilbake på jobb.

Kristine

21 kommentarer
    1. Tonje:
      Det var virkelige herlige ord å lese Tonje. Tusen, tusen takk.
      Jeg tror det, som med alt annet her i livet, handler om å finne en balansegang. Trening og kosthold kan hjelpe deg til et bedre og friskere liv, samt gi mye glede, men om det missbrukes kan det også virke negativt.
      Det høres ut som om du har gjort en enorm jobb. Vær stolt av deg selv. Fortsett like bra. God klem <3

    2. metallicatrollet:
      Det hørtes deilig ut.
      Det er godt å kunne slappe av, av og til også 🙂
      Håper eksamen gikk bra.

    3. Den maten der så rett og slett fantastisk godt ut! Ble faktisk litt sulten her jeg satt, og det etter å ha spist en hel pakke speltlomper. Sier sitt 😉
      Ha en fortsatt god kveld 🙂

    4. Det er lov å kose seg litt og, ja, det er sant. 🙂 I dag hadde jeg eksamen, og etterpå var jeg helt kake, så istedet for å trene har jeg bare kost meg hjemme på sofaen med kjæreste, macen og Costume. 🙂 I morgen får jeg ta på meg motivasjonen igjen. Hihi.

    5. Jeg elsker holdningen din til trening og hvile, virker ikke som du føler det store behovet får å måtte fremstå som superwoman på det puntet hele tiden (selvom du i mine øyne er superwoman!!!) Det er så deilig å lese(høre) flotte, sunne, glade, spreke og sporty jenter si “jaja, da droppa jeg treningen idag, og tar det når det passer meg bedre, for eksempel i morgen”. DET er sunn fornuft, og en livsstilholdning det går ann å leve bra med.
      – og ikke minst den gode maten du lager! Herregud, som du inspirerer meg.
      Etter en veldig mørk periode med en stygg anorektisk djevel på skulderen (som jeg jobber med å kæle!!), gleder jeg meg til det punktet hvor jeg ikke får dårlig samvittighet av å droppe trening og eller slappe av når det er nødvendig. jeg gir ikke opp drømmen om et normalt liv, med godt og sunt forhold til trening, mat, kropp og alt annet god livet har å by på. Du har i allefall inspirert meg til å lage masse god mat som jeg nå klarer å nyte. Jeg tror ærlig talt det er mye takket være inspirasjon fra deg at jeg er blitt såpass mye bedre, og snart helt friskemeldt, fra anoreksien som var så alt for nære å ta livet av meg… takk kristine… jeg er blitt så glad i deg! <3

    6. godt sakt, det er lov med dårlige unskydlinger så lenge det ikke blir for mange av dem! 🙂

    7. Det er SÅ viktig å klare å ha et avslappet forhold til treningen. Det er faktisk ikke krise om man misser en dag,eller en uke. 🙂 Hærlig maten så ut 😀 God Torsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg